Ca … cascaval???

Smecheri, acum nu stiu daca e tzeapa mea din vina mea sau a lor, dar e de retinut.

Se duce al batrn (vorba lui Nea Marin) la cumparaturi si vine cu un „cascaval”. Am si fotografie, o sa o atasez mai tarziu, arata ca orice rotita normala de cascaval si scrie mare pe el DALIA (care e un cascaval, nu?).

Adevarul e ca nu scrie si cuvantul cascaval din lapte de vaca, porc, bou, ce o fi acolo, numai DALIA. Si firma producatoare, respectiv CALATIS Group Prod SRL.

Mi s-a parut ciudat ca scrie cu litere mici, mici, ditamai pomelnicul dedesubt dar am gustat inainte, mai sa fie, arata ca un cascaval, il cheama ca pe un cascaval dar ce o fi asta dracie?

Nu contine decat: lapte de vaca pasteurizat, cheag, sare alimentara (de acum incepem calatoria), grasime vegetala (margarina?), E450 (difosfati de sodiu si potasiu), E407 (Carrageenan), E1422 (Adipat de diamidon acetilat – ce o fi ala …), beta caroten, arome.

A se pastra la temperatura … oare o conta temperatura?

Nu pot sa nu remarc decat ca a fost o teapa finuta, scrie mare DALIA dar nu scrie cascaval, corect? Corect.

E oare atat de indelungat procesul de producere a unui cascaval, bun sau prost, pe cai cinstite? Sau sa faci bronto-balene de-astea din prafuri la o firma din Bistrita care se cheama Calatis? Oricum fiti atenti ce cumparati, al batrn are o scuza, are numai centura portocalie la cumparaturi si nici nu vede un scris de cativa microni.

Asta este impricinatul:

Ciorba de rosii si alte legume cu perisoare si paste

Intai si intai am pus la fiert urmatoarele: 5 rosii, doi ardei capiati, o bucata de telina, un pastarnac, ceapa, morcov, apa si sare.

Am mixat bine totul (cand a fost gata fiert, bineinteles).

Am adaugat si doi ardei foc de iuti si perisoarele facute ca in retetele precedente, cu gris.

Apoi pastele (spaghete rupte bucatele, aia aveam), zeama de varza si frunze de telina.

Si la final leustean.

Portia degustata tarziu in noapte (putini strelici) a indicat cea mai buna varianta de ciorba de perisoare din ultimele trei.

Si a doua zi, ca am prins un strop de lumina, deci canci strelici.

In incheiere o chestie care ne-a placut (poza nu e reusita e un banal mic dejun) facuta efectiv din intamplare, se vad in plan indepartat, masline kalamata fara samburi umplute cu crema de branza cu hrean de la hochland.

Mi s-a parut ca lumea combinatia.

Cam atat pentru azi, hard roc aleluia.