Cand e soare, e mancare

Ca pe vremea in care ambii parinti munceau, noi taraiam izmenele prin colb cu cheia de gat si se gatea sambata pentru tot restul saptamanii. Deci, mancare. Ma amuza de multe ori cand citesc retete, foarte frumos pozate, pe foodgawker, in special de peste balta, in statele unite cu forta ale Americii, in care se lauda cu chestii „homemade”. Gen: spaghetti with homemade meatballs. Adicatalea de obicei sunt market made chiftelutele, ca eu asa inteleg.

Ei bine, ce am gatit azi, e cu toate alea homemade.

Slide5

Drept e ca ciorba de perisoare a beneficiat de umbre sky made, ca isi batea steua mare si fierbinte joc de mine ascunzandu-se cand imi era poza mai draga dupa stratocumulus stratiformis cumulogenitus.

Slide6

Reteta avem? Avem. Scoatem din congelator perisoarele ramase de la ciorba de perisoare acrita cu corcoduse si le asociem (ador limbajul de lemn de la scoala, cel des folosit de jurnalistii cu diplome de chefi luate fara sa vada cum se sparge oul, prin ministerul muncii, deci a asocia perisoarele inseamna a le introbaga, pune, combina cu …) cu supa de legume.

Care supa se face din toate legumele cu care ne-a blagoslovit vara asta, plus ce mai avem pregatit in congelator.

Dupa ce perisoarele sunt patrunse (de iubire de supa), se pune verdeata la alegere, alegerea mea fiind tarhon, marar si leustean. Nu am acrit, se acreste individual, compus sau ne.

Slide7

Nu am vorbele la mine pentru ca pregatesc separat cina, best of the best, cartofi prajiti cu oua si branza, ce credeati, ca scapam?

Sa continuam cu ce am mai facut pentru o saptamana.

Am facut cumparaturi si am gasit ardeii mei favoriti pentru umplut. Ardei potop.

Slide8

I fuckin’ love this summer. Asa abundenta de legume (implicit preturi bune, gusturi adevarate) nu am mai vazut de mult. Dintr-o rosie babana am facut capace la toti ardeii, miezul a mers la zama de mai sus.

Slide9

Sosul e un amestec de suc de rosii, ketchup de la inedit (bio, va arat maine ambalajul), ardei iute, piper, sos, mult sos, sa fie sos.

A, da. Si cimbru.

Slide10

In rest, am lasat cuptorul sa isi faca treaba, am izolat bucataria de restul casei, totusi, sunt in weekend, da? Stau la racoare.

Slide11

Au iesit fluffy si puffy, de fapt umplutura aia de sarmale a fost buna, nu aveam ce sa gresesc. Si Mighty Mouse orb ar fi reusit „reteta” asta.

Slide12

In rest, am mai adunat de prin magazine niste carnati cu care am ars-o nesanatos la munca.

Slide13

Cu bere. La munca, da.

Slide14

Si am gasit niste vrabioara care m-a intrigat profund. Rar am vazut asa un aspect marmorat, maine ii dau la cap asa, simplu, la gratar, nu stiu de ce, bag mana in foc, dar asa, pana la umar, ca va fi talpa, asa ca sacrific doar o bucata. Daca e buna, bagam la ghiozdan, daca nu, campioana la mancat viteza abia asteapta sa o rorororo pe esofag la vale.

Slide15

Avem si tzepe. Dupa ce m-am bucurat ca cei de la Scandia deschid drumuri cu conservele lor, cand am incercat ciolan rasfatat pe varza, m-am impiedicat de promisiunea de pe eticheta moldovenilor, care cica au varza cu afumatura din belsug. Toate pârâciunile astea sunt mai ieftine decat cele de la Scandia care costa binisor mai mult dar … dovedesc din plin ca se pot conserva mancarurile doar prin sterilizare. Ca, sa fim sanatosi, mama ei de dextroza si nitriti, bunicile nu puneau din astea si tineau toate bine-merci.

Moldovenii au bagat cu carul porcarii si nici macar, vorba aia, nu au potrivit-o de gust. Si belsugul ala de afumatura e o felie de piept, pe fundul cutiei, nici macar cu gust de afumat.

Slide16

Bafta Casandrei, potolul ei e o combinatie de pilaf, supa de pui si varza asta (sa nu ma spuneti, am gustat si eu combinatia cainelui, bai, e buna).

Si ce am mai gasit in oferta, inghetata, da, nu homemade, dar la pret bun, puse la gramada asta cu cafea si aia cu ciocolata si cirese. In general mancam vafe de 0.48 de RON, dar aia cu ciocolata si cirese face fata distractiei.

Slide17

Nu stiu ce bendixul si presetupa de la pompa de apa m-am lungit atata. Deci am gatit, m-am laudat, rororo si weekend placut in continuare mie.

9 gânduri despre &8222;Cand e soare, e mancare&8221;

  1. Yallo, dear Madam! 🙂
    Unu la mana: sa porti sanatoasa noii pantalonei!
    Doi (tot la aceeasi mana ca doar avem cince deshte, ce friptura mea pe varza): de unde ai luat vrabioara aceea? tare ochioasa ie!
    Eu am luat o teapa cu ultima vita, mai ales ca am nimerit una incaltata ca un soldat si nici cu fiertura prelungita si nici cu aruncaturi de la distanta nu am facuta mai comestibila pentru dentitia mea :((
    Cam atat am avut de zis pentru seara asta, nu de alta da’ imi chioraie soarecul din buric si trebuie sa-l hranesc.

    Sa ai o seara frumoasa si multa sanatate pentru ca, nu e asa, e mai buna ca sarea-n bucate! 😀 :*

  2. Hello m’aam. De la Auchan, l-am vizitat in scopul nobil de a-l prezenta cuiva (pe cuc, pe Auchan). Nici eu nu bag mana in foc pentru doamna vita, de aia spun ca o sa o testez temeinic, cel mai sigur maniana. Daca e figuranta, coltii Casandrei abia asteapta. Dupa care incerc iarasi varianta cu bicarbonatu’.

    Multam, imi pare rau ca nu pot prezenta moda cu pantalonii de doi lei, promit ca dupa ce castig la loto, in bora bora o sa plec cu niste Versace, hai, Boss, maxim Ricci, musai sa ma sparg in figuri. Mi-am luat si rochie, asa sa stii. Cu 19 lei, ce fancy shmancy vrei mi mult.

    Si vous idem si identic la fel.

  3. pai de aia am si luat-o, astea doua, lipite una de alta cu un scoci, grobian aspect, zic eu, impreuna au fost 18. ca altfel nu dau, de obicei iau vafe.

  4. Pingback: Suine vs bovine | Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu