Tortarta de Constantin si Elena

Initial s-a vrut tort dar pentru ca nu am avut in casa decat trei oua si un singur vas rotund nu foarte mare, a ajuns tarta, pentru antitalentul meu la dulciuri ma declar multumita.

Asadar am adunat ingredientele pentru blat: zmeura confiata, singurele trei oua rezidente in frigider, putin ulei, trei linguri de faina si trei de zahar, putina sare, cacao, arome.

Diapozitiv1

Intai am taiat confiaciunile marunt care erau foarte lipicioase, fapt care a atras atat lipirea lor de cutit, a cutitului de mana, a mainii de tocator, a tuturor gramada, cat si un numar de muste pofticioase care si-au gasit sfarsitul sub plici.

Diapozitiv2

Am discriminat albusurile de galbenusuri, pe primele am dat cu un praf de sare, pe celelalte cu trei linguri de zahar rafinat cristalin.
Am zbuciumat albusurile spuma.
Am amestecat cacaoa cu galbenusuri, zahar si arome, din nefericire la prima tura de mixer (uitat pe turbo) m-am umplut de cacao dar s-a luat la spalat.

Diapozitiv3

La crema maronie am pus si fructele, apoi am imprietenit alb cu negru, amestecat iute si dat la cuptor intr-un vas, evident, nesuficient de antiaderent, cum se vede la final. Nu am disperat ca blatul parea ciufulit, nu, nu.

Diapozitiv4

M-am pregatit pentru final cu un sirop facut din zahar candel lasat in rom, esenta de rom, zahar brun si apa.
Si pentru incheiere cu nuci si o crema de ciocolata pe care cineva s-a gandit ca n-ar fi rau sa o achizitioneze pentru suma de „numai” 42 de lei, dar azi e zi de sarbatoare, nu e zi de suparare.

Diapozitiv5

Cu siropul fierbinte am insiropat bine de tot blatul, pe deasupra am sfaramat nuci si am pus crema de ciocolata. Am lasat peste noapte la frigider sa se intareasca si gata.

Diapozitiv6

Le-a placut, mai ales blatul, deci in final noi, sarbatoritii, am avut si tortarta, pentru toti sarbatoritii de azi o felie si La Multi Ani!

Diapozitiv7

3 gânduri despre &8222;Tortarta de Constantin si Elena&8221;

  1. Pingback: Ciorba de fasole cu afumatura “la minut” | Aphextwinz's Blog
  2. OOOOOOOf! Si n-as mai pleca de pe pagina asta! Ma tenteaza grozav sa iau ultima poza si sa mi-o pun ca desktop, dar zau ca mi-e frica sa nu mor autodigerata de propriul suc gastric sau chiar mai grav sa ma apuc s-o fac.

Lasă un comentariu