Telina cu ardei la borcan

De ce tocmai telina cu ardei? Ca doi ninja ai cumparaturilor, eu am pleznit niste kapia ieftini si frumosi, iar al batrn a luat de la Obor o groaza de telina pe mai nimica. Bine, a luat si trei conopide uriase si indesate, tot pe bani putini, dar la ele o sa ajung mai tarziu.

Ce sa fac eu cu atata telina? O parte am congelat dar cat loc sa ai in congelator, asa ca am facut un amestec de ardei kapia, ardei iute si telina si l-am pus la borcan in cel mai simplu mod cu putinta.

S-au taiat cele de rigoare in bucati, parte de mine, parte de ajutoare.

Am tocat totul la robot, cu ceva sare grunjoasa (asta mai mult pentru abrazivitate, deja mi-am dovedit ca sunt legende alea cu sare iodata, neiodata, marina, de salina, tot sare e).

Am acoperit cu apa si am lasat totul sa fiarba la foc mic, sa zic, jumatate de ora, cat sa scada apa de la chiuveta si cea din legume. Apoi am pus in borcane, le-am strans bine si le-am lasat in cuptorul incins pana a doua zi, sa se sterilizeze. Si da, se sterilizeaza. Si nu, nu se strica decat daca aveti ghinionul sa dati peste un filet prost la capac. Ca le verific sa aiba capacul lasat.

Din punctul meu de vedere, testat, toate legendele alea de pe vremea lui Pazvante, cu fiert nu stiu cate zile, nu stiu cate ore, lasat in paturi, s-au destramat de mult, pe verificate si pe luate.

Ce mi-a ramas in plus am pus la ciorba si am mai dat un clocot (cum ar veni am resterilizat si ciorba) si, surpriza, s-a taiat smantana de la renumitii danone. De ce surpriza? Pentru ca cea de la Sadis sau marca Mega, Gusturi Romanesti, ca si cea luata direct de la vaca sau bivolita taranului, nu mi s-a taiat niciodata.

Acum ciorba e urata, dar e buna.

Pentru iubitorii genului, am fugarit potaia, am blocat-o si am tras niste pozne aiurea.

Pietre de la mare, doi clopotei anti-furt, jivina si tembela.

rororo

Un gând despre &8222;Telina cu ardei la borcan&8221;

  1. Pingback: Perisoare cu ciorba « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu