Mancare rece

Tot la Bacau mancai mancarea asta, fireste nitel mai altfel, na, conjunctural a iesit diferita.

Ideea e ca se face in general cu iepure, vanat, limba, la gazde am mancat cu inimi si pipote de pui, excelenta. Sosul e acelasi si, din ce am citi pe net merge cam cu orice carne slaba. Asa ca am facut cu porc, spata, am degresat cat am putut de bine.

Restul ingredientelor sunt (precis reteta e si in carti de bucate, nu numai pe net, eu am mancat rece pentru prima oara si mi-a placut, de aia am refacut):

ceapa (multa, peste un kilogram la nici 200g de carne am pus), masline (nu-s in poza, am uitat sa le pun), suc de rosii (pasta de tomate, bulion, deh), vin alb sec, piper boabe, o foaie-doua de dafin si, fireste, sare.

Se inabusa ceapa in ulei cu vin alb si sare. Cat sa sticleasca. Gazda a fiert pipotele separat, eu am pus carnea sa fiarba in mijlocul cepei, mai ales ca nu era grasa. Odata cu piperul.

Totul cu capac, la foc mic de tot, din cand in cand am mai adaugat vin pana s-a inmuiat bine ceapa. Am pus apoi pasta de rosii, foile de dafin si maslinele. Daca sunt sarate, le fierbeti separat.

Apoi numai se amesteca si se lasa la foc mic sa se separe uleiul. Mie nu mi-a iesit grasa, citisem ca trebuie cules uleiul de deasupra, nu am avut ce.

Se lasa sa se raceasca, mie mi se pare mai buna la temperatura de pe balcon desi nici de la frigider nu e rea. Se pun felii de lamaie pe acolo, asa am auzit ca trebuie. Sigur ca merge si calda cu mamaliga, dar rece e belea.

Parerea mea: fiecare tip de carne precis ii da un gust distinct, atentie la sare (eu am zbarcit-o si am suplimentat cu ceapa inabusita in vin), puneti cat mai mult vin, sa bea dracia de mancare rece si merge de rupe si cu pita si cu mamaliga.

Bonus: am refacut la micul dejun pseudo hot-dog(ii), am mai pus odata, felii de paine turtite (cu sticla, ca nu am sucitor), crenvustii despicati, pus cascaval in ei, rulati in paine si copti pe plita cu totul. Langa un ou din ala moale cu susu’n jos, are un termen in engleza, imi scapa acum.

hard roc aleluia.

24 de gânduri despre &8222;Mancare rece&8221;

  1. sa dai cu caciula dupa caini, nu alta! hai ca am balit de dimineata :D! eu am o pasiune declarata pentru mancaricile astea simple de altfel, dar extrem de eficiente dpdv gust :D. iar un kil de ceapa asigura oricum succesul. la fel si vinul :D.

  2. Absolut, numai ca nu poti sa iti schelalai ficatul in fiecare zi 🙂 Cred ca de aia se mananca la sarbatori in zona in care am fost, ca si altele. Oricum mai sunt retete asemanatoare si pe alte plaiuri, gen „sfaraiala” (tot cu multa ceapa dar cu branza de oi).

    Lasa ca daca se calmeaza vremea trecem pe buruieni, am vazut niste retete interesante 🙂

  3. Astept retetele de buruieni cu interes, acolo am o arie mai larga de experienta:)
    In alta ordine de idei, o sa imi iau libertatea de a incerca mancarica asta rece file de peste d-ala insipid (adica alb) in loc de carne – pus mai tarziu in mancare, desigur, sa nu se topeasca tot. Sper ca imi dai voie.

  4. In blidele mele imi place sa pun boabe de ienibahar la mancarica asta, care merge bine si cu pui, dar din ala alergat bine. Nu am incercat pana acum cu pipote, dar voi incerca cu siguranta.

  5. Loki, sigur merge de minune cu peste si chiar si fara.

    Vezi ca acum vreo doi ani sa zic, pe vremea asta, nu aveam voie decat buruieni, doftorul asa o zis si atunci cred ca facui o droaie de traznai. Am gasit azi o reteta interesanta dar sa vedem cine o ia prin nameti sa cumpere cele trebuincioase ca eu nu sunt sigura ca ma bag.

    De retinut si enibaharul Andreea, multam.

  6. Gagaaaaaaaa, arataaaaaaa deliciooooooos!!!!!!!!! Si sa stii, cu porc n-am mancat ever mancare rece 😀 Cu rata sau cocos/curcan da! 😉

  7. Citii la o gagica din Bacau ca face cu porc si facui, ca din ala aveam. E super, fireste orcul slab, da?

  8. Pingback: Chiftele marinate in mancare rece « Aphextwinz's Blog
  9. Întreb, că nu mă pricep, merge să o fac cu vin rosu în loc de alb? Din ăsta am acum în casă şi parcă n-aş avea chef să mă duc la magazin…

  10. na ca nu am fost pe faza, deci nu, de principiu nu merge, eu nu as face cu vin rosu, e prea taninos, ii schimba esenta.

  11. Pingback: O mancare de praz cu masline si morcov, dedicatie pentru Bacau « Aphextwinz's Blog
  12. Omul imi zice intr-o zi: „as manca iepure cu masline”.
    De unde sa stiu eu cum vine asta?! Si imi aduc aminte de mancarea rece de aici…ma gandesc insa, oare merge iepure? Dau o cautare… „Ideea e ca se face in general cu iepure..”.
    Noroc de blog ca ramaneam fara om :))

  13. Pingback: Mancare rece cu carne de iepure | Aphextwinz's Blog
  14. Pingback: Mâncare rece cu carne de curcan | Food and beyond…
  15. Pingback: Mancare rece cu conopida | Aphex
  16. Pingback: Mancare de conopida cu oua | Aphex
  17. Pingback: Coaste de porc in sos de ceapa | Aphex
  18. Reteta are cateva greseli esentiale,astfel : mai intai se rumeneste carnea si se muta in vasul de gatit;in uleiul ramas se prajeste ceapa si,dupa ce se scurge de ulei se aseaza peste carne.Se mai adauga sare ,masline ,dafin ,piper boabe, lamaie taiata felii si apoi se fierbe in vin rosu,nu negru.Eu pun vinul fiebinte,atat cat sa se vada foarte putin.La sfarsit adaug doua linguri de bulion si mai fierb 5 minute.Dupa ce sa racit scot carnea si o asez intr-un platou,amestec bine ceapa cu sosul format,sa se uniformizeze si o asez peste carne.Ornez cu lamaie,Are o culoare frumoasa si este eleganta…

  19. Multumesc frumos de completari. E chiar interesant de vazut reteta originala, eu am cules-o cam dupa ureche din Bacau, carnea se fierbea separat, eu am mai scurtat pe ici pe colo. Va multumesc oricum pentru completarile binevenite.

Lasă un comentariu