Castraveti murati de iulie

Daca e bal, bal sa fie. Prin blogosfera si din discutii am inteles ca nu vor castravetii sa se mureze cum trebuie decat cu sare neiodata. Am experimentat cu un kil de pepeni raiosi mici si cam palizi, luati de la Eugen.

Am inceput sa caut si cam ce mi-ar trebui prin casa, am pus o felie de telina, ciusca uscata, usturoi, marar uscat si niste cimbru din fereastra (va arat la final fereastra). In borcan le-am pus, fireste.

Am pus in borcan si castravetii, toaletati cum se cuvine, zic hai sa fac saramura. Intreb, ma dau pe net, care ca 30 de grame, care ca 40, care 50. Nu am cantar, cate linguri? Pai o lingura la litrul de apa. Caut masuratori, convertori, zic mah mie imi ies doua linguri de sare la litru, pun doua, sare de salina dar cica iodata. Pana sa fiarba cica nu iese, ba iese, ba iese sarat, ba nu, am mai pus apa. Deci masura mea a fost de 4 linguri rase de sare la 2.5 litri de apa, doamne-ajuta.

Acum alta dandana, borcanul e mai mare, castraveti mai putini, apa prea multa, da-i si improvizeaza un caroiaj din bete de frigarui, degeaba, am pus peste un castronel, cel mai mic, altul nu incapea. Prea usor. In castronel am mai pus atunci si un suport de lumanare fara lumanare ca lumanari murate n-am mancat. Inca.

E, iaca asa a iesit borcanul. A, sfat, cand turnati saramura fierbinte sa aveti reflexele in tolba si sa feriti picioarele cand dati pe langa.

O sa revin cand va fi gata ce va iesi o sa va zic, fie alba, fie neagra.

Gradina de la geam e prospera, trei tipuri de cimbru (adica unul mai lung, unul mai des si unul mai mov) patrunjel, o rosie, leustean, ardei iuti (am deja primii boboci de floare la unul din ardei) si niste albastrele pipernicite rasarite printre, ptiu sa nu o deochi.

Apropos de castraveti, mi-am amintit de Florin Piersic (un crastavete, domnule), hard roc aleluia.

3 gânduri despre &8222;Castraveti murati de iulie&8221;

  1. astept concluzia finala,apropo de sare iodata.Azi am pus si eu castraveti la murat.I-am asezat in bidon de 20 l cu toate cele printre ei dar numai de jumate s-a umplut.Ce sa ma fac,erau si opariti de aseara in oras nu ies pe canicula asta.Caut mai bine in balcon si ce gasesc? un borcan de 3 l altul de 1.5 l si …..un pet de 5 l ramas de la apa plata.Am golit bidonul de castraveti si i-am introdus (pe cei care incapeau) in petul de apa iar pe ceilalti mai grosi in borcane Mi-a ajuns la fix.Cand incep petul va trebui sa-l tai imprejur pana-mi incape mana in el.

  2. Au iesit foarte bine desi initial pusesem prea multa sare pana la urma am rezolvat, am mai diluat saramura. S-au pastrat foarte crocanti si pentru ca a fost cald s-au facut repede si fara sa fie nevoie sa ii crestez la capete.

  3. Pingback: Cartofi cu oua la ceaun « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu