Limba cu praz si masline

Urmatoarea reteta este delicioasa. Descrierea, pentru unii, nu. Am ales acest amanuntit expozeu pentru ca se pare ca exista unii care nu inteleg anumite chestiuni care noua, celor ce (asa ca amatorii) mai stam in bucatarie ni se par normale.

Puteti lua cele ce urmeaza de bune, de pamflet sau, daca stiti cat de cat despre ce e vorba sa sariti naratiunea, sa va uitati la poze sau sa jucati solitaire.

Pentru ca ambele retete cunoscute de praz si respectiv limba cu masline imi plac, fiind toamna si avand cele de cuviinta, am trecut la treaba. Am folosit o limba de vita de un kilogram si cateva sute de grame care nu apare in stare cruda pentru ca am inteles ca trebuie pus semnul „interzis minorilor” si nu stiu cum.

In afara de organul in cauza crer se pune la fiert la kukta (o ora jumatate) sau in oala normala (cam trei ore), dupa ce se spala bine, mai avem nevoie de: doua bucati de praz, masline dupa plac (intre 300 si 700 de grame in functie de toleranta la masline), un litru de suc de rosii, jumatate de litru de vin alb sec (musai se gusta in timpul prepararii, sa nu fie stricat, Doamne fereste), sare, piper, foi de dafin.

Slide1

Prazul se curata cu atentie mai ales la imbinarea frunzelor unde poate prezenta urme de noroi ca in imagine:

Slide2

Se caleste usor prazul, la foc mic, in ulei de masline. La foc mic pentru ca daca alegeti uleiul de masline, acesta are o temperatura de ardere scazuta si nu trebuie folosit precum uleiul in care frigem snitele sau chiftele. Daca folositi alt tip de ulei, puteti sa caliti cum vreti voi.

Slide4

In cazul in care folositi un vas antiaderent (adica din cel care are strat de teflon), este indicat sa folositi instrumente care sa nu il zgarie, eu aleg, in functie de tipul vasului si al mancarii ustensile de lemn, silicon sau teflon.

Slide3

Daca folositi vase normale, nu conteaza, oricum o lingura de lemn merge la orice tip de cratita.

Apa nu trebuie adaugata intrucat prazul contine, daca il sarati putin (sarea extrage apa din vegetale) si puneti capac se va inabusi frumos.

Slide5

Datorita proprietatii sarii de a extrage lichidele, se pune cu succes la legume in timpul prepararii si cu insucces la carne, pentru ca extragandu-i sucurile o lasa fada.

In timp ce vorbim, bem o bere, gustam vinul, dam din butoane, limba aflata in kukta este gata. Depresurizam oala sub jet de apa rece. Daca suntem meseriasi nu stropim toata bucataria, dupa cum se vede, eu nu sunt.

Depresurizarea se distinge printr-un zgomot anume scos de oala (un fasait ca un partz de elefant) sau dupa coborarea supapei de siguranta in cazul oalei mele.

Slide6

Daca doriti si o supa puneti apa mai multa, daca executati numai limba cu masline, mai putina, asa arata numai pentru mancarea de fata:

Slide7

Supa se pune peste prazul calit/inabusit.

Slide8

Limba se curata de pielita. Cu cat se curata mai fierbinte, cu atat este mai usor. Exista posibilitatea ca intre pielita si limba sa se adune pustule de lichid care se vor scurge in locul in care executati operatiunea. Daca se intampla, curatati cu detergent si apa.

Slide9

Dupa cateva secunde treaba va arata ca in imaginea urmatoare, daca aveti caine sau pisica, sau pui de leu, pielea aia e buna, daca nu, hraniti si cainii bagabontzi (sau pisicile).

Slide10

Cat timp limba se raceste (ca sa se taie mai bine si mai frumos) completam sosul cu sucul de rosii si condimente.

Slide11

Slide12

Limba se feliaza dupa chef, ascutimea cutitului si posibilitati.

Slide13

Se adauga vinul si la scurt timp si maslinele si se lasa pana cand sosul capata consistenta dorita de fiecare. Asta inseamna ca daca va place zeama mai multa lasati mai putin, daca vreti mai uscat, lasati mai mult.

Slide14

Slide15

Se gusta de sare si piper, se adauga ce si daca este cazul in functie de gustul fiecaruia. Se dedica strelicii domnului Puiu ca altfel nu ne merge bine.

Slide16

Se stinge focul de sub oala care fierbe.

Slide17

Se consuma ca atare sau cu ce garnitura vreti voi, de la paine, orez, cartofi natur pana la … panzele albastre (pentru paine, orez si cartofi natur, consultati cu incredere http://www.google.com)

Slide18

Slide19

Daca cineva a citit pana la final e dus cu pluta. Daca cineva a citit si are nelamuriri la vreun termen (vin alb, ulei, masline), rog a se consulta dexonline. Multumesc.

13 gânduri despre &8222;Limba cu praz si masline&8221;

  1. Cre ca se topea in gura! Eu mananc cu placere limba, dar sa nu o fac eu si sa nu vad nimic din prepararea ei :D. Sa va fie de bine!

  2. Te inteleg perfect, mai am si eu prieteni care vin la degustare dar nu suporta sa vada materia bruta. Mulshumim

  3. Buna. Sigur ca am citit pana la capat. Pe tine te citesc in fiecare zi nu numai pentru retete ci in aceeasi masura pentru „povestit”, pentru ca esti foarte comica si originala. Bravo.
    Nu am mancat limba dar arata bine, poate incerc.

  4. Am citit pana la capat. De 2x. Deci ie clar. Medicamente!Medicamente! Sau mai bine o portie de mancare de limba pe limba. Ca n-are efecte adverse. Aferim!

  5. Merg cu pluta pana in bucatarie sa dau focul mai tare – tre sa fiarba nemernica de limba ca-mi e foame, intre timp cobor sa iau masline praz si………bere….scria ca tre sa beau …. 🙂

  6. Multumesc de clarificari, am predat lectia sotului meu, care s-a trezit brusc intelegand romaneste pentru a executa reteta. Care reteta seamana leit cu ce-mi dadea bunica-mea sa mananc. Succes in continuare!

  7. multam frumos, sa stii ca o sa mai fac odata, nu stiu cand, ca acum gata cu legumele pseudobio, dar merge si cu ceapa normala. bafta si voua.

Lasă un comentariu