BD la munte si la mare, Thassos

Luni, 2 Mai 2011

11.00 Ne plimbăm prin Panagia şi Potamia. E ca la Cinque Terre. Flori în cutii de Feta. Case frumoase. La una din cârciumi au Kokoretsi.
13.00 Ne-am întors din Aliki. În sanctuarul antic am citit de un Zōilos pe o lespede. Pietre, flori, şi un Mythos pe malul mării.
16.00 Ne-am întors la maşină. In Limenaria, la terasa Molos ne-a servit Costas. Am mâncat midia saganaki şi fileu de galeos şi multe mezeuri bune. Uzo din partea casei.
18.30 Două englezoaice tinere ne-au întrebat dacă avem iarbă. Dacă eram singur le-aş fi păcălit cu un sul de ştevie de pe marginea drumului. Dana zice că au venit la noi pentru că aveam eu o faţă de drogat
21.00 Ne-am întors din cârciumă. I-am zis Danei că mă ia somnul. Mi-a zis că mai bine m-ar lua dracu!
Azi în Limenaria la un market Dana a spus parakalo în loc de poso kani şi mi-a zis să notez. Ceea ce am făcut.
[Dana:] Nuş cât e ora. Am văzut ultimul Rambo al habar n-am câtelea. Da’ ştiu că a fost făcut că s-a supărat Stallone că ai lui copii au crescut şi habar n-au cine e Rambo şi a făcut repede un film. Arată oribil bătrân.

Asa, acum dupa rezumat, pozele.

Am petrecut toata ziua bantuind insula care, dupa parerea mea, e ideala pentru reincarcat bateriile. Langa noi in camera de hotel s-au cazat doi greci, sot si sotie, plini de fumuri, aveau un catel tare simpatic dar nu il lasau sa treaca la noi, desi el incerca. Dimineata droaie de pescarusi in negura. Micul dejun (a devenit cam standard) avea o chestie geniala, un iaurt, revin iarasi la: „cel mai bun pe care l-am mancat vreodata”. Si painea buna, restul, banal.

In Hryssiakti, un catel nebun ne-a facut sa stam mai mult la malul marii, apa, in Thassos, mereu splendida.

Pe drum capre, albine in pini (am si cumparat miere de pin). Am stat ceva mai mult in Aliki sa vedem un sanctuar antic foarte interesant pana si pentru mine. Parte din el era sub apa, peisajul, splendid.

La iesire, bere la terasa, e o mica plaja cu un golfulet superb, era lumea la plaja. De fapt terasele sunt la intrare, dar noi, ca de obicei, am intrat pe la iesire, e si asta un talent.

Superba micuta plaja din golf. Chelnerul era beat turta, clienti, ioc.

Flora insulei e fabuloasa, efectiv nu te plictisesti plambandu-te aiurea.

Mi-a placut cum a parcat nenea masina, la milimetru deasupra unui hau, sper ca nu era a chelnerului beat.

Am oprit sa mancam in Limenaria, la un local numit Molos, chelner (si proprietar), Costas, tare simpatic. Aici portiile erau mai mici ca in alte parti dar mancarea foarte buna si berea la fel. Cam toti se plang de lipsa de turisti.

Am luat un „Ouzo plate” cu tot felul de gingiumingiu. Painea prajita cu ulei si oregano, ardeii cu feta, nelipsiti. O sa ziceti ca e plafonare. Nu e, la doua terase nu fac la fel aceeasi mancare.

Sardine la gratar, midii saganaki (pai?).

Un peste, galeos, adica un fel de rechin de talie mai mica, bestial, cu sos de usturoi (zic eu ca un soi de skordalia), nelipsita caracatita la gratar. Din partea casei, de data asta, Ouzo.

Si cum nu e nici o masa fara caracatita, nu e nici una fara pisici la cerseala. Foarte fain serviciul la local, foarte simpatic chelnerul, buna mancarea, parca am dat cam 40 de euro, ca le-am notat dar le-am uitat pe undeva.

Am continuat cu turul insulei, sunt prea multe poze, am alesc cateva. Spre seara am lenevit la terasa noastra, pe malul marii, sub pini si palmieri.

Am luat suvenir si niste pietre de marmura de Thassos, cariera produce la greu.

Dupa leneveala si trandaveala am ochit un local, parea cam scump, adica era, dar in final s-a dovedit ca nu e chiar asa. Hryssi Ammoudia se chema localitatea in care am stat, Finikas localul. Bun, foarte bun.

Tarama, la terasa asta a fost, ei bine da, cea mai buna. Cand zic din astea e fix numai gustul meu, omu’ are alte pareri. Caracatita si midii saganaki (fireste), super, am schimbat modelul de Retsina si am primit din partea casei (nu a fost nici un local unde sa nu primim ceva) prajituri (gen Kinder Pingui al Laurei si o bucata gen chec) si coniecel.

Toata vizita in insula a fost foarte placuta si relaxanta, turisti destul de putini, numai ultima carciuma era full (aproops, a fost cam 37 de euro). Hotelul nemaipomenit, 45 de euro, nu ne-am depasit norma de bani. Am facut si cumparaturi, dar alea la final.

Noapte buna Thassos.

hard roc aleluia

3 gânduri despre &8222;BD la munte si la mare, Thassos&8221;

  1. Pingback: Ciorba de fasole cu carne de porc si frunze de ridichi « Aphextwinz's Blog
  2. Pingback: Pesti « Aphextwinz's Blog
  3. Pingback: Favorite prin localuri « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu