Snitelul zilnic

De cate ori, fie ca ajungem intr-o tara straina unde este pe meniu o colectie de fructe de mare sau branzeturi, fie ca suntem la un local cu bucatar frantuz sau italian, nu avem alaturi doritorul de vesnic snitel cu cartofi prajiti? Pe mine ma dispera. Asta nu inseamna ca nu apreciez preparatul, nici vorba, traiasca snitelul, de vita, porc, pui sau mai stiu eu ce vietuitoare care a avut parinti, isi are locul pe mese, dar ar trebui cateodata uitat acasa.

diapozitiv166

In afara de cele de mai sus am mai adunat cateva modele, si anume creierul pane. Pe acesta il fac, atunci cand am rabdare, din creier crud, cand nu, fierb putin inainte circumvolutiunile, apoi procedez ca la orice pane, fie trec prin faina, ou si pesmet, fie prin faina si un aluat din ou, faina si alt adaos (bere, lapte), plus ceva condimente.

diapozitiv254

Un sos bun pentru snitele este cel de hrean, anume hrean ras, amestecat cu smantana, pus caldut peste pane-ul din farfurie.

diapozitiv342

Odata am facut snitel de caprioara, carnea am marinat-o cum se cere, ca e vanat, apoi am facut-o clasic dar cu ceva mai multe condimente, putina nucsoara si scortisoara.

diapozitiv432

AM mai facut si snitel zis Hawaii. Pentru aluatul de snitel am folosit faina, ou, bere, praf de mustar si de masala. In afara de carne am mai luat si pus pe gratar felii de ananas si de sunca.

diapozitiv527

Peste snitelul prajit am pus o lingura de smantana, sunca, ananas si de frumusete asa niste cirese din mostarda (treaba aia de fructe dulce si iute, preparata de italieni).

diapozitiv624.

Acum desigur ca sunt o gramada de variante, snitelul de pui marinat in suc de ceapa si lamaie, care e o bunatate cu putina scortisoara, cordon bleu sau alte carnuri umplute, snitel de peste, dar voi incheia cu o amintire din vremuri de putin apuse (totusi) cand se gasea carnea mai greu ca uraniul si cand parintii ne faceau asa ceva: parizer pane.

diapozitiv718

Cu speranta ca nu se vor intoarce acele vremuri si ca nu vom cere snitel in loc de foie gras acolo unde este cazul, va urez numai bine si sniteleala placuta.

Un gând despre &8222;Snitelul zilnic&8221;

  1. Pingback: Parizer pane si un experiment reusit « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu