Clatite din albusuri

Si clatite am mai facut, deci nu e mare inginerie, tot asa subtiri si bune le fac (haha, mi-au murit laudatorii), de data asta am folosit doar doua albusuri ramase de la liezonul ciorbei de burta, in loc de ou intreg.

Slide7

Nu va luati dupa poza, mi-au iesit sase bucati, mari cat farfuria si transparent de subtiri (in poza nu pare, dar va spun eu). De data asta am pus albusuri, faina, putina sare si am subtiat si cu bere si cu lapte.

Pe care le-am facut imediat, iaca fatza:

Slide9

verso:

Slide8

Dar nu numai cu asta voiam sa ma laud si sa las la arhiva ci cu umplutura cea mai buna pe care o poate contine o clatita intr-ansa.

Intai am umplut din ele cu dulceata de cirese amare (da, Mirela, mai am 😀 ).

Slide10

Apoi cu dulceata mea de capsuni, am sacrificat cel mai mic borcanel.

Slide11

Ei bine, doamnelor, duduilor, domnilor si care mai sunteti, mi-a troznit combinatia perfecta, mai stiti ca pusesem branza de oaie si capra la borcan, cu ulei de masline, nu?

Glandele mele salivare actioneaza la vederea pozei ca ale cainelui lui Pavlov, deci branza cu ulei de masline si dulceata de capsuni.

Slide12

^%$&(#*)$*)*%)(&%$_@#+!!!!!!!!!!!!

Slide13

Si epifania a venit imediat, deci suprem, magnific, este combinatia de lamaie din dulceata de capsuni cu branza si ulei de masline. Super-suprem!

Slide14

Cum va spuneam, din doua albusuri au iesit sase clatite subtiri din care trei am … hmmm, mancat eu. Da, da, eu.

Slide15

Mi-am adus aminte de cartofii prajiti, dati prin zahar si serviti cu zahar, ca in cartea Vioricai Bectas, 77 de istorii si retete din epoca de aur, sau cartofii aia cu zahar si smantana, krumpirschmorre, cum ar fi cartofi prajiti cu dulceata si branza din aia? Sau clatite din cartofi cu … sau … sau lasa.

rororo

20 de gânduri despre &8222;Clatite din albusuri&8221;

  1. O sa trebuiasca sa propun un preparat (nu stiu care inca, mai am vreme de gandit) si acum ca ai zis tu, ar fi o chestie sa il fac pe baza de clatite cu carne sau ciuperci. Eventual pane. Trebuie ceva care sa mearga si rece si cald, sa nu necesite refrigerare, ma rog, din astea. Cred ca o sa fac niste clatite umplute pane.

  2. Nu am mancat niciodata clatite umplute pane am vazut insa tot pe internet !
    Si schnitzelele merg si calde si reci, si fasolea frecata, si humus….in fine nu stiu pentru ce anume ti-ar trebui exact ca idei ar mai fi.

  3. Si niste snitele umplute sunt o idee, da, dar parca niste clatite umplute cu carne bine condimentata dau mai bine. Mai am doua luni de gandire, nu e graba, ideea e ca trebuie consumate intr-o zi calduroasa de un numar de persoane si ca nu am la dispozitie nici nimica de racit, nici de incalzit, nu vreau chestii care trebuiesc unse pe pita. Oricum vb cu tine mi-a traznit de clatite si cred ca ma tin de idee 😀

  4. Aaaaaa, clatite pane umplute cum zici si un cos cu rosii si castraveti spalate + cutit sa isi taie fiecare rosia, curete castravetele

    sau: schnitzele simple sau umplute cum spui tu si placinta/prajitura cu branzaaaaaaaaaa 😛 – rece da , taiata cubulete .

  5. Auzi deseara fac si eu cateva ca imi este foarte pofta, auzi am citit ceva pe internet o data, unele femei care au copii mici le fac acasa branza din lapte si calciu lactic, ia spune daca stii cumva, calciul ala lactic, este de fapt calciu de ala de pus in apa pentru bautura aia gazoasa, care se dizolva in apa? Daca da…cum se procedeaza exact?As vrea sa incerc si eu sa imi fac branza de aia moale din lapte , banuiesc ca iese multa dintr-un litru, numai buna de pus peste clatite cu gem , etc ? Sau vb prostii si nu e bun orice lapte si pastila de calciu lactic este altceva de fapt?
    😀

  6. e mai simplu decat cu calciu lactic, am pus si eu pe aici prin mai multe postari cum se face, cel mai simplu e sa pui la fiert laptele si, cand clocoteste sa pui in el cateva picaturi de lamaie sau otet (acid acetic), o sa vezi ca se separa, nu mai ramane decat sa o strecori prin tifon (sau un prosop curat, eu in prosop o strecor) si ai branza cea mai simpla de vaci posibila. si da, merge si din lapte pasteurizat.

    calciul lactic e calciu, calciu. lactat de calciu, se ia pentru deficiente de calciu, de completare, nu stiu daca ala „taue” laptele, habar nu am. sigur lamaie, otet, putina branza de vaci, iaurt, chestii acide, o fac. se vede cu ochiul liber cand se separa branza de zer. nu mai retin pe unde am pus poze, trebuie sa caut ep branzeturi.

  7. O merge si cu otet sau lamaie? Ok, multumesc, intre timp m-am lamurit cred care este calciul lactic, niste pastile ca niste medicamente arata da, nu este acelasi cu cel care credeam eu.
    Iese buna asa o branza? cam cata iese dintr-un litru de lapte sa stiu daca merita sa dau banii pe calciul ala lactic, vad ca este cca 4 euro/cutie de 100 pastile.Asa m-a traznit acum ideea sa imi fac eu branza de aia in casa 😛 , nu stiu ce-mi veni dar lapte am destul ca eu iau in fiecare luna la salar 3o de cutii de 1 l sa am in casa.

  8. bai, trebuie sa iti caut pe aici, deci se incalzeste laptele dar nu cat sa fiarba, se pune acreala si se amesteca, separa imediat, dar sa nu fiarba. of, daca as sti cum am denumit articolul.

  9. Stai „amu” vorba ta ca am dat o cautare la tine in branzeturi fara rabdare :))) si m-am apucat sa fac, deja barbatul din dotare ne numeste „vrajitoare” dar am lasat laptele sa fiarba si am pus otet si nu imi iese :))))))))), tot lapte a ramas.
    Stai asa „amu” vorba ta ca mai incerc o data :)))))))))))))))) acum .

  10. Fi atenta, mii de multumiri , a doua tura mi-a iesit, am pus insa in el concentrat de ala de citrice din sticluta de aia glabena, acum stiu exact cum se face, iese buna ! dar putina, luna viitoare cumpar cateva cutii de lapte gras :D. A trebuit destul de mult concentrat de ala pana a inceput sa se aleaga, dar in fine, important este ca a iesit !

  11. NU se lasa laptele sa fiarba, ti-am zis, se incalzeste, dar sa nu dea in clocot. Oricum iese clar mai bine din lapte gras, da, ramane mult zer si da, iese mai bine din laptele vacii, acum nu stiu acolo unde ai ferme, treaba ta 😀

  12. Vezi ca am pus poza , mi-a iesit cand am facut cum ai spus tu si nu l-am lasat sa mai fiarba :P, prima tura de lapte am aruncat-o dar nu conteaza, conteaza ca acum am invatat si eu si stiu cum se face, multumesc mult Maya, luna viitoare iau si cateva cutii de lapte gras, eu cumpar doar lapte de asta la cutie care se poate pastra in dulap ca laptele proaspat nu imi place (cum miroase).

  13. Si nici nu ma mai complic cu pastilele alea, fac cu lamaie cum m-ai invatat tu, nu stiu de ce se complica altele cu pastile de alea daca iese si asa poate nu stiu ele ca se poate face si asa cum m-ai invatat tu pe mine, se poate.

  14. vazut. si poti sa imi zici Dana. sau doamna Dana :)))))))
    pastilele de calciu nu am idee de ce se pun, daca e pt copii branzica, e clar, pentru calciu pur si simplu, cand aveam deficiente de calciu mi-a dat si mie medicul sa iau calciu lacticum.

  15. Merge si din lapte batut fiert la foc moale pana se alege branza de zer. Fi-miu manca mai cu placere varianta asta decat aia cu calciu lactic (iesea cretoasa) sau aia cu lamaie (prea acra pt gustul lui).

  16. Pingback: Ziua internationala a clatitelor | Aphex

Lasă un comentariu