Cilbir

Nu stiu cum am dat peste pozele mai vechi, foarte vechi, ale retetei, cautand una, alta, pe net, amm dat din nou de reinventarea rotii (de cascaval) si de niste chestii absolut delicioase, nu stiu cum mi-am adus aminte de reteta asta, de Cilbir, am cautat, am vazut ca nu e pe aici, pana descarcerez pozele din deplasare, o bag la colectie.

Cilbir Tarifi este o reteta buna si simpla de oua fierte in apa, cu iaurt, eu am facut mai multe variante, iaca cele gasite prin 2007 (nu ca sa ma laud cu vechime ci ca sa nu uit sa refac, ingredientele sunt simple si la indemana tuturor).

(copiez de pe Culi, ca acolo vad ca mai este, ca sa nu reiau textul)

Avem nevoie de oua (sa zicem doua de persoana), iaurt gras, usturoi, ulei de masline, nitel otet si condimente (ardei iute uscat, menta, oregano sau … ce va place)

In apa clocotita cu otet se fierb oolele (pochet sau cum le zic franztujii, asa ceva)
Se sccurg foarte bine (important). Apoi se aseaza pe iaurtul amestecat cu usturoi tocat si ulei de masline.

Cam asa arata

Mai exista si alta varianta, yoghurtlu yumurtla care e de fapt tot un cilbir numai nitelus mai altfel. si anume:

Ouale se prajesc de data asta in unt (ghee)

Se pregateste iaurtul cu usturoi, se pun oolele in farfurii, in untul ramas se prajeste iutzica

Se acopera ouale cu iaurtul si se stropeste totul cu sos picant.

Ambele variante se gasesc si la bulgari, dar nu stiu cum se numesc.

Azi am gasit doua chestii super haioase pe net, un comentariu ca ala din compunerea de clasa a doua, gen: nu am facut niciodata cutare, o sa incerc si eu, e delicios (daca nu a facut, oare de unde o sti?) si, bomboana de pe cel mai inalt nivel al tortului, m-a luat inima, e drept, delicioasa reteta, dar asta e neimportant, fara sa fiu rautacista, merita sa cititi traducerea in engleza, jur cu mana pe corason ca merita (era sa uit sa pun link, deci dati pe link aici).

Atatica momentan, restul maniana, partial color, televizat la ora de minima audienta, va multumesc pentru atentie, ma duc sa imi fac rost de servetele ca mi-au dat lacrimile. De ras.

rororo

8 gânduri despre &8222;Cilbir&8221;

  1. Mvaaaai, ce delicios, n-am facut niciodata dar siiiigur e super! pupici 🙂

    Serios acum, stiam de cilbir din partea cealalta, dar linkul minune face toti banii. Am crezut ca mor de ras. Multumesc! Parca trece mai usor saptamana cu astfel de… surprises, surprises 🙂

  2. si mie mi-a placut mult, sper sa mai fie si altele, l-am citit unui vorbiyot al bietei limbi straineze si l=am rugat sa imi traduca ce vrea pentru ca sa spuna. nu a fost in stare sa inteleaga o boaba.

    norocul nostru ca avem si originalul 😀 mvaaai puuup, muah, xoxoxoxo ………….. (mie mi=a placut aia cu iubitul pus in foil, deh, dragobete, l-a ars :))))))

  3. e mortal, acum cativa ani cand am auzit asta cu „daca n-ai fb nu existi” credeam ca e o gluma. nu am nici o parere despre fb, am vazut doar prieteni modificati la rictus ca nu au acces la net ca sa feisbucheze, e amuzant. sa stii ca are o parte buna, se cheama jocuri, cand e de frecat duda si de manii, oho, loc berechet, eu am reusit sa termin iar nivelele la pet rescue saga :)))

    multumesc de cadou. am crezut ca sunt cei de la planeta moldova, au ales si broasca isterica aia cu ring dong dong. cul 😀

  4. Pingback: Un mic dejun | Aphex
  5. Foarte mult imi plac ambele retete, o sa le fac si eu ! cu siguranta. Ceva asemanator am facut si eu o data, se chemau parca oua romanesti, dintr-o carte mai veche de bucate, dar erau doar fierte in apa clocotita si otet si piper parca nu mai stiu…fara iaurt si usturoi, acum imi lasa gura apa si deja am mancat azi oua…saptamana ce vine le execut, ambele retete, multumesc mult de idee !

  6. E misto combinatia. Originalul, adica reteta culeasa de mine, ca ce mai e original in ziua de azi, slabe sanse de succes de aflat, e aia cu oua fierte in apa, cum spui tu, pe urma cu amestecul de iaurt. Da, bun Cilbir (am mancat si la bulgari fix precum in prima reteta, dar in bulgara nu mai stiu cum ii zicea).

    Irelevant, dar bulgarii zic panajursky aceleias retete, am gasit unde notasem 🙂

Lasă un comentariu