Am pus-o de mamaliga

Ca si data trecuta, ma raliez miscarii dar, in lipsa de timp, canci noutati asa ca iarasi dau cu colectia in voi. Mamaliga, acea chestie pe care italienii cred ca au inventat-o, si care se mira cand pun un salam sau un ragu de cal sau de bacala pe langa, in zona Veneto: cum, aveti si voi polenta? Avem draga, avem.

Sa vedem ce va recomandam azi.

Mamaliga ca la Mama Geta. Reinterpretata, cu gris.

Carnati cu ragu de carnati si mamaliga (ragu, nu sos, da? ca va dau cu coulisul peste nas daca ma enervati)

Ou ochi fiert in mamaliga (recomand a se testa de mai multe ori, e o smecherie la oul asta).

Mamaliga cu cartofi (indelung dezbatuta la vremea ei)

Sarmale combinate. Plus mamaliga.

Mamaliga rece (pe langa o mancarica primavaratica)

Mamaliga la gratar (pe langa ceafa de porc si un sos de usturoi)

Mamaliga paprikata (ma chinui la titluri, retetele sunt la link)

(as fi pus si Ofada, dar nu am apucat sa o fac)

Si, ca sa nu obosim, dragi mamaligari din toate tarile, uniti-va la o MÃMÃLAVA (daca e caterinca, apai sa fie).

Stiu ca ultima faza e doar pentru cunoscatori, nu oricne poate, nu e asa, sa faca o diverse lava din aia si sa se bata cu ea pe barba. De aceea inchei aici ca sa nu va plictisesc cu rezumatele. Si iarasi imi iau pozele din aparat poijoi, ca mai gatiram cate ceva.

Sa nu uit sa mentionez ca la aceasta postare o sa atasez toate postarile colegilor de breasla, because it’s mamaliga’s day, dar o sa editez dupa ce vin toti. Cica suntem vreo 34 participanti la miscarea mamaligii, mai multi ca la ciulama, sa vedem cine se baga la sarmale’s day 😀

rororo

Si acum, pe covor rosu, participantii

Retetele mele dragi cu mamaliga fiarta in lapte de cocos

Caietul cu retete vine cu tochitura in cuib de mamaliga

Arome culinare are bulz taranesc cu oua de prepelita

Pansy face o mini mamaliga in paturi

Bucate aromate – tarta de mamaliga cu spanac

Saffron and dates – tarta cu mamaliga si Brie

Lili gospodini baga o colectie misto de tot

De la culoare si savoare, minune mare, mamaliga cu tocana de ceapa.

Dea face o mamaliga cu sote de ciuperci

Brandusa rupe randurile cu chipsuri de mamaliga cu sos Bloody Mary

Se reia si mamaliga cu cartofi, la prajiturici si alte dulciuri pe blog

Polenta taragna de la Iuliana Florentina

Surorile lovesc cu mamaliga cu ou si chorizo

Diana face o mamaliga crocanta cu gorgonzola

Arome in bucatarie – prajitura cu malai (hahaha, mai tineti minte? 😀 de data asta e chiar prajitura)

Gustolandia – parjoale de mamaliga umplute cu carnaciori

Tasty and fast face o mamaliga in straturi mai altfel

Za mamaligus, de la pasiune si culoare

Suna a poezie, dar Carmen Ana a facut tocanita de vacuta cu mamaliguta

Laurentia s-a spart in figuri cu friptura de vita cu doua feluri de mamaliga, nota zece, zic arbitrii.

Merisor ne da o mamaliguta cu surprize

Bucataresele vesele, cum sunt ele, au facut o rulada de mamaliga cu ciuperci.

Ramona a venit cu taci si inghite 🙂

In bucataria vesela: chiftele de soia cu mamaliga si salata de valeriana

Radu, ca barbatii, deh, mamaliga cartofi fripti. Nesanatos coane, nesanatos, acum iar mi-e foame.

Doina are mamaliga in straturi cu sunca si branza

Pofta buna a adus alivanci moldovenesti

Alice, amintiri din copilarie, mamaliga cu lapte

Simplu si bun: o paine cu malai

Pseudo polentologus ne propune un tratat

Uica nu ne lasa, da cu mamaliga in coasa, scrie cum numai dansul stie.

Si ultima de pe lista mea, Adriana Lucia, mama, mama, nenorocire. Mamaliga fripta.

Na ca era sa uit tiza mea, ca de la ea am luat lista, deci, Elena a facut o mamaliga picanta cu ciuperci.

Mamaliga a fost mai tare ca ciulama’s day, clar. Interpretarile, geniale. Ma gandeam cum e sa pui fetele la treaba, din retetele alea de mai sus, sunt multe, foarte multe de top, sa imi fie rusinica, mamaligile mele amarate. Reiau: nu dati pe link-uri daca nu ati mancat deja.

re-rororo

27 de gânduri despre &8222;Am pus-o de mamaliga&8221;

  1. Foarte frumoase pozele, mai ales prima :D.Imi place carnea aceea caci pare grasa, mai nou am pofta de grasimi, habar nu am de ce.

    Mi-ai facut pofta desi am mancat ca o scrofita azi ( sa iti aduc aminte de o chestie, am mancat cartofi prajiti in untura de rata, cu friptura, cartofii prajiti in untura au fost bomba, ma simt …grea 😀 dar buni ! grozavi de buni , cred ca tu daca mananci untura de porc ( si ai) ies asemanatori la gust caci mirosul era tot pe acolo pe aproape).

  2. Interesanta reteta aceea de mamaliga cu cartofi, chiar multumesc, o sa o fac si eu. Poate mananca si sotul meu asa, eu am descoperit mamaliga abia acum vreo 3 ani si imi place , varianta asta acum o vad prima data si o sa o fac si eu.

  3. Deci aia cu lava m-a dat pe spate, da?! Parca as trimite-o cuiva, dar nu se face ca e prea tarziu, a plecat mamaliga cu ata (daca tot umblam la parafrazari).

  4. Pingback: Mamaliga cu lapte | Retete culinare din Tara bucatelor – de Alice Ciobanu
  5. Pingback: Disturbingly Delicious - Crispy Polenta with Herbs, Sun-dried Tomatoes and Gorgonzola
  6. super colectia da de mamaligareli…dar pot sa-ti spun ca mi-a placut foarte mult si lista ta de la sfarsit…unde ne-ai prezentat pe toti, cu retetele noastre…asta e chiar de efect!

  7. :)) guru sa fie. lasa ca ne mai gasim noi, next ideea, ca sa vorbin romgleza, e ceva cu omlete, sarmale sau … paine cu unt. sa fim guru pana la capat.
    si daca mai radeti de pozele mele va bat :p

  8. imi place ca ai interpretat, in ghilimele desigur, la final, lista … mamaligarilor si mamaligarelor, sau cum frumos a scris cineva mai sus, colectia de mamaligareli 🙂 si asa am aflat mai repede cum sta treaba cu mamaliga la fiecare.
    aferim!

  9. Pingback: Pseudo-polentologos (Fals tratat de mămăligologie) | Food and beyond…
  10. Pingback: Mamaliguta in straturi cu branza si costita/sunca (proiectul “Mamaliga”) | Arta culinara cu Doina
  11. Pingback: Mamaliga fiarta in lapte de cocos | Retetele Mele Dragi
  12. Pingback: Bulz taranesc cu oua de prepelita | Arome Culinare
  13. Pingback: Mămăligă,ou ochi cu ceapă prăjită şi crispy chorizo | Sisters' Kitchen
  14. Pingback: Tarta cu blat de mamaliga si spanac
  15. Pingback: Mămăligă în straturi | My Blog
  16. Pingback: Mamaliga in straturi | Jurnal Gustos
  17. Pingback: Lasagna moldoveneasca ,mamaligoasaPofta Buna! | Pofta Buna!

Lasă un comentariu