Adoptati, nu cumparati

Din nou a fost aruncata o catea cu puii ei. Nici nu mai tin minte cati caini frumosi sunt aruncati in pragul vacantei pe langa drumul spre mare. Cu multi nu stiu ce se intampla, probabil ca cei care isi cauta un caine nu se gandesc la implicatiile ulterioare. Daca nu ai prieteni care sa te primeasca si cu cainele, nu te duce, daca nu stii sa gasesti loc de cazare cu patrupedul, nu mai pleca, daca nu poti sacrifica timp, nervi si bani, nu te da iubitor de animale, ca nu esti decat un jeg care vrea sa fie trendy.

Cateii de la ultima intalnire caine-natura umana au sfarsit rau. Drept e ca repede. Nu o sa va spun cum, nu o sa va pun poze care sa socheze internetul. Avem poze cu care am mers la politie. Care politie nu gaseste nici macar chestii mai grave, dar am fost, sa fie.

Stiu ca sunt la moda bichonii, labradorii, golden retriever si beagle. Stiu ca e cool sa ajungi in trend. Dar un caine abandonat sau nedorit de nimeni, bine ingrijit, poate sa fie la fel de frumos ca unul de rasa.

Slide1

In fiecare zi sunt omorati caini din adaposturi, fie cu injectii letale, ceea ce e bine pentru ei, desi poate ar vrea sa mai vada cum e lumea aia buna la care dau din coada ca prostii, fie aruncati in strada unde sfarsesc, derutati si inutil, sub roti, otraviti sau … sa lasam „sau” in suspensie. Sunt omorati si pentru ca e nevoie de cusca lor.

Nu mai hraniti cainii daca nu sunteti implicati in castrarea si urmarirea lor. Sunt oameni cu frica de caini, cu copii, rai sau doar neinformati, care le vor face rau.

Daca vreti sa aveti grija de caini, castrati-i macar, la noi la bloc a tinut, mai sunt putini.

Platind bani grei pe un caine de rasa care va face mai atragator in parc, nu faceti decat sa sporiti niste castiguri si niste spagi in lumea catzelarilor. Un catel al nimanui este la fel de bun si iubitor, de usor de dresat, de bun cu copiii.

Am si oarecum un apel. Am vrea sa ii gasim o casa Lolei, cateaua blocului, este castrata, este o prea mare iubitoare de copii si o prea buna paznica a parcarii, ne temem sa nu ii aduca belele aceste calitati. Nu o dam oricui, este un caine extrem de bun.

Nu am nici o poza buna cu ea, doar de departe, va garantez ca e mai frumoasa decat in poze si mai desteapta decat multi dintre cei care acceseaza netul.

Nu vreau sa va tin o pledoarie pentru caine. Si mie imi plac la nebunie anumite rase. Mi-as dori sa fie toti cainii care si-au dezvoltat taliile si aptitudinile in strada, la fel de bine vazuti ca cei de rasa, superrasa, megacainii la moda.

Daca intr-adevar iubiti animalele, daca stiti ca fericirea incepe de la orice nas umed si se termina la coada, indiferent de talie si culori, adoptati, nu cumparati.

ps: nu e o campanie, nu ma plateste nimeni, Lola poate sta binemerci iubita de noi la bloc, este un apel catre farama de umanitate de care mai pot da dovada rahatii bipezi care isi varsa sadismul pe animale nevinovate si da, sustin ca cine iubeste cu adevarat animalele, adopta, nu cumpara.

Slide2

rororo

14 gânduri despre &8222;Adoptati, nu cumparati&8221;

  1. Asta e articol numa bun de pus la rana. De aia te citesc eu. 😀
    Revenind la purtatorii nostri de purici si alti pitici, toti cainii pe care i-am avut in dotare la curte au facut parte din rasa exclusiva Maidanezul Mucicoflender.
    Si am fost a dracului de mandra de ei! Parol! :d
    Nu sedeau la spalat, intorceau coada la comenzi, se scarpinau cu pofta, de lins in zone necuviincioase pt orice pudibond nu mai zic, dar intotdeauna am gasit un suflet curat care sa se bucure ca imi vede moaca si sa ma aline.
    Rasa e doar un moft al unor persoane incapabile sa vada ceva frumos dincolo de forma blanoasa.
    Sunt aceleasi persoane care in trecutul glorios al omenirii credeau ca animalele nu au suflet.

    Daca ar fi dupa mine, as face pensiune de puricosi la mine acasa, dar nu prea merge..Acum detin doi motani cu personalitati extravagante veniti in curtea din orasul de bastina dupa mirosul de friptura si promisiunea unei frectii cu carmol (fara carmol, sunt sensibilosi, manca-i-ar mama!). 😀

    Sa ai o seara frumoasa, iar pentru mandretea cu nas umed multa sanatate! :*:*

  2. Pisoii sunt mai fericiti ca sunt suficient de destepti incat sa se fereasca de oameni mititeii (zic de pisicus maidanescus de aici). Misto analogia cu rasa, dar vezi, multi oameni tin la eticheta, eu mai degraba fac legatura cu cei care se plang de bani, cer mereu tigari sau umbla cu „dai o bere” si au ultimul model de ifon, ipad, tableta, ochelari de soare … nu ma intreba de ce, chiar cunosc oameni care nu ar umbla veci in lesa (curte, casa sau masina) cu un caine care nu este de rasa. Posibil sa suplineasca lipsa lor de rasa, nu stiu.

  3. Stiu ca iti scriu offtopic dar am zis sa nu uit. Veneam azi pe Titulescu si am vazut un mare Hagen dasz. Banuiesc ca vindeau inghetata ca ochiul meu de vulturas nu batea pana la panoul lor publicitar. Daca ai drum p-acolo f-odata da-mi de veste si poate ne bagam.

  4. Aveti o obsesie cu cei care vor animale de rasa! De cand tot intru pe blogul tau , o data la 2-3 posturi tot revii sa bati apa in piua cu cat de generoase si pline de iubire sunteti voi si ce scarbe fara suflet sunt cei care platesc pentru un animal.

    Eu mi-am cumparat pisica ragdoll ca ma interesa foarte mult o pisica mai putin activa avand in vedere ca ziua sta singura pana vin de la munca. Daca stateam acasa probabil vroiam una foarte activa gen cornish sau devon,etc. Fiecare din cei cu animale de rasa poate cauta anumite tipare care sa se potriveasca stilului lor de viata.

    NU, NU schinguiesc maidanezi pe strazi fiindca nu au pedigree contrar opiniei voastre de freudiene dar nici nu pot sa ma simt responsabil ptr toti copii abandonati, cainii fara stapan, femeile batute soti, batranii fara pensie, oamenii cu handicap si asa mai departe de trebuie sa-mi fie rusine sa zic ca nu am pisica sau caine maidanez si am avut tupeul sa dau bani pe unul in imensa-mi nesimtire.

    Fa-ti un prieten daca vrei sa se gudure cineva pe langa tine si sa se bucure cand te vede,nu te folosi de un caine doar ptr asta.

  5. Ce are freud cu prefectura. Si Bogdana si-a cumparat cainele, crezi ca se bucura mai putin? Cautati dom’le linistit ce tipare doriti, eu am ideile mele putine dar fixe si pe alea le zic, daca va deranjeaza dati pe alte site-uri ca e netul mare.

    Da’ tot is curioasa cum e opinia aia de freudiana, lasand cainii si pisicile la o parte. Si cum e cu femeile batute soti.

    Nu am scris nicaieri ca e o imensa nesimtire sa dai bani pe un animal, recititi sau macar cititi inainte sa scrieti. Am dat bani si pe papagal si pe soarecele Vasile desi precis as gasi la ghena un soarece satisfacator.

    Mai am o obsesie, sa tin jurnal cu tot ce se intampla in crizele de epilepsie, aveti grija sa nu vi se aplece. Ca acolo sa vezi generozitate si iubire, cat incape. freudiana pana in plasele.

    Pai mare dreptate avu bobu cu oamenii care scriu chestiuni pe care nu le cunosc.

    Si stiu de unde e si frustrarea. Pisica nu se cudura si o cam doare in bashcheti, asa-i?

    Multumesc de sfat, cand o sa ma intereseze parerile de genul asta o sa fac o lista cu prietenii, unde lucreaza, cat sunt de bogati, ce mananca si cum nu le pute gura, ca sa fiti informati mai exact, ca vad ca e ca in vorba aia, cainele moare de drum lung si unii de grija altora. Folosesc cum vreau cainele si pentru ce vreau, e obtinut in timpul casatoriei asa ca daca voi divorta am dreptul la jumatate din el, asta ca sa stiti daca tot va violeaza grija. Freudiana. Grija.

  6. Ai ma doamna Dana ca fuji matale pana la tramvaiu cu nr. 1 (unu) si hop la Hagen. Azi am intrat si am vizionat totul, arata foarte bine… nush sa bag emoticuri ca-l dadeam p-ala care face cu ochiu…

  7. PIsicile se gudura la greu dar la ele se numeste pisicit, poti sa-ti rupi gatul cat ti se baga printre picioare! Nu glumesc, e pericol extrem, un pas gresit si esti cu roatele in sus!

    Eu pe a mea am luat-o de suflet, dar mi-a facut 3 pui dintre care de doi ma intreaba toata lumea cu cine sunt facute ca arata prea bine, vreo gena recesiva!

  8. Stiu, ce am patit si eu cu niste pisoi sugari…Mi-au fost aruncate vorbe…”Ca e o prostie sa-i iei…ca te-ai legat la cap etc, etc”…Pana la urma am fost data afara in strada cu ei. Nu mi-a venit sa cred ca exista atata indiferenta. Am zis ca nu e posibil asa ceva. Am mai auzit o aberatie zilele trecute…cum ca stric echilibrul in natura daca iau la mine un animal nevinovat. Dar te gandesti sincer din partea oamenilor care sunt ai tai, sa ai parte de asemenea lucruri? Cum de animalele de alte specii ajuta, de ce pot sari sa aiba grija si sa salveze copii si noi trecem pe langa ei? Am vazut persoane care compatimesc animale pe care le vad, spun doua vorbe triste si au plecat…asta in cel mai fericit caz…sau nu se uita, trec pe langa ele ca si cum nu s-ar intampla nimic. Inseamna ca noi suntem animalele.
    Eu am la ora actuala cinci animale ale mele si unul in grija mea si vreau sa-l dau spre adoptie.

  9. stiu multe animale de dat, mai ales pisici si inca ii mai cautam un camin bun Lolei. in rest, e neimportant, fiecare face cum crede, eu bat toba pentru ca pot si am unde, chiar daca fara rezultate.

  10. „cum ca stric echilibrul in natura daca iau la mine un animal nevinovat.”

    Asta a rezolvat omul cu multe milenii in urma … acum nu mai ai ce echilibru sa strici fiindca animalele abandonate pe strazi nu mai fac parte din natura … deci afirmatia de mai sus este o aberatie. Pe acelasi principiu nu e bine nici sa sterilizezi animalele strazii ca asa le-a lasat D-zeu sau ca vezi domne, strici echilibrul in natura 🙂

    Cat despre rase … joaca omului de-a D-zeu. Catalogarea unor animale in rase le reduce la nivelul de obiecte … vezi din „argumentatia” lui Bob mai sus … el are nevoie de o pisica cu urmatoarele caracteristici … proabil si de o masina cu anumite caracteristici … eu astora le-as impune o singura rasa … cea de plush.
    Toate problemele legate de animalele strazi sunt generate de om prin simpla reducere a acestora la obiecte. Animalele sunt vandute pt „companie”, sunt macelarite in abatoare. De ce? fiidnca sunt doar obiecte. Daca am accepta ca ele sunt fiinte, ca simt frica si bucurie, ca sunt atasate de puii lor ca si noi oamenii nu am mai putea sa le traficam si sa le prelucram ca pe orice obiecte lipsite de simtaminte. In mod normal avand in vedere ca simtirile de baza sunt similare cu cele alea oamenilor, orice am face acestor animale ar trebuii sa fie perfect acceptabile si pt oameni. Punem pariu ca daca zici asa ceva se vor trezi niste finuti sensibili sa iti zica ca e o aberatie si o monstruoziate ceea ce susti? Si fireste nu vor avea absolut nici un argument logic pentru asta … cel mult iti vor turna povestile cu animalu x a fost lasat pe pamant (de catre o fiinta superioara, rodul unei schizofreni generalizate in cadrul speciei umane) pt treaba y … treaba y oricare ar fi se termina prost pentru animal … oricare ar fi el!

  11. Reiterez, subtire cu animalul care trebuie sa se adapteze sedentarismului, atata timp cat se cumpara pisici care sa se asorteze cu canapeaua, ala fiind criteriul primordial. Nu inseamna ca animalele de rasa nu sunt suflete, din pacate sunt suflete destul de chinuite, chiar daca mananca oase de lux. Pentru ca readaptarea le-a dat probleme de sanatate, in toate standardele FCI animalutele (ma refer la caini strict, nu ma pricep bine la pisici) au boli ale rasei, datorate selectiei omului. Selectia naturala, se vede pe strada, talie medie, culoarea vantului turbat, mortalitate infantila maricica.

    Animala mea a fost la intamplare si uite ca s-a adaptat ea, cand am gasit-o am avut timp de ea, acum nu mai am si e ok pentru ca este un caine bolnav cu nevoie de putina miscare, asa s-a nimerit sau … nu stiu ce sa zic, toti cainii mei, de rasa sau nu, dar absolut toti adunati, au fost cuminti in apartament.

    Oricum piscoata sta mult afara cu prietenele ei pisicile cand sunt acasa si in curand plecam la armata de pisici de la Eforie, sa ne sobolanim cu pisica Zvastica (daca nu ai vazut-o da un search, merita).

    In rest da, de plush, da, se incurajeaza specula cu animale de rasa, da, multi nu stiu ce inseamna si ce implica puppy mill, da …

Lasă un comentariu