Sa ne facem varza

Noi pe noi, noi intre noi, sau noi pe ea, oricum, dar sa ne facem varza. Conjunctural sau ba, ajunsa la final intr-o forma sau alta, o facem. Lata.

Slide1

Reteta de baza e a mai simpla: se pune cineva valid fizic sa toace varza cumparata de cineva care are posibilitati motrice si care aduce varza noua si murata.

CU verzele in fata alegem calea clasica, cea mai clasica: pastram niste varza murata pentru salata cu ulei, piper si boia, apoi inabusim lent varza dulce amestecata cu cea murata, desarata, ca la piata e mereu potroaca si cica nu e voie sare (iar) deloc. O vreme.

Varianta cea mai simpla care contine verzele, ulei, piper si marar (astea sunt musaiuri) calite usurel pana la consistenta dorita, plus salata, sunt un fel de baza pentru o droaie de alte chefuri cu varza. De fapt eu facusem ca sa completez la sarmale, ca acilea se halescte varza cu sarmale, dar a iesit o oala mare, asa ca am mai facut pe langa combinatii clasice. Sau nu. Cu varza. (m-am apucat sa pun bold pe varza sa vad de cate ori scriu varza)

Prima data am ucis un cascaval afumat care o lua din loc, am vrut sa il topesc sa il repun in ceva, el nu a vrut si s-a prajit crocant, l-am aplatizat si a iesit o minune. CU salata de varza acra.

Dupa care s-a auzit: pastee, pasteee, am avut paste scurte, am uitat cum le zice, seamana cu lastele dar sunt crete, le-am amestecat (fierte) cu respectiva varza si am plusat cu piper.

Slide1

Din astea as face rar, ca as manca non stop, dar mai am materie de baza, parca vad ca o sa se repete.

Slide2

Si ieri a mai urmat doar un clasic in viata: varza cu carnati si mamaliga. O tempora, o mores, cat de irational sa fii sa preferi „Gluten free, Dairy free, grain free, flourless” si mai stiu eu ce brainless?

Slide2

Nu mai repet ca am in neam persoane care au intre 80-92 de ani sau au avut 104 (da mah, a decedat la 104 saraca) mancand zilnic crenvusti, carnati, band cate o bere sau o citirica si fumand, drept ii, cu masura, din toate. Bine, m-am repetat 😀

Amu tre sa bagu cu quinoa, goji, coji, moji, dar sa stiti ca si eu am gatit mei, cica e foarte sanatos. Dovezi:

Slide3

V-as da cu copy/paste de pe net beneficiile meiului (ca ale verzei am uitat, nu mi-a iesit sa fiu si eu o varza a gugalelii) dar va spun doar atat, clar e raspunzator de multa energie, inteligenta, oase si articulatii bune, chef de viata, antren. Beneficiarul este plin de toate.

Slide4

Pe de alta parte, culmea bolilor, catzaua se simte bine desi are dieta cu putine proteine (nu, nu fara, cu putine). I-am prins o poza la furat de gingiumingiu cu chimen (cotoarele de varza, ridichile si cepele scapate pe jos plus alte buruieni, sunt o trista amintire, hapaie tot). Poza e cu blitul, de aia iar i-a iesit moaca de Dracula Retriever.

Slide5

Si de final, ca ii povesteam Bogdanei accidentarea survenita in urma bricolarii unei cutii de AC/DC (da, berea aia descoperita de Mediafax dupa ce noi terminasem stocul din Auchan, ei atunci anuntau lansarea, ziaristica, haine grele), am pregatit front de lucru dar cu dejtu bulit nu le-am pus in cutii si le-am lasat toate la un loc, drept pentru care le-am pus pe birou ca imi plac si asa.

Slide6

In cutia aia de biscuiti in care inca mai sunt biscuiti, vreau sa fac o chestie simpatica, tot mini-gradina, dar trebuie sa ajung la mare sa iau niste nisip. Da, pitici multi si desi 😀

Cam atat momentan, eu mai am de soparlit, dar mai incolo, acum trebuie sa termin de golit cutia Bogdanei si nu merge ca la oua, gaura in cap si in fund, e cu schepsis.

rororo

Un gând despre &8222;Sa ne facem varza&8221;

  1. Pingback: Am pus-o de mamaliga | Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

