Ciorba de fasole cu tarhon, ceva capatuiala si considerente personale

Beneficiind si de aportul unor legume restante, de al fierberii unor oase de vita cu multa carne, de ceva afumatura si de talentul meu inegalabil de a face produse de sezon … ma iertati, nu ma putui abtine si am uitat mvai, sfaturi, colinde, mosuleti, papucei si reni.

Oricum mie asta mi-a iesit, ai mei au zis ca e buna si ca urmare s-a dizolvat.

Ce e cu merele? Pai e sezon si sunt colorate, cat despre reteta, e excelenta in zilele de iarna in care NU ne intereseaza nici un mos (adica poate sa il cheme si Nicu si Craciun, macar sa fie tanar). Cum am cladit opera? In momente de restriste materiala, morala si meteo (nu, nu o-rala :D) am adunat ce aveam, un buchet primit de frunze de telina, legume clasice pentru ciorba, lamaie fara coaja, oase de vita cu carne si una din kukte. SI am lasat totul, acoperit cu apa, sa isi faca de cap.

La final am dres cu nitel otet de tarhon si ardei iute si basta. Poftiti.

Acum sa trecem la treburi mai mult sau mai putin serioase, am rezumat poznele ca imi face figuri compu. Intai, aici sunt banii dumneavoastra (adica ai celora care ajuta la ajutoarele pe care le vad pentru prima oara, le-am primit si eu de la o prietena care le-a primit de la o ruda).

Nu inteleg ceva, sunt de acord cu ajutoarele pentru cei defavorizati, dar cam ce ar face un om normal, cu pensie minima sau ajutor de somaj cu 17 kile (nu stiu exact cate sunt) de faina, malai si/sau orez. Ce mananca, placinte cu mamaliga si orez?

De banii aia care se dau pe produse, de ce nu le dau si altceva, nu ca la somalezi (sa ma ierte somalezii cititori) ca produsele oricum ajung prin alte parti, nu ai cum manca atat mamaliga pana nu expira malaiul (sau ce kilele mele se da), nu are nici o logica, de ce nu dau direct banii, daca tot sunt deturnati, isi ia si omu un iaurtel, un lapte.

Apropos de campania de pe toate blogurile care sustine ca e sanatos consumul de lapte (probabil pe bani si fara un mic interes fata de o dezinformare in masa). Intrebati doftorul, consumul de lapte dulce NU e tolerat de un numar mare de adulti pentru ca organismul uman NU e programat (poate la unii la cap) sa ramane copii toata viata. Lactatele fermentate, da, alta chestie, alta distractie. Dati un gogu sa vedeti cati oameni sufera de intoleranta la lactoza. Deci consumul de lapte dulce NU e ceva tocmai indicat si NU in toate situatiile.

Acum trecem la asa DA, au aparut pe piata niste produse fara e-uri, nici cele mai scumpe, nici cele mai ieftine. De pilda niste carnati de oaie de la billa, exceptionali.

Asa DA, am prinit daruri, dar nu de la un mos, cum ziceam, macar daca e ceva, tanar sa fie. SI nici macar nu il cheama Niculae.

Mi-am imbogatit draga mea colectie de halbe.

Apoi iarsi asa DA, macar ca nu e Niculina, nici Craciunitza si nici baba, dar ii e mila de antitalentul meu la muraturi, tararaaaaam. Impart si eu mai departe.

NU va speriati de pozele mele minunate, stiti ca afara e ca in FInlanda de o saptamana, da?

Si de final, asa DA, a adus Eugen niste carnati facuti pe la Targu Jiu de o firma de care nu am mai auzit, excelenti, o sa ii mai vedeti. Nu stiu cat de intima e ideea ca pe un carnat, ma iertati, (copiii sub 15 ani daca nu au ifon, ipad, cinci plasme si deja rezervat un mercedes, nu au voie sa citeasca) sa scrie ca e INtim, dar produsul, cum veti vedea in imagine, este de calitate.

Asteptam cu incredere castravetii si morcovii sub aceeasi marca.

In speranta ca anul asta vor fi cati mai putini mosi din aia penibili atarnati pe la geamuri (care daca nu v-a dus capul, desi nu cred, ca na, sunteti oameni destepti) ca este un decor care avantajeaza in decembrie infractionalitatea, va urez orice, in special rororo.