Sarmale foarte picante

Din nou, nimic nou, la cererea publicului, sarmale, s-au mai vazut, s-au mai facut, oricine le poate face, dar merita amintite pentru ca am combinat niste idei de la fetele de prin Moldova, de peste si de ne-peste Prut.

Ieri a deschis bulgaroaica, asa ca am luat carnea tocata de la ea, in sfarsit. Asa ca in prima faza, peste carne am pus cimbru, boia iute, ardei iute fulgi.

Apoi am mixat (mi-a fost lene sa toc atat de marunt totul la mana): morcov, ceapa, boabe de piper (eu am pus szechuan ca imi place aroma si e mai iute, nu da nici o aroma de chinezism, puneti de care vreti), piper rosu, slanina afumata, sare si varza proaspata inabusita (dupa o idee de-a Anisoarei, mai veche).

Am amestecat totul si am separat o parte ca sa fac niste chiftele, nu stiu cand, dar o sa vina.

Partea proasta a fost ca am dezghetat un pachet de varza murata cu niste foi infame, zdrentuite, am mai dezgetat unul, asa ca o parte din sarmale au iesit de marime normala (nici ardelenesti, nici moldovenesti) si o parte, liliputane, dupa cum puteti vedea:

Pentru criticii mei dragi, nu sunt pete pe pervaz ci umbre de pe plasa, din vita e vie, ma iertati. Si mai ales ma iertati ca fac sarmale vara, nu ma pot opune cererilor.

Pe fundul oalei am pus varza proaspata inabusita si suc de rosii.

Nu am mai facut mamaliga, am degustat asa, cu nitica smantana si ardei iute. Asadar, scara magarului:

Portia mea e intr-un castron normal si sunt doua sarmalute mini, din alea cat jumatate din bricheta 😀

Apropos, ma dadui pe site-ul oficial al celor de la Maggi ca prea ma secau cu reclamele, sa vad ce zic, dadui asa, la plici pe doua articole, tari de tot, cica site profi, te invata sa mananci cu copiii tai ce e mai bun, dar nu au habar de cele mai banale alimente, preparate si ingrediente cei ce scriu pe site, ia, numai doua exemple.

Alimente obisnuite in bucataria asiatica

› Cereale: orez, taitei, paine, mei

› Boabe: soia, alune, miso, tofu

Alimente comune in dieta mediteraneana:

› Fainoase: paine, paste, cereale, orez, cuscus, mamaliga, cartofi

› Peste, crustacee, sadine

Pe sadine nu le cunosc, dar de cand sunt cartofii, orezul si mamaliga fainoase? De cand painea si taiteii cereale? Si mai ales, unde se gaseste tofu si miso, boabe? =))=)) Vai de capul lor.

Si mai au si retete pe site. Am ras cu lacrimi, sunt traduse precis, macar o parte, de cineva care nu deosebeste un ou de o gaina. Si fac reclama la cum se mananca bun. Vai steaua lor, puteau plati pe cineva sa le verifice aberatiile la cati bani au.

hard roc aleluia

21 de gânduri despre &8222;Sarmale foarte picante&8221;

  1. Am auziv cä Mincarea asta nui as bunä:-))))
    si mai are Dezavantaj cä dacä mäninci o Bucatä trebuie sä mai mäninci vreo 50:-))))
    Ce este sau unde este Pervaz ( Tante Google nu stie ) ??
    Si unde sint Petele alea ?? Tu vorbesti de Picturile alea din Farfurie ( dacä Farfuria este Pervaz…) ??

  2. Pervazul e ala pe care am pozat bricheta (ca ma si faci sa rad :))))

    Nu, sarmalele dauneaza grav sanatatii trebuie mancata numai salata si chestii raw ca asa e la moda :))

    Pacat ca nu esti in zona, ca te invitam la o portie, am facut in oala mare de tot, aia cat un cazan, s-au rumenit la suprafata, a scazut zeama (nu am pozat si astea) si daca veneai iti faceam si mamaliga. Asa nu m-am obosit 😀

    Ti-am vazut ultimele creatii, ma crezi ca nu am mancat niciodata crepes suzette (desi stiu reteta dar niciodata nu am avut ingrediente) si anul asta prima oara am mancat macarons?

  3. Mi-ai facut pofta de sarmale 🙂 doar ca eu nu am rabdare sa le fac asa mici,dar ale tale arata extrem de apetisant.Casi arata foarte bine, a crescut mult, e o dulce ,e o dulce,sa aveti grija de ea,pupici.

  4. Nu sunt decat vreo sase bucati asa mici, dupa frunze … si rasplata 😀

    Sarumana, la final de saptamana cica ii aratam marea Neagra. A mai trecut ea pe acolo dar nu a vazut-o, nu a auzit-o, ca nu avea ochi si nu auzea, inca.

  5. eee, animaloo tine regim, il stiu eu, nu mananca decat legume: iepuri, porci, ba si fructe, oua, branza.

    acum fara misto, m-a certat candva o doamna ca am facut mamaliga vara, dansa statea in italia si cica nu se mananca mamaliga vara. na belea.

    aam memet (aka animalu) bre da vara coniac se bea? sa stiu daca ma spovedesc sau ba.

  6. bre, vara se consuma coniac. De baut nu se bea ca deshidrateaza

    exact. Vara se manca numa legume. Niciodata carnea fara!

  7. Animal00 de sarmale in frunze de :tei, podbal, vitza de vie, stevie s-a auzit? In tuburi de praz? Sarmale in cuib ( 4-5 sarmale cu umpluturi diferite fierte la un loc intr-o frunza de varza) ? Astea se fac preponderent vara. Si pentru cine are varza acra, sa-i traiasca si sa traisca si el/ea ca a fost gospodar/gospodina de a pastrat pentru ocazie. Eu am dat cu batul in balta si week-endul trecut am facut chisca. Crezi ca nu a mers de minune cu mamaliga si castraveti murati, chiar daca este o mancare tipica Sarbatorilor de iarna? Mananci ce iti place si cand iti place ca de asta e democratie :))

  8. bre, in frunze de tei neam de neamul meu nu a auzit. Iar podbalul ii un animal cu care nu am avut onoarea sa fac cunostiinta.

    uite, daca tot imi dai sfaturi gastronomice, vin si eu cu o definitie: umor. cheste care se face intru ca sa razi. daca mai citesti o data/de doua ori/pana intelegi de ori, o sa ai si motivul comentului meu

  9. a facut RAR in tei la teveu. a facut si in frunze de leustean, mai mici ca ale mele.

    cat despre definitia umorului, e complicata si are multe aspecte, plus ca nu toata lumea stie ce iti poate pielea 😀

    si umorul se consuma la liber.

  10. Ti-am inteles sarcasmul fin din prima. Nu a mai fost necesara a doua lectura! Vina mea.
    Si acum on-topic: sarmalele in frunze de leustean mi se par prea amarui pentru gustul meu, de aceea prefer sa pun numai cateva crengute pe fundul oalei de lut. Si numai la sarmalele in verzituri.

  11. Maggi asta e lucru dracesc, asculta-ma pe mine. :))
    Maine, poimaine o sa zica ca glutamatul e leguma si e element de baza in dieta mediteraneana, alaturi de … hering si urechi de lemn, sa zicem :)))
    Numai bine.

  12. Mai, asta mai e cum mai e, dar eu, daca as avea asa o firma mare, as fi mai atenta la ce aberatii pun pe site. Uite, de exemplu aia de la McDonalds (da, sunt curioasa) scriu toate mizeriile pe care le baga in preparate si ii felicit pentru asta. Macar alegi cu buna stiinta ceva.

  13. Mda, ce sa zic, McDonalds face treaba ca la carte, americaneste. :))
    Am intrat si eu pe site mai demult si totul e la vedere, problema e ca marketingul este atat de agresiv incat nu mai conteaza. Adica procentul de oameni care aleg cu buna stiinta ramane in continuare extrem de mic.
    Dar nah, noi sa fim sanatosi si sa citim etichetele in continuare. 🙂

  14. Absolut, ai dreptate, asta e un alt aspect al problemei, uite, pana si eu, om de asfalt si magazin, de dupa blocurile gri, fara tara (desi ma descurc 😀 ) mai iau chestii de curiozitate, nu numai de la Mc, dar de la reclama, sa vad ce si cum. Daca e sa o luam pe a buna procentul de porcarii e destul de mic fata de celelalte alimente (solide sau lichide, ca e si berea aliment) dar nu imi pot infrana curiozitatea.

    De multe ori (am scris, e la rubrica de cumparaturi ditamai critica la adresa multor produse) am luat teapa. Din fericire, nu arunc, duc la adapostul cainilor (nu, nu aia de pe strada, sunt inchisi bine, vaccinati si controlati, in numar fix, nu e suprapopulatie, scriu asta pentru unii anti, nu, noi facem totul cu cap).

    Despre reclame agresive aveam de gand sa scriu un articol, sa vad cand, ca m-au disperat (cateodata le aud fara sa vreau). Zici ca jumatate din populatie are ciuperca piciorului, alergii, diaree, constipatie si candida. Cei de la companiile farmaceutice bat la fund Mc si chiar omniprezentului mmm danone.

  15. Ce bunatate!!!
    Partea cu varza in amestec, n-o stiam. Pe Anisoara o admir tare mult si eu, gateste grozav.
    Imi place ce-ai facut aici.
    Cine a zis ca vara nu mancam ?:d :)))
    ps. pt husbandu’ meu abia asta e mancare :)))

  16. Pingback: Ciorba de perisoare cu macris « Aphextwinz's Blog
  17. Da’ ce rabdare de chinez batran sa faci o sarma cat o jumatate de imbucatura 🙂
    Sarmalele in frunza de sfecla sunt preferatele mele dar din pacate prea rar gasesc frunze de astea, alea in frunze de tei mi se par asemanatoare celor in frunze de vita, poate un pic mai aromate

  18. Facui si eu dupa cum avui frunzele 🙂

    Nu am mancat nici in tei, nici in sfecla dar cred ca sunt bune.

Lasă un comentariu