Colectia de zemuri. Supe

Mi-a fost greu sa reduc la doar cateva adunatura asta de borsuri, ciorbe si supe, am selectat cat am putut de putine si aici si incerc din nou sa le descriu cat mai pe scurt.

Pentru supa gulas folosesc bucati de carne de vita pe care le fierb (catodata le si calesc inainte) cu zarzavat, adaug la supa boia (dulce si iute), chimen si cartofi. Cateodata fac si galusti de faina, oricum, nici in Ungaria nu am mancat de doua ori la fel supa gulas, sunt variante la fel de multe cate familii si carciumi, a mea este un rezumat al celor mancate cel mai des. Si a celor din carti cu bucatarie maghiara.

diapozitiv1107

Tarhanaua este o ciorba, de iarna de obicei, care se mananca la turci si greci, care se bazeaza pe ingredientul cu acelasi nume. Acesta este un soi de pesmet, traditional facut in timp indelungat, cu instrumente specifice, uscat la soare si maruntit prin niste site speciale, are in compozitie iaurt si ardei iuti, boia, rosii uscate, depinde din ce zona provine. Pentru o astfel de zeama se amesteca dupa gust din pulberea de tarhana intr-o supa (de oricare), in imagine este o supa de pui dreasa asa.

diapozitiv292

Minestrone, si asta este o supa italieneasca destul de controversata, varianta mea provine din nord-vestul italiei si se face din: varza (creata sau neagra in original), telina (tije folosesc ei), ceapa, morcov, ardei gras, dovlecel, afumatura, toate puse la fiert.

diapozitiv375

Carnea afumata (poate fi si o felie-doua de salam afumat) se extrage din zeama iar cand se serveste se pun in farfurii taitei (sau alte paste) fierti si o lingura de pesto, iar pe deasupra se mai adauga parmezan.

diapozitiv463

Supa crema de broccoli: am fiert si am pasat broccoli, telina, ceapa, smantana, nucsoara, piper.

diapozitiv556

Supa crema de dovleac: fiert si pasat miez de dovleac, ceapa, telina, morcov, cartof, la final unt si putina smantana.

diapozitiv644

Supa crema de gaina: fiert si pasat un piept de gaina, multa telina, ceapa, morcov, ardei gras.

diapozitiv737

Supa „fitness”, cu de toate adica: zarzavat, dovlecei, varza, cartofi, paste multicolore, smantana, verdeata.

diapozitiv834

Supa clasica cu galusti am facut-o in doua moduri (galustile adica), cu albusurile batute separat, apoi amestecate cu galbenusuri si gris, a iesit asa:

diapozitiv925

cu oul intreg amestecat cu gris, au iesit asa:

diapozitiv1021

Supa de cartofi cu afumatura: mult zarzavat, cartofi, ciolan si mult tarhon, reteta fericirii 🙂

diapozitiv1124

Supa de chimen: am calit usor seminte de chimen, am pus putina faina, apa, sare si gata.

diapozitiv1218

Supa de legume la gratar cu salata: am pus pe gratar ceapa, morcov, telina, pastarnac, dovlecei, am taiat cubulete, apoi am fiert si la final am presarat marar si ulei de masline (uleiul nu se presara, nu? am picurat ulei, poftim).

diapozitiv1316

Supa de rosii cu legume si taitei: am pus la fiert din toate legumele existente in batatura, predominand rosiile.

diapozitiv1414

Am pasat totul si am adaugat taitei, ulei de masline si mult piper.

diapozitiv1513

SUpa chioara de fasole verde: am fiert zarzavat cu fasole verde iar la final am pus ulei de masline si tarhon proaspat (scos de la congelator).

diapozitiv1612

Supele de pui le fac divers, am sa va arat cateva care au la baza carnea de pasare si zarzavatul dar si altele:

– ghimbir si turmeric;

diapozitiv1713

– curry;

diapozitiv1812

– taitei si cimbru;

diapozitiv1911

– usturoi (supa fiind din gaturi de curcan).

diapozitiv202

Supa de peste ca la Izmir: am mancat acolo si am refacut din memoria papilelor gustative asa – am calit ceapa, am adaugat cartofi taiati mare, capere si foi de dafin si am lasat sa fiarba, cu cateva minute inainte de final am pus fileuri de peste iar cand au fiert am dres cu smantana si zeama de lamaie.

diapozitiv2112

Supa simpla de legume: facuta din zarzavat, ciuperci, dovlecei, la final stropita cu ulei de masline.

diapozitiv2212

Daca va plictisiti de ea, cu ajutorul blenderului (sau a altui mixer, ca in ziua de azi nu mai poate fi vorba de trecut prin sita) o puteti transforma in supa crema de legume. Simpla.

diapozitiv2311

Supa de porumb cu sunca: am calit ceapa verde cu sunca, morcov si ceva ardei iute, am adaugat porumbul (din conserva) si putina apa si am lasat sa fiarba nitel, am adaugat smantana (de gatit) si patrunjel maruntit si spre final am pus parmezan.

diapozitiv2411

Pentru final am lasat imagini cu trei supe clasice, simple, din carne si zarzavat:

– de curcan;

diapozitiv2510

– de fasole boabe cu ciolan (parte din zarzavat, adica ardeii, rosiile si ceapa, le-am pasat si le-am pus la loc in supa) si tarhon;

diapozitiv2610

– de oase de vita cu maduva.

diapozitiv2710

Sigur ca sunt mult mai multe, sigur ca nu le-am adaugat pe multe dintre ele, am facut o scurta trecere in revista a unor zemuri facute anul trecut. In speranta ca v-ati uitat macar ca poze va doresc meri crizmas.

2 gânduri despre &8222;Colectia de zemuri. Supe&8221;

  1. Pingback: Supa de fasole cu afumatura « Aphextwinz's Blog
  2. Pingback: Despre Tarhana « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu