Piept de pui afumat – in loc de mezeluri de casa

Am facut un experiment, tot vazusem pe net, pe la TV, pe ideea de a nu mai cumpara mezeluri am zis sa incerc. Experimentul este foarte reusit dintr-un punct de vedere si usor ratat din altul, dar sa vedem ce ne trebuie.

Un piept de pui condimentat dupa plac (eu am pus boia, niste ierburi de provence, sare si piper).

Niste ceaiuri, putin orez, orice gasiti lemnos la indemana (chiar si cozi de cirese sau visine, scobitori, condimente cica ar merge, nu am incercat), eu am folosit ceai verde si ceai de iasomie plus orez integral.

Se infofolesc bine draciile de mai sus si se perforeaza pachetelul cu o scobitoare.

Dupa asta va mai trebuie un vas, folie de aluminiu si ceva gen gratar care sa tina carnea deasupra pachetelului. Eu initial am vrut sa fac in wok si vasul de bambus pentru aburi, dar erau prea mari, prea putina carne, prea multa folie de uzat. Asa ca am ales gratarul multifunctional pe care il am de la daiso si e bun la orice numai la ce scriau aia pe eticheta nu si o tava luata cu mult timp in urma care este, in continuare, un factotum.

Am realizat ca ar fi mai bine sa nu imbrac totul in folie asa ca in final am pus aluminiul pe fundul tavii, apoi plicul cu ceai si orez, apoi gratarul cu puiul.

Am infofolit totul si am lasat la foc mic.

Aici am gresit-o putin, am lasat cam mult pieptul de pui, m-a speriat animaloo, ca mvai nu ai oparit puiul, zic hai ca il las mai mult sa se afume crud. Plus luat cu vorba si cu berea a stat vreo 50 de minute. Normal, zic eu, nu ii trebuie unui piept de pui ca ala din pozele mele mai mult de 25 – 30 de minute.

Partea faina la tot experimentul e ca gustul e nemaipomenit, chit ca a iesit cam sec, ca de regim ca si consistenta, gustul e fabulos (si merge pe paine cu unt in loc de sunca de rupe).

Inainte de a va arata o sectiune, mentionez ca voi repeta experimentul cu carne de porc, oparita inainte. Nu stiu de ce am vaga senzatie ca totul merge lasat si la cuptor, dupa ce incepe sa se arda chestiile aromat lemnoase din pachetel.

hard roc aleluis (si daca eu ma apuc sa scriu istorie legat de afumatul la domiciliu, mi-am amintit sa pun melodia astora care vor scrie istorie in seara asta, aici, la bukale, la sonisphere)

29 de gânduri despre &8222;Piept de pui afumat – in loc de mezeluri de casa&8221;

  1. Esti pe gustul meu ca sa fiu in termeni culinari. mi-e o greatza de mezeluri numa cand citesc care e balanta de carne/chimicale(e-uri).Tocmai am achizitionat niste piept de pork si incerc sa il prepar asa.
    Din experienta ta culinareasca , crezi ca ar merge sa il portionez dupa preparare sa il bag la congelator si sa folosesc din el la pizza sa zicem? I s-o schimba gustul?
    Apropo de oparitul carnii de porc pe care ziceai ca ai vrea sa o pregatesti in acelasi mod, mi-am, amintit ca mama inainte de 89, daca prindea vreo bucata de costita cruda, o fierbea in zeama de varza cu foi de dafin si piper. Poti incerca.

  2. esti telepatica 😀 am vazut pe culinar, parca, o reteta de carne de porc fiarta in zeama de varza si apoi coapta la cuptor. eu o sa o fac fiarta in zeama de moare si apoi coapta dupa metoda de mai sus.

    daca vrei sa faci pieptul gen mezel, vezi in arhive la carne de porc, daca nu ai chef sa faci experimente am mai facut eu niste chestiuni la cuptor.

    o bucata de un kilogram tine bine merci la frigider daca e bine facuta.

    uite ca ma gandeam sa iau ceafa dar cred ca e mai buna ideea cu pieptul de porc, la fiert lasa din grasime, la afumat idem. ar trebui sa iasa bine. si o sa il dau si cu usturoi si cu boia inainte sa il „afum”.

  3. Incet, incet, o sa ajung la tehnici de supravietuire, ca acum faceam un calcul unde se duce banalitatea ca si cost (lumina, gaze, apa). Si am ajuns la concluzia ca o sa ajungem mai rau ca pe vremuri, o sa ne spalam in lighean si o sa stam la lumanare, asa o sa vin cu niste tehnici delicioase de carne crud uscata la soare si mini-frigarui la flacara lumanarii.

  4. si-o sa ne intoarcem la manifeste, ca blogu mananca si el bani (net + curent). lipesti fituici cu retete pe copaci. io stau in titan, sa ma anunti daca pui si-aci, sau dau banii si pe autobuz ca sa le copiez de pe vreun stalp din militari 😀

  5. Compurile merg non stop mai ales din motiv ca aduc banii aia de se mai cheama, inca salariu. Nu folosesc unitatile care consuma mult, trebuie sa le toaletez ca au inceput sa faca scandal pe la ventilatoare si surse, fara ele nu se poate.

    Si noi tot aproape de Titan(ii din Titan) stam asa ca ai scapat de o cheltuiala in plus, nu e bai.

    Tocmai ma gandeam sa trec in lista de mvaaaai, deliciooos, se faceee si niste oua ochiuri facute pe capota masinii vecinului, ca e neagra si se incinge mai repede.

    Si daca dau iar caniculele sa nu am ambitie de nu incerc 😀

  6. bre, nici nu stiai ca mi-ai rezolvat o dilema! io stau vizavi de Titanii, da am crezut mereu ca ii zice Titan II 🙂 🙂

  7. Pai cred ca ne-am confuzat, aia cu titanii din titan era din ceva film sau cantec sau dracu mai stie (sclerozeala), ala o fi titan doi. Sau o fi titanii? Na acum avem amandoi dilema, sa ne fie de bine.

  8. daca mai esti pe teava de net acum, te rog scrie daca pachetu’ ala bine infofolit il asezi direct pe flacara de aragaz, si cit de puternica flacara o dai ptr. puiul ala

    am cumparat un piept baban de porc de la billa, zama de varza nu mai am, dupa ce il fierb cam o ora in apa cu boabe de mirodenii cred ca il bag si la cuptor cam 45 de minute ca inca e racoare in casa
    ar trebui sa umezesc putin chestiile alea ptr. afumat ?

  9. Nu stiu daca nu se vede in poza (eu vad), pachetul ala e pus peste folia din tava, totul e pe ochiul cel mai mic, foc minim. Unii spun ca se umezesc, eu am incercat fara. Il bagi la cuptor cu chestiile alea de afumat? Sau pe aragaz? Ca nu am inteles exact.

    Ideea e sa faci o „inchisoare” din folie in jurul pachetului de scoate fum si a carnii. Mie, la procedeul de mai sus, nu mi s-a murdarit absolut deloc tava si nu a iesit fum in bucatarie.

  10. moooama, gand la gand cu bucurie! taman alaltaieri cautasem niste retete de mezeluri de casa, ca si eu ma ingrozesc cand ma uit pe etichetele celo din comert. si mai am si bebeluta, asa ca pt ea am hotarat ca e necesar sa mancam si noi mai natural, sa zic asa, foarte binevenita reteta asta!

  11. Hm, eu tot cu pui am sa incerc, purcelul l-am expulzat o perioada. Eu am sa incerc sa-i pun si alte mirodenii, iar in pachetel as vrea sa pun si niste „surcele” de brad. Nu multe, ca nu pot decoji brazii din parc, doar o ramurica de la cel de langa bloc. Ne fiind uscata coaja, cred ca se poate zice ca sunt umezite cele puse ca sursa de fum. O duminica placuta!

  12. Sigur iti iese, doar sa il lasi mai putin ca mine. Bine, chiar daca iese mai fad e bun, mai ales pentru cei obisnuiti cu carne mai seaca, dar eu zic sa nu il tii totusi asa de mult.

    Si sa nu te sperii de un vag iz de ars care razbate din infofoleala aia 🙂

    Cu brad ar merge afumat ceva peste, iaca ce idee.

  13. Daaa! Ce idee grozava cu pestele. Niste fileuri mai mari de peste condimentat si lasat mai putin. Si eu m-am gandi ca la pui sa las maxim 30-35 de minute, iar la peste cred ca 20 de minute este suficient.

  14. Pestele daca e bine uscat de apa cred ca se face nemaipomenit. Testam pe rand si gasim noi solutii.

  15. ca chestii:

    1. merge sa pui neste zahar pe langa. Da o aroma „dulce caramel” 😛
    2. daca pui in wok, nu e musai sa faci pachetelul ala de aluminiu. poti sa pui si direct in wok, daca e pe finalul carierei. Si cu capac.
    3. iti trebe pofta 😀

  16. 1. da
    2. da, da numi incapea grataru ala osa mac la daiso sami iau unu pe rotund ca e numa 6 lei
    3. nu mai trebe nimic, s-a dus
    3 si 1/2 azi fac porcu’

  17. De cand ai postat reteta, in mintea mea se repeta obsesiv un singur cuvant: somon, somon, somon. Si pentru ca aveam somon in congelator, am purces la treaba. Pe somonel am pus doar sare iar in pachetul magic ceai de iasomie, frunze de dafin si ceva rozmarin. Rezultatul? Incurajant 🙂 Se va reface in multe alte combinatii. Multumesc BD! Ca de obicei, imi dai niste idei fantastice

  18. Oricum e de testat ca din prima nici eu nu stiam ce trebuie sa iasa, acum am o idee macar. Inca e prea cald pentru asta dar mai incercam si alte variante.

  19. Buna ,aseara am descoperit aceasta reteta si citeam comenetariile referitor la carnita de porc ,ati preparat-o pana la urma?Am un muchi si ma batea gandul s-al prepar astfel.

  20. Inca nu am incercat dar este imposibil sa nu iasa, mai ales daca este muschi, deci fraged.

  21. Am revenit cu impresii :D.Am preparat muschiuletul de porc si a iesit o bunatate.Totusi cred ca in loc de condimentele acelea paie si alte bagadele puse la afumat ar trebui o mana de rumegus.Muschiul nu l-am fiert ,l-am tinut 3 zile in saramura cu un pic de zeama de lamaie,piper boabe,dafin ,mult usturoi.O zi l-am lasat la scurs(operatiunile au fost facute in frigide)apoi l-am afumat cca 40 -45 min.Tot cautand pe-aici am vazut la cineva o reteta in care l-a frecat cu sare grunjoasa si l-a lasat 4 zile la „murat”apoi la uscat….Ideea e ca este foarte bun,incomparabil cu ce gasim in comert!

  22. Ana, marinate, pastrame, am facut mai multi din gasca internautilor de la cratita, incepand, cred, daca imi amintesc bine, de la ideea gravlaxului pe care eu am vazut-o si luat-o acum mai multa vreme de pe cookingforengineers.

    Am facut uncercarea si cu carne de vita, cum am vazut pe Culinar (sincer mie mi s-a parut ca a tras cam multa sare). Dar cu porc a facut prietena Silvia, o sa ii cer voie sa ii „fur” fotografiile, a iesit mortal, neafumat, doar „pastramizat”.

    Lunile astea nu am vreme, dar nu renunt la ideea de pastrav afumat asa, mai ales ca am vazut la Elena salaul.

    E sigur bun cu rumegus dar nu mai am purcel de guineea sa ii fur. Insa orezul cica e bun ca absoarbe umezeala, ceaurile sau cozile de ceires dau aroma. Mai vedem, mai testam 🙂

  23. Lume,lume !! Am testa afumarea pentru cele doua copanele de pui care stateau degeaba in congelator Nu am avut rabdare sa le las de pe o zi pe alta la macerat, ci le-am condimentat cu sare, cimbru si piper si le-am pus la afumat. Am folosit o oala de inox cu fundul dublu,am imbracat-o pe interior cu folie de aluminiu,a improvizat sotul un suport de sarma folosind cu indemanare patentul si pe acest suport am pus….o rotita de aragaz, din acelea pe care le folosesti cand diametrul ibricelului de cafea este mai mic decat spatiul lasat de gratarul aragazului. Am pus peste folia de Al orez, coriandru si enibahar (asta am avut) ca de zahar am uitat .Am acoperit bine de tot cu capacul oalei si am tinut 30 minute A iesit o chestie superbuna, mult mai gustoasa rece decat fierbine – bate orice pastrama din comert Declar razboi tuturor pastramelor din comert. Incercati cu cea mai mare incredere Nu aveti cum sa dati gres

  24. Nu curge zeama din carne sau aburi,si asta impiedica afumarea? Eu am patit cu peste,a curs zeama si nu sa afumat sa innabusit, unde am gresit, multumesc

  25. cum dumnezeu de nu am vazut blogu asta niciodata ca nu mai pierdeam bani si timp ca sa-mi fac afumatoare -o idee foarte buna ,o sa incerc multumesc pt informatii

Lasă un comentariu