O musaca negreceasca

Si altele, dar despre musaca voi sa vorbim intai. Desi nu e mare lucru de spus, niste straturi acolosa, o cratitoaie batraneasca plus doua forme de briose  sa „mufãnesc” doua portioare pentru degustare, adica astea.

slide14

Pai sa incep cu umplutura, pe caer am facut-o din niste carnuri tocate, nici grase, nici slabe, nici doar vaca, nici doar porc. Pe care le-am pus la calit intr-un vas in care am mai pus si un carnat scos din membrana care tinea impreuna carnuri si arome. Si am pus si niste vin sa se desfaca toate, plus niste oregano din ala salbatic, parfumat, cules de prin muntii Kassandrei, nu de mine. Si niste suc de rosii, din ala de baut. Si piper, am auzit ca piperul nu fierbe, am vrut sa vad daca e aievea.

Si pentru ca nu e musaca greceasca, liezonul l-am facut doar din oua cu smantana.

Si am asternut straturi asa: cartofi, dovlecel, carnea, sos, iar cartofi, ardei kapia, iara sos.

La fel si in formele de muffin. Briose. Pana noastra.

Si am dat la cuptor, totul acoperit, sa zaca.

Si aia e.

slide15

Am mai facut si un Chow Mein, luasem pentru prima oara taitei speciali de chow mein ca sa vad daca iese bun un chow mein care chow mein era sa imi iasa aproape de post daca nu ii puneam si niste bucatele de peste.

slide16

Am fiert taiteii patru minute, cum zicea acolo, pana a fiert apa, pana am pus taiteii, pana am fiert taiteii, a fost gata si restul. Adica diverse legume maruntite alandala (ceapa, usturoi, broccoli, morcov, ardei) puse in tigaia model wok in care mai inainte perpelisem niste bucatele de peste date prin amidon.

Am pus si un ou proaspat ouat de o gaina.

Am amestecat totul iar de gust am pus un amestec de condimente chinezesti (gen five spices), sos soia, ghimbir proaspat ras, ulei de susan. A, la legume am pus si nitel vin roze sec.

slide17

 

Si am facut si o zeama, dar ce zeama, oase din alea ieftine de porc, cu zgarciuri si carnita, legumele clasice de ciorba, mult ardei kapia si gras, cartofi si zeama de varza. Si leustean uscat, nu am gasit verde.

Mbunaaaa.

slide18

Doar pentru cromatica, un petec de desert, Lindor mix.
Care, dupa cum spunea un amic internaut, nu e ciocolata, ca ciocolata e naspa, Lindoru’ e Lindor. Asa e.

slide19

 

De prin urbe, niste rasarituri, niste cucuruci, niste balti si, ei bine, prima castana adoptata chiar sub ochii mei, nici nu am intors bine spatele dupa ce am pozat-o si o tipa a zis: mvaaaai ce dragutz. Si a luat-o.

Dati pe poze sa le vedeti mari, castana are ochi albastri. Da, pentru cucuruci mi=am luat claxon, bucurestenii oricum sunt asa de obisnuiti sa claxoneze ca si daca sunt singuri la semafor tot dau o goarna din obisnuinta.

 

rororo

Lasă un comentariu