Mini-clatite cu dovlecei si cascaval cu pseudotzatziki

Iaca dadui ieri in broccoli azi ma luai de dovlecei. Nu mi-am facut planurile pana la capat, mai am pe tzava trei chestii, maine, ca azi e zi de haladuit.

Eu am folosit un dovlecel ras si scurs, cascaval (Dalia de la Mega) ras si el, oua, faina, lapte, sare si piper.

Dovlecelul ras se lasa la scurs presarat cu sare. Si se si stoarce. Si oricum mai lasa zeama si in aluat dar na.

Se amesteca totul si se subtiaza cu lapte, compozitia sa nu fie prea moale, se lasa nitel sa se cunoasca si sa mai lase zeama daca are, ca sa nu iasa prea moi. Apoi se prajesc exact precum clatitele in tigaie unsa cu nitel ulei.

Initial le-am facut mai mari, le-am gustat, nu se fac bine, asa ca am trecut de la polonic la lingura.

Productia la hectar (minus degustari repetate si furtisaguri).

Pseudotzatziki are o mini-povestioara. O prietena buna, cu multi ani in urma l-a comis. Nu era epoca internetului la putere, gasise reteta simpla (ustuiroi, castraveti, iaurt) si, cum mergeam des de Craciun la ei a facut … cu castravete murat ca asa s-a gandit, inca nu ne plimbam prin lume nici virtual nici ne si asa i s-a parut ca merge.

Si azi mi-am amintit si am facut si eu din: castravete murat, putin gogosar in otet (pentru culoare mai mult) usturoi si iaurt. Iertati marca iaurtului, altceva nu avea la Eugen.

Apropos de iaurtul ala, mari tembeli cei de la Danone, cand ii faceau reclama era un clip in care trona pe ecran SS de la cremoSSo. Nu stiu daca a sesizat cineva sau pur si simplu au scos reclama cu SS ca ma amuzam teribil, asteptam sa apara si iaurtul nazi.

Asa, ingredientele.

Castraveciorul se rade si se scurge, gogosarul se taie cat de marunt, usturoiul se zdrobeste si se amesteca toate.

Clatitele mai mari le-am umplut cu crema de branza cu hrean, pe ce le liliputane am pus tzatziki a la prietena mea.

Is faine ca se pot face in avans la ceva bufet si sunt bune si reci si calde. hard roc aleluia

5 gânduri despre &8222;Mini-clatite cu dovlecei si cascaval cu pseudotzatziki&8221;

  1. Tulai Doamnä ce fain aratä !!
    Dacä cumva mai ai ti le iau pe toate…
    Numai Aparatul äla de fäcut Foc nu imi trebuie…
    Tare feinä treabä , le fac si eu des.. Super tare la gust si usor de fabricat…

    Salutäri

  2. fain rau tzatziki asta inventat! eu azi am dat iama in niste cascaval Cedra – asa fan sunt Cedra asta, in special ce e cu lapte de bivolita – iaurtul ala e genial, ii duc dorul in Austria :D.

  3. Pai si eu tot Cedra, de ce m-am scuzat de faptul ca am folosit SS 😀 Si tot varianta clasica de tzatziki dar na, e iarna si mi-am amintit de prietena mea care citise reteta si a facut-o cu muraturi ca asa i s-a parut ca merge. E foarte buna (sigur, nu e tzatziki, de aia i-am si zis pseudo).

    Cred ca ala e oaie si bivolita e unul din cele mai bune de pe piata. Desi, dupa gust cred ca e in proportie de o turma de oi la o bivolita ca gustul de bibane e aproape insesizabil.

    Chiar, sa iau sa ma uit pe eticheta ca nu am mai luat de mult.

  4. Pingback: Ziua internationala a clatitelor | Aphex

Lasă un comentariu