Chiftele marinate in mancare rece

Nu am avut idee de titlu, ma tot hlizeam la diverse subiecte interesante despre leacuri universal valabile, despre globalizarea bucovinenano-tibeto-japoneza, mai sa uit sa pun pozele, nu ca ar fi cine stie ce, saracele. Dar reteta este. Asta pot spune fara sa fac pe culinaro-blogarul cu mvai si delicios ca e bestiala.

Combinatia este intre doua retete, chiftele marinate si mancare rece.

chiftele marinate

Ma apucai sa adun ingredientele, pentru chiftele: ceapa, carne tocata, oua, cartof, usturoi, putin pesmet, patrunjel, condimente. Pentru sos: ceapa (multa), vin alb sec, sare, masline, suc de rosii, boabe de piper, foi de dafin.

Din poza lipseste usturoiul, cartoful, pesmetul.

Pentru chiftele am amestecat carnea (slaba, de la bulgaroaica), ouale, patrunjelul, pesmet, sare si condimente (din alea iuti, de la turci, merge orice va convine) plus ceapa, cartof si usturoi, tocate marunt. M-a mancat sa le amestec cu ala de aluat, am cules de pe masa cate ceva din umplutura si tot la framantat clasic am trecut.

Am dat chiftelele prin putina faina si le-am copt in tava tapetata cu hartie de copt unsa cu putin ulei.

Cat se coc chiftelele, se face si sosul, cum ziceam, ca la mancarea rece, intai se inabuse ceapa in ulei, cu vin, pus putin cate putin, capac, cum trebuie.

Misto la copt e sa puneti si nitel ulei, sunt ca alea facute in tigaie numai ca nu absorb si trebuiesc intoarse o singura data. Exact cat se fac toate aveti timp de verificat globul pamantesc si de stabilit unde se afla bucovinatibetcaliforniajaponia. Cica acolo e cu ciuperci.

Bun, cand is gata si chiftelele (din aproximativ un kilogram sapte sute de grame de amestec au iesit cam 50 de chiftele) le punem peste sosul de ceapa si adaugam sosul de rosii, piperul (szechuan am pus eu), foi de dafin, masline si apa cat sa acopere tot.

Am vrut sa pun felii de lamaie ca la mancarea rece, dar pe cuvant de neconsumator de bauturi nealcoolice daca nu merge mai bine cu castraveti.

Si cu piure de cartofi.

Nu cred ca e prea coerenta reteta, ca am ras azi cu lacrimi pe un site, dar sper ca se intelege, ideea e sa combinati chiftelele cu mancarea rece, piure si acritura.

Pana am reusit sa pun pozele cucu mucu soare, aia e. Plus ca ma impiedicai (iar) cu castronul in drum spre bec, ca in bancul ala.

mancare rece

Asa ma amuzai azi de fauna internauta (licenta poetica) incat mi-am amintit de o melodie veche, draga mie, mi-am amintit si de un „amic” caruia ii spuneam „patru clase” ca rima cu numele lui, dar nu pun melodie cantata de el nici sa ma tai. Bicepsi, tricepsi, deltoizi, hard roc aleluia. Oare la creier nu se fac muschi cu exercitii?

4 gânduri despre &8222;Chiftele marinate in mancare rece&8221;

  1. Pingback: Chiftele umplute cu mozzarella si masline « Aphextwinz's Blog
  2. Pingback: Chiftele marinate in sos de gogosari cu mustar « Aphextwinz's Blog
  3. Pingback: Mancare rece – o alta varianta | Aphex
  4. Pingback: Mancare rece cu conopida | Aphex

Lasă un răspuns

