Pateuri cu mere, cartofi si cascaval

Astea is pentru Happy, nu stiu de ce am banuiala ca ii vor placea.

Motivatia a fost una simpla, studiam o revista (tot Subito Pronto, mai veche) si dadea idei despre chestiuni care merg puse pe pizza. La ei era cu gorgonzola, pere, stafide si cartofi.

Eu aveam cartof, mere, foietaj si cascaval. Afumat si ne. Brainstorming cu Silvia, merge, nu merge, ce merge, gata, s-a adjudecat. Ok, ce pun pe deasupra in afara de ou? Aia nu, ailalta nu, zic rondele de ceapa. Si apai asa a fost. Sunt excelente cu niste mentiuni pe care vi le voi preciza la final.

De aratat nu prea am ce sa va arat, am zdrobit cativa cartofi, am calit in putin ulei de masline un mar peste care am pus putina zeama de lamaie si sare. Am tras nitel de foile de aluat (creste prea abitir aluatul Bella) si am pus pe fiecare patratel in ordine: cascaval afumat, cartof zdrobit si mar.

Am impachetat pateurile ca in retetele precedente, le-am pus in tava cu partea pe care o impachetasem in jos, le-am uns cu ou si le-am pus in cap rondele de ceapa.

Parerea mea: sunt foarte bune, nu am nimerit insa echilibrul perfect. In cartofi as pune ceva mai multa sare si nitel ou batut. Proportia de cartof/mar cam 2 la 1, aici s-a potrivit. Cascavalul pus sub ingrediente, inainte de impachetare e ok dar cred ca ar merge ceva mai puternic la gust, un cascaval/branza expirat/e. Gorgonzola, burduf. Nu mozzarella sau cas.

Per total combinatia e super cu amendamentele de mai sus.

Si ceapa deasupra, peste ou batut, musai, hard roc aleluia.

Carnati speciali cu picioci rantaliti

Nu e nici o reteta, piciocii rantaliti i-am mai amintit de cateva ori. Carnatii insa …

V-am zis ca am primit de la vecinul meu niste carnati extrem de proaspeti, i-am degustat atunci, abia facuti. Din carne de vanat si anume mistret, iepure si „capra” (ciuta mai exact) plus condimente si slanina. Oricata slana le-o fi pus tot sunt de regim, nu au lasat grasime, miros superb, i-am lasat cateva zile la zvantat.

E de aici e cam clar, am fript carnatii, nu au lasat multa grasime, in ce a ramas am rantalit piciocii cu ceapa pe care am pus-o inainte, apoi ceva boia, sare, gata, nu e mare inginerie.

Inginerie este finalul, in simplitatea ei, cu castraveti in saramura, cu gogosari in otet si miere, combinatia e geniala. Ca idee, nu, nu sunt deloc, deloc, deloc de acord cu vanatoarea, carnatii i-am primit, animalele erau deja sacrificate, asta e. Nu-s vegetariana, asa ca a fost primit, hard roc aleluia.

Site Copii