Ciorbă de văcuţă

S-a mai făcut, însă caut des apropierea cu acel gust de restaurant, nu de fitze, are un gust aparte, până acum asta mi se pare că mi s-a apropiat cel mai bine, îmi aminteşte de Poiana, de lângă Piaţă 1 Mai.

Legume, normale, de ciorbă plus ceva pe lângă: ţelină, ardei, morcov, ceapă (verde şi cozi de praz), fasole verde, cartof, mazăre. În plus nişte bulion, zeamă de varză, câţiva tăiţei şi leuştean.

Am fiert oase de vită (cu carne, din alea de la vertebre) şi o limbă, tot de vită. Asta nu am folosit-o la ciorbă, doar pentru a da gust supei. Legumele le-am tăiat. Cum, cum, brunoise, fireşte, doar nu era să le fac cubuleţe sau zaruri.

Iacă, aici mi-a venit mie cheful să fac zeamă roşiatică, punând peste legumele înăbuşite în strelicii supei de bovină, o lingură de bulion. Bun, Olympia.

Am adăugat supa, împreună cu carnea dezosata, mazărea, fasolea şi cartoful (o să spuneţi că nu mai fierb, că am pus de la început bulionul, ba iacă să vedeţi ce fierb cu niţică răbdare în plus, fără probleme). Spre final am pus tăiţeii şi zeamă de varză, am stins focul, am pus leuştean şi i-am trântit capacul fes. Şi gata.

Nu ştiu dacă de la gustul respectivului bulion sau zapacitul legumelor înăbuşite cu acesta, de la supa în care a fiert şi limba de vită, oricum, e ca lumea e încercat. Şi avem şi strelici pentru Puiu, ia.

hard roc aleluia

7 gânduri despre &8222;Ciorbă de văcuţă&8221;

  1. Acuma nu stiu ce poate sä facä Restaurantul mai bine , Ciorba este super. Exact asa fac si eu….
    Probabil cä äia o fac ami de Diät cu mai putine Componente si dacä si plätesti te gindesti cä este mai bunä:-)))))
    acuma pe bune , ce Crestere mai doresti… asa cum este dacä-i dai la Mortul o Portie pleacä de la Cimitir…..
    Mie imi place tare.

  2. 😀 Stiu ce zici, dar sunt carciumioare mici, de cartier sau de orasele, care fac niste mancarici, mama nene. Si pe la noi dar sa vezi prin Bucovina. Stii tu vorba aia de mancare de cazan. Cred ca ei fierb mai multe „cazaturi” (oase, bucati de carne care nu merg la friptura sau schnitzel) si de aia iese gust bun.

    La carcuma de care pomeneau avea si fasole si mazare si taaare buna era, dar acum e departe de mine.

    Sanatate!

  3. Acuma am inteles Sensul Vorbei tale.
    Acuma nu stiu cum faci Tu Fond din ästa , da Oamenii de Meserie aruncä Resturi cum zici Tu si lasä pe un Colt de Plitä sä fiarbä pe Foculet mic cel putin 8 Ceasuri…Cu Zeama aia poti sä imunätätesti cam orice.. Dacä o faci calumea cred cä reuseste sä imunätäteascä si Mincare de Cauciuc ars…….

    Eu am gätit voluntar cam 10 Ani pentru Oameni färä Casä si Acoperis si am avut des asa Resturi care nu sau putut folosi la Mincare regulatä.Läsam pe Foc mic de tot de Seara pinä a doua Zi.
    Rezultatul era Nebunie curatä…..

  4. Eu am fiert la oala cu presiune, la kukta. Conform indicatiilor tehnice ale vasului trebuia sa fierb oasele (si limba pusa bonus) cam 40 de minute si am fiert cam o ora jumatate, daca nu mai mult. Cateodata pun si ceapa acolo. Fierb cu apa foatre putina. Daca imi ramane supa (fond) congelez pentru alta mancare.

  5. eu asta am invatat in Austria sa fac: sosul de la fripturi (nu cel de rosii, ci cel simplu, doar cu ulei sau untura si grasimea care se scurge de la carne) si supa se pastreaza/congeleaza si se refoloseste. ce knor, ce balarii (aici faceau reclama mai asta iarna exact la o gelatina de la knor care arata exact ca sosu’ meu inchegat…). in plus, in Austria e o vorba: ca supa e mai buna abia dupa ce reincalzesti la ea vreo doua zile 😀

  6. Clar, vezi tu ai invatat mie mi-a traznit intr-o zi ideea cand era nu mai stiu ce ciorba/supa/mancare cam grasa si eu aveam in cap sa calesc/inabus zarzavatul, nu mai retin exact ce era.

    Asa ca ramane la catastif, ca de acum numai asa fac in cazuri ca cele de mai sus.

    Supa congelata am invatat de la altii numai ca nu am avut congelator cum trebuie, acum e loc, se pastreaza.

    Am facut si teste cu sterilizatul diverselor supe si pastrat apoi totul la borcan, ca la orice conserva, merge, nu se strica. Fara nici un conservant.

    Si sunt mai multe mancaruri care is mai bune reincalzite sau dupa ce au stat mai mult, sarmalele de exemplu.

    Apropos, pun la colectie, bunica, a murit de mult, nu avea frigider acolo unde statea, iar vara, daca facea ceva mai multa mancare, ii dadea clocot si o racea in apa si nu se strica. Si eu daca fac cantitati mai mari de zama la doua zile clocotesc tot, racesc si bag la frigider.

    Cantitati mai mari fac la mancarea „saptamanala” asa ca se mai intampla.

  7. Pingback: Ciorba de vacuta cu legume de sezon « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu