Ce mancam in ianuarie

Adica ce mancai io. desi nu am exagerat cu nimic, parca numa la vederea atator carnuri in jurul meu (din care am gustat foarte putin), ciorbe de porc, caltabosi, sarmale, nici nu stiu daca am ingurgitat trei sarmalute, un sfert de friptura la Glina si ceva aperitive de Craciun, parca imi vne sa nu le mai vad.

Asa ca azi am gatit ceva la care chiar pofteam, fasole verde cu putin usturoi, ulei de masline si zeama de lamaie. Si atat.

In rest ce e de zis, spre nimic, am fiert fasolea in apa cu putina sare si am scurs-o, am pus un strop de ulei de masline cu un catel de usturoi sa lase nitel damf, fasolea, le-am zapacit nitel, apoi am stins focul si am adaugat zeama de lamaie.

Iar in farfurie am mai stropit cu nitel ulei de masline crud.

Eu am luat sa ciugulesc la comp, mare atentie, warning, achtung la rororo ca asta ar manca si pietre daca m-ar vedea pe mine.

Asta a fost festinul de azi ca din castronelul ala manc pana diseara. Ieri alta dandana, nu aveam chef sa vaz nimica, nici un fel, deschideam frigideru, un carnatz, niste toba, branza, cascaval, sarmale, ciorbe, sa lesin. Si cum scotoecam prin camara, ca nici de cartof fiert nu aveam chef gasii o conserva de peste de la King Oscar, sardele in ulei, le-am stropit cu muuulta zeama de lamaie (sunt miniaturale si se topesc, de bune) Si am pus pe o feliuta de chifla din aia mica de Billa.

Bune, dar dupa jumatate de felie imi trecu cheful si mai scotocesc si gasesc un pateu de la 365, cred ca era ratacit pentru ouale umplute, asa ca am curatat jumatatea de felie ramasa asa, cu muscaciune si pusai pateu cu muraturi.

Bunut dar mai mult de o imbucatura nu a mers, asa ca o dadui aspiratoarei ca se batzaia sa imi ia botzul din dinti.

Ca urmare ieri halii trei sferturi de pita feliata subtire si basta, asta e anul care a venit, sa vedem ce va mai fi, ulinareste vorbind.

Apropos ca dupa ce am scris de porcaria de dulcolax m-o certat cineva ca vorbesc urat, cah. Mah io nu vreau, dar nici sa ma cenzurez, daca e vorba de rahat, e rahat, ce mare inginerie. E, ca sa vedeti ca eu am vrut sa scriu delicat dar nu mi-a iesit, la Glina gasii o tufa uscata cu chestiile astea agatate, erau mai multe, luai si eu doua sa vi le arat.

Ei, ca sa nu va zic ceva gen „gasii doua gogoloaie” intreb gazdele cum se cheama planta. Raspuns in cor: coaiele popii. Eu acum ce sunt de vina?

rororo

14 gânduri despre &8222;Ce mancam in ianuarie&8221;

  1. ha ha ha! ce tare cu guguloaiele. In toamna am facut o serbare tematica si am vorbit cu copiii sa facem diverse decoruri de sezon. O fetita aduce la un moment dat niste ghirlande cu d-astea si eu ” vaaaaaaaaaaai, ce frumoase, ce dragute, de unde le ai si cum se cheama” ; aia saraca zice c-o intreaba pe mama, mama intarzie sa raspunda, pana la urma ma lasa in bezna si cica nu stie cum le spune; acum imi dau seama ca femeia cred ca le stia numele

  2. sigur au si o denumire stiintifica dar daca asa le stiau ei, na 😀

    stai ca dadui un gogule, ciac le ziec in multe feluri, in functie de zona, uite, copy/paste

    Helleborus niger (et purpurescens) – spânz, spânț, elebor, bojoței, boșuță, cucurig, poranici, barba-lupului, coada-popii, coaiele-popii, iarba-nebunilor, iarbă-stearpă, ochiul-boului, ouăle-popii, păduchii-popii, boz, bozățel, bujorei, cutcurig, ruscuță, strigoaie, iarba-ne-bunilor, iarbă-strănutătoare, iarbă-șerpească, trandafir-de-iarnă

    edit: ac de obicei scrie numai balarii pe net, ma uitai la poze si nu e nici un helleborus

  3. dintr-un motiv obscur cele mai multe denumiri au legatura cu popii, nebuni, boi si ceva scary: paduchi, serpi, strigoaie!

    mie-mi par destul de nevinovate!

  4. hahha, bai, noi le stiam de lampioane. s-a dus naiba poezia, n-o mai aducem inapoi nici cu un sobor de preoti 😆

  5. „lampioanele popii’…:)))
    La multi ani! Un an bun, cu de toate pentru toti! Fasolea aceasta, o idee excelenta.

  6. la multi ani gagix, iete la ele 🙂

    am niste trileme, acum ma gandesc daca maine o sa pot sa le scriu coerent, fara sa se supere oamenii. lasa ca ma gandesc si expun cu supa zilei de maine (mancata azi).

  7. Hmmm, ma intreb ce are popa cu Physalis alkekengi sau var. franketii (Lampionblume)? 🙂 , parca nu prea samana cu ….cele organe amintite 😀 😀 😀

    La multi ani sefa de blog, celor care se ratacesc pe aici si citesc retetele exqusite dar, mai ales intamplarile nemaipomenite cu ….BD & Rororo!

  8. riao 😀

    si eu zic ca sunt efectiv denumiri locale. la mine nu erau, nu ma bag.

    sa imi traiesti si tu si toti ai tai 🙂 si sa vezi ce excluzivite am, o sa lesini de ras :)))

  9. nu mai edit ca imi e lene, cine ma stie, stie limbajul de scena, deci exclusivist, elcluzivizd, d’astea, muah, muah, pupici, suntem perfecte. sa traieste sandi ac nu reusesc sa o bag in blogroll de doua ore :)) da gasesc io.

  10. am vazut de ieri provocarea, din pacate nu ma leaga nici o idee, nici de citrice, nici de detoxifiere (in afara de dulcolax :)))))))))) , glumesc). dar, multumesc frumos.

  11. Pingback: Supa de legume (aka chiorenzis) si o surpriza « Aphextwinz's Blog
  12. Staphylea pinnata este denumirea stiintifica pt arbustul numit Coaiele popii sau Clocotis.fructele au gust de fistic.se fac si infuzii

  13. Da, s-a lamurit confuzia creata de mine la subiectul cu pricina, nu mi-am modificat articolul pentru ca mi-au lamurit cititorii nestiinta si au corectat, ceea ce e de bine, va multumesc 🙂

Lasă un comentariu