Varza bulgareasca

Nu imi asum denumirea, cand eram schimbul unu, la un post TV (habar nu am care acuma) dadura reteta asta (careia i-am adus o singura modificare, am pus, nu numai varza murata, ci si dulce) si cica e ceva specific bulgaresc.

Ingredientele sunt: carne de pui, varza murata, orez, supa de pui, ulei, pasta de tomate (bulion, suc de rosii).

Eu am folosit: carne de gaina pe care am fiert-o nitel la kukta, asa ca am avut si carnea si supa (imi era sa nu fie prea tare gainusa), varza alba (inabusita sa isi lase putin zeama), varza murata, orez, suc de rosii, ulei, ardei iute, mult piper.

De aici ideea e ca se cam ameteca toate, se pune puiul deasupra si se da la cuptor.
Orezul nu se fierbe, nu se caleste, se pune asa.

Zeama, adica supa si suc de rosii, puneti sa acopere totul. Apoi carnea o lasati pe deasupra. Am pus pulpele si aripile fierte si pieptul crud.

Dupa o vreme, la alegere, in functie si de cuptor, puteti intoarce carnea. Eu am facut totul cu capac, ai mei vor mancarea mai cu zeama, fireste ca puteti face, ca la TV, fara capac si rumenit totul, dupa chef.

Cam asa am oprit-o eu din fierbere.

Eu mi-am pus o portie in farfurie, si am dat-o la cuptor sa o rumenesc, dar pana sa se intample asta s-a facut beznaaa, bezna, a inceput sa toarne cu galeata.

Parerea mea: este excelenta, se simt distinct gusturile, e o varza calita cu un amestec de consistenta glutinoasa data de orez. Ce as schimba: as fierbe/cali varza murata in avans, deja e acida, cu sucul de rosii ramane cam taricica, noroc ca am taiat-o fidea, gata congelata. Orezul l-as pune mai spre final si as alege unul cu bob mare, eu am pus din cel „romanesc” ca stiu ca ne place pilaful mai rascopt. Dar combinatia, e buna, merita incercata.

Daca nu aveti gaina, puneti puiul crud deasupra si suc de rosii sau bulion indoit cu apa.

Memet, bezna, se vede in cratita cum a iesit, da? Asa ca pt tine clozap cu portia coapta in plus.

Si, printre picaturi, giumbuslucuri, ca am inceput sa marim durata dintre mese dar acum nu mai e cu somn dupa mancare, e cu hai sa ne jucam de-a hopa mitica si cine are rabdare.

Episodul 1: cainele cu cap de tabla.

Episodul 2: Flagrant delict (ce e asta? numarul 46? e na. iti arat eu).

Episodul 3: Letter to Silvia (bolo, ti-am zis, da? scuze de poza da a declansat cand il prindeam din cadere libera)

hard roc aleluia

13 gânduri despre &8222;Varza bulgareasca&8221;

  1. Ce bine arata varza,deja mi-e pofta,trebuie sa o incerc,cit despre puiut,e mare deja,n-o sa va fie usor cu incaltamintea …Weekend placut va doresc !

  2. am balit la varza, bai, dar cainele e de mare arta :D. o pupa mama pe ea de cap de tabla si papucareasa 😀 (si compiuterista, sa fie tacamu’ complet :D)

  3. Am descoperit-o mai tarziu! Am executat-o cu curcan! Reteta e grozava!

    P.S.Acum sunt „abonat”, nu-mi mai fac griji de intarzieri la bunatati!

  4. bine ne-am gasit atunci. numai ca rare bunatati in ultima vreme, dar vine el decembrie si ne rupem in figuri 🙂

  5. Abia astept!
    Ca un „promo” la „destrabalarea” promisa iti propun sa pui lupa pe lucrarea mea de ieri in scop de optimizare (nu am facut poze!): m-au tentat intr-o macelerie urechi de porc si ce mi-am zis, ia sa fac eu o gustare „bulgareasca” (am zarit-o intr-o carciuma de la ei) adica le-am oparit, curatat cu sarg, fiert cu sare, piper, foi de dafin, vin alb, apoi scurse, taiate fisii mai mari, puse intr-o tava cu ulei de porumb si bronzate bine la cuptor (cu ceva usturoi tocat adaugat spre final). Au fost delicioase pe un platou prezentate cu ceapa rosie taiata pestisori, lamaie taiata in 4, cateva picaturi de aceto balsamico, frunze de patrunjel. A mers de minune cu Beaujolais nouveau! Bulgarii preparau urechile la gratar (dupa fierbere, desigur) si le serveau cu bere.

  6. e deja decadent. am o problema cu urechile de porc, trebuiesc curatate bine … de altii. asta e singura problema, e pitic, atata.

    altfel suna bine. ulei de pormunb inca nu am voie, nici de arahide, dar suna super ce spui acolo. in ianuarie cand o sa fie la oferta urechile porcului (cine are de auzit, sa auda) poate incerc. azi o dau si eu in diverse, portie mica, dar nu pot sa nu va incurc cu ceva nenorociri.

  7. Recunosc, nu le-am curatat eu!! Altfel nu le gateam…
    E clar ca avem aceesi problema!
    Cu uleiul a fost doar o propunere, poate fi de masline, floarea soarelui (ca veni vorba, am primit de la un amic ulei de floarea soarelui presat la rece de un taran din Baragan, e grozav!) sau fara ulei, urechi fripte!

  8. NU as pune ulei de masline la porc, parerea mea, sincera. Dar retin cu mult interes reteta si ideea, daca se aduna neamurile de craciun si pacalesc pe cineva sa le spele, o sa o pun si in aplicare, cum ar veni, v-o „fur”. Multam frumos, oricum, sa vedem cine se baga acum la spalat urechi.

  9. Pingback: Pilaf special, cateva cumparaturi si mici considerente personale intercalate « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu