Placinta dobrogeana, nitel mai altfel

De fapt cam la fel ca placinta dobrogeana de care v-am mai zis, mici, dar mici diferente.

Am avut un cas dulce, branza de oaie mai scursa, mai sarata, mai putin sarata.

Dupa care am mai avut nesimtirea de a ruga pe prietena Doina sa le infasoare. Aia e, ma iertati. In compozitie au fost numai branzeturi si oua.

Cat au stat ele in tava acolo sa se coaca (asa, fara nimic, numai foi si umplutura) am batut un ou cu lapte, cam jumatate de litru.

Cand foile erau rumene le-am stropit cu amestecul de mai sus si am mai lasat cateva minute la cuptor.

Pe urma am lasat sa se raceasca tava in cuptor, intre timp a venit nor de ploaie. Nu se pune.

Cum putea sa iasa „burecu” decat bun.

Prea bio, prea ca la bloc.

Dupa bucatareli dusei jivina la halit, am incercat sa ii trag o poza, greu cu nebuna.
Asta am reusit, iaca mama si zona mediteraneana.

Nu e trista, se agita, asa a iesit poza, in rest am numai urechi si musteti.

hard roc aleluia

Supa de gaina

Nu va propun nici o reteta. Vreau numai sa spun atata, nu se compara nici un curcan sau gaina din nici un supermarket sau reclama sau din maghi sau knor ideea prostului gust (nu am incurcat reclamele, tot aia) cu o zama adevarata. De mult nu am mai mancat asa ceva.

Gaina o stiti deja, supa, de vis.

Desi mi-a jucat feste soarele si, dupa cum stiti, nu-s artist fotograf, fac totul in viteza, supa din gaina, ceapa, morcov, telina, ardei gras, a iesit foarte portocalie.

Si pastele descoperite in Mega Image, exceptionale (nu ma platesc mai nene, ca m-ati zapacit, nu fac un leu de pe blog).

Reteta e vax albina, ca o stim toti, fierbem oratania cazaturi, organe, oua), strecuram, curatam, daca nu folosim kukta luam si spuma (daca o folositi stiti ca se prinde de peretii oalei, mai greu de spalat dar iese lacrima zama), punem taitei si, dupa gustul meu, in afara de sare, la final, mult, dar mult piper proaspat rasnit. Si patrunjel numai in farfurie. Asa imi place (place, place).

Si daca tot pozai, iaca si roadele dintr-o amarata de fereastra de la bloc, nu, nu e prea ca la tara.

Si prima rosie, sa vedem ce soi e.

hard roc aleluia