In continuarea evolutiei in criza de epilepsie la caine

Nu e decat pentru cei ce au urmarit si sunt interesati de evolutia crizei de epilepsie la caini si stiu bine ca nu se gasesc info pe net decat, in mare parte, aici, care monitorizam (eu si jivina bolnava) de doi ani.

Dupa o zi agitata azi a facut prima criza din picioare, nu din somn, in timp ce manca, criza foarte scurta de cateva secunde, aproape ca si-a revenit imediat dupa ce a cazut, deci nu au mai urmat episoadele de grand mal, i-am administrat intramusculat 10mg de diazepam.

E ciudat ca nu s-a mai intamplat sa faca de pe picioare. Deci e prima oara, azi 16 septembrie, ultima criza fiind pe 11 iulie, tot scurta (cu perioade lungi de pauza, 11 martie, 17 ianuarie, 13 decembrie).

Poate o sa fac un grafic, ore date, ca mi se pare ca urmeaza oarecum ca data, luna (care habar nu am cum e acum, plina, goala) si in linii mari orele. Sper sa nu se repete in seara asta, niciodata nu a facut nici din picioare, nici devreme asa, e posibil sa fie de la o hidratare improprie pe cursul zilei si o oboseala accentuata pentru o sedentara ca ea.

Gata cu detaliile tehnice, astea le scriu pentru mine si pentru cei cativa interesati de evolutie, in straintataturi is forumuri intregi care scriu asta si tot acolo sunt si rezolvari mai bune pe termen lung, ba si analize, asa ca nu ma luati de imbecila ca pionierez (licenta poetica) domeniul.

Trebuie si o poza, big like pentru Husky si Dracula Retriever de azi, am uitati de repetitie, dar le iubesc.

rororo si ghiciti cine nu o sa doarma la noapte …

6 gânduri despre &8222;In continuarea evolutiei in criza de epilepsie la caine&8221;

  1. Ar putea fi legat de ritmul circadian? Chiar merita sa faci un grafic si arata-i-l (nu stiu daca e bine scris) si Kadiei, ma gandesc ca ar putea urma o evolutie circadiana in functie fie de mediatori chimici, fie de hormoni. Poate, daca putem vedea la ce momente le face putem forta o corelatie cu curbele astora si macar afla ce i-o provoaca. In momentul in care stim care-i vinovatul putem sa ne dam seama pe ce zona de creier e si apoi de acolo eu zic ca se poate tinti si mai bine tratamentul. Adica, nu stiu cat de corect ma exprim dupa cat am baut, dar un grafic merita efortul. Pe bune.

  2. nu stiu ce inseamn ritm circadian. nu pot face grafic decat conform datelor si doar daca imi amintesc, orelor, oericum toate au fost noaptea, asta clar. normal medicii iau in considerare dozajul de fenobarbital din sange refacut la 3 luni (si luna asta nu am avut bani, ca se face in germania). pe ce zona de creier e pot sa iti arad dupa RMN, nu stiu daca graficul are legatura, ma gandeam la factori externi, nu la zona de creier.

  3. Am un fox terier de 15 ani care in urma cu 10 ani a facut prima criza de epilepsie din cauza zgomotului facut de petarde. Facea cam 2 crize pe an. Am incercat sa-i dau fenobarbital dar il agita mai rau in loc sa-l linisteasca. Nu stiu ce a determinat dar odata cu inaintarea in varsta nu a mai facut nici o criza.

  4. Doina, am descris de cand tin „jurnalul”, exista mai multe tipuri de crize epileptiforme, foxutul a avut norocul de a nu avea o forma grava, la noi erau si doua – trei crize pe zi. Am mai auzit cazuri in care dupa o varsta nu s-au mai manifestat crizele si in forma usoara am mai multe cunostinte care au patit la fel 🙂 In general nu dau nimica animalei fara controale amanuntite si opinii, la no, cum am mai spus, dupa RMN s-a vazut clar gravitatea cazului, solutii operatorii nu exista, asa ca fara fenobarbital nu supravietuieste (am incercat si niste medicamente homeopate, nu a raspuns la nimica decat la feno). Doar doua crize pe an e o binecuvantare 🙂 Sa va traiasca in continuare, avem si noi la bloc un fox de 16 anisori, longeivi zapacitii.

  5. Imi pare rau ca este asa grav. Sper din tot sufletul sa se imbunatateasca sanatatea catelului si sa puteti tine sub control boala.Catelul meu in schimb nu sta prea bine cu sanatatea cam de cateva luni, dar de marait nu se lasa. Daca simte ca ceva ar putea sa-l afecteze imediat ne maraie. Nu mai vede deloc cu un ochi, si aude foarte putin. Este greu sa-ti vezi catelul ca este bolnav si nu mai este la fel ca atunci cand facea fel de fel de nazdravenii.

  6. Este si in varsta, e normal, stii la ce sa te astepti oarecum, desi nu e usor deloc. Noua nu ni s-a dat nicio sansa la viata din prima si acum, dupa doi ani jumate inca mai aud ca la boala ei maxim daca traieste doi ani … Cred ca e pusa pe contrazis medicii. Multumim si mult noroc cu foxuletul, sa aiba o batranete linistita.

Lasă un comentariu