Zacusca de dovleac

O mai fi facut cineva, n-o mai fi facut, nu stiu, eu am primit doua bucatoaie de dovleac asa ca daca mai e reteta pe undeva e pura coincidenta.

La bucata aia de dovleac (sa fi avut cam un kilogram jumatate) am pus sase cepe medii, un catel de usturoi (bio asa ca l-am decojit dupa metoda pe care deja v-am mai aratat-o), o punga de ardei kapia copti de la congelator (merg si gogosari si ardei copti) cam de un kilogram, plus, minus, suc de rosii. Fireste, sare si piper.

Intai am inabusit ceapa cu usturoiasul. Foc mic, nitica apa, sare, ulei, asta stiti deja.

Am adaugat dovleacul decojit (da, trebuie precizat si asta) si taiat cubulete, nu merita sa il dati pe razatoare. Am lasat iara cu capac.

Am pus apoi ardeii copti, Daca ii aveti congelati se toaca de minune din cutit asa, imediat scosi din punga. Iarasi se mai lasa toate impreuna.

Se gusta de sare si piper se pune suc de rosii, apoi se da totul bine amestecat la cuptor pana scade toata apa si se rumeneste putin compozitia.

Mi-au iesit din felia aia cam trei borcane si o portie separat, dupa cum vedeti.

Daca vreti sa ii mai adaugati si altele, e problema voastra, eu cred ca e perfecta asa, ceapa, dovleac, ardei copti (de oricare), putin usturoi, suc de rosii, sare si piper. Nici macar iutica nu i-am pus.

Se face destul de repede si miroase superb. Asa ca va urez hard roc aleluia.

Iaca detalii pe o felie de bagheta, nu are nici o legatura cu tocana de cartofi, dar absolut nici una. Cu carne deja e alta mancare de … dovleac.

9 gânduri despre &8222;Zacusca de dovleac&8221;

  1. Felictari pentru ideea originala! Sigur am sa incerc si eu desi ma tem ca este mai aproape de tocana de carofi decat de zacusca…Am sa-i pun si carnita!

  2. Nu are nici o legatura cu nici o tocana, are gust de zacusca si se intinde pe paine, nu seamana deloc la gust cu tocana si absolut deloc cu cartofii. Or fi pozele de vina. Nu i-as pune carne. O sa mai incerc o poza pe paine si editez.

    Am editat cu un detaliu. Amu posibil si zacusca de pastai sa para tocana si aia de fasole boabe iahnie, repet, poate nu fac eu pozele cum trebuie.

  3. Deci da! Faci zacusca cu vinete, cu fasole, cu dovleți. Ma sim(p)t discriminata! Comanda speciala: zacusca cu cartofi n-aveț’? Si da, sa nu fie tocana. Si de fapt ce ie tocana? Io as fi zis ca ie ghiveci. Din nou ne incurcam in denumiri. Eeeeeee!!!!! (Medicamente!!!)

    Pfoaaaaiiii! Cainele ala are o privirea albastra-albastra-albastra-albastra-albastra -hipnotica. Oare el stie? Frumosu’ de el!

  4. Creca daca ma strofoc imi iese si cu cartofi fara sa fie tocana 😀

    Faza nasuala e ca nu mai am decat o punga de kapia la congi asa ca fac tura doi de zacusca de dovleac penca tura unu e deja data. Si la cat costa amu ardeii cucu alta zacusca pana la primavara ardeilor deci prin toamna.

  5. Pingback: Ultima zacusca, prima zapada « Aphextwinz's Blog
  6. Pingback: Idei de retete de post « Aphextwinz's Blog
  7. Pingback: Bostanii de pe front « Aphextwinz's Blog
  8. Pingback: Zacusca de iarna « Aphextwinz's Blog
  9. Pingback: Zacusca | Aphex

Lasă un comentariu