Creveti cu orez

Am folosit: creveti, orez basmati, ceapa, condimente pentru peste*, sofran si seminte de mustar negru.

Am calit putin orezul cu ceapa in ulei de masline, am adaugat condimentele si apa (o parte de orez la trei de apa), am lasat sa scada putin apoi am pus capac pana a absorbit orezul in legea lui tot.

Asa arata dupa vreun sfert de ora:

Au iesit trei portii.

Si sectiune:

*condimentul pentru peste contine: coriandru, chimen, ardei iute, tej patta (nu stiu ce e ala), turmeric, piper, sare, fenugreek, frunze de cuisoare, usturoi, ceapa si seminte de mustar. toate facute pulbere fina.

puteti folosi si alt amestec de condimente, fireste.

Creveti cu legume si taitei la wok

Am zapacit nitel pozele asa ca rezum, avem necoie de: creveti (congelati am avut eu), ceapa, ardei, tije de telina. In plus taitei din orez si condimente (macar sos de soia daca altceva nu gasiti). Eu am pus: sos soia, ulei de susan, un varf de cutit de pudra cinci miresme, un condiment facut din ceapa, usturoi si ardei iute, prajite.

Si putina bere.

Am calit legumele la foc mare, am adaugat crevetii.

Am pus si o cana de bere si condimentele.

Am adaugat taiteii si am amestecat pana s-a absorbit toata zeama.

Bun rau. Si iuteeeee.

Chiar ca hard roc aleluia.

Ou ochi in toast

E veche dar e buna, am zis sa o readucem in prim plan. Am taiat un cerculet in paine cu forma de fursecuri.

Dupa ce am prajit pe o parte painea si am intors-o am spart oul acolosa, am garnisit cu ceva cascaval afumat si am pus capac.

Si gata.

Am batut frisca

Acum poate o sa radeti, dar mi-era dor de frisca adevarata, la cofetarie se vand numai cauciuce si hulalaua aia nu o suport, parca e spuma poliuretanica, asadar m-am inarmat dupa ce m-am sfatuit cu nasicul meu si cu Silvia cu: o cutiuta de smantana dulce tinuta la rece (chiar si putin la congelator), zahar pudra si mixer.

Am amestecat cu mixerul intai la viteza mica, apoi la mare pana cand frisca nu mai cadea de pe mixer, am adaugat zahar pudra si gata. Delicioasa. Eu stiu ca o sa radeti, dar nu am mai facut pana acum si am zis ca poate mai e cineva in situatia mea si ii folosesc cat de cat imaginile, ca am auzit ca unora nu le-a iesit, ideea e sa fie cat mai rece smantana si restul vine de la sine. Mi-a iesit un paharel jumate din cutiuta aia.

Nu inteleg de ce nu se foloseste frisca asta, nu se compara cu porcariile gen hulala, o fi de pret.

Noi am mancat cu salata de fructe.