Ciorba de salata (varianta oficiala)

Am cautat si am gasit, cum spuneam la reteta trecuta de ciorba de salata cu macris, aveam pusa pe culinar ciorba de salata exact cum o facea mama.

Asa ca o preiau de acolo ca pozele originale sunt pe un DVD.

Asta este reteta „traditionala” care se face la noi in famile, cu singura deosebire ca eu am folosit supa (aveam si pui si de vita) ca baza, in mod normal folosesc apa chioara. Vara supa asta o mancam rece de la frigi.

Sa purcedem.
Luam zarzavat de ciorba

Il tocanim (brunoise, da? si il calim nitzel).

La fel procedam si cu salata verde, pe care o asezam in tigaie si o perpelim si pe dansa nitzel.

Punem totul in oala cu apa/supa

Si lasam sa fiarba. Cand e aproape gata adaugam o mana – doua de orez.

Intre timp preparam omleta.
Am pus si niste marar dar nu e musai.

Inainte de a adauga omletele acrim cu zeama de lamaie.

Voi puteti sa ii puneti carnuri si smantana si ce se mai pune, asta e reteta casei, de vara.

===============

Reteta e pusa in 2006, erau mai multe poze care mai de care mai 😀 cred ca descoperisem aparatul foto in perioada aia. Oricum asta e varianta mamei, fara supa, fara marar.

hard roc aleluia

12 gânduri despre &8222;Ciorba de salata (varianta oficiala)&8221;

  1. A propos de ciorbe, unde draq gasesc o reteta de ciorba de peste varianta bulgareasca? D-aia alba, cred ca pun in ea galbenus de ou si smanatana, dar in cantitati mai mici decat in cea a la grec

  2. Mai acum sa nu fie o confuzie sau habar nu am eu. La borsul (bors e in ghilimele ca nu puneau pescarii asa ceva in zama) de peste, zeama se albeste daca ii pui otetu ala de la final. Poate tu vorbesti de vreo alta reteta si eu habar nu am, ce spui tu imi suna a „chowder” care e pe la altii, pe la noi prin zona mai rar.

    Sa nu fac vreo confuzie, deci aia a noastra se albeste daca ii pui la sfarsit otet. Daca o fi alta si nu e „chowder” (gasesti pe gugle) habar nu am.

  3. Si daca ai sti, ai sti degeaba, ca ce scrie e reclama la restuaurantul la care se mananca 😀

    Mai caut si eu si iti las aici daca gasesc ceva. Ai dreptate, dupa poza nu e numai cu otet.

    uite prima chestie gasita cred ca te prinzi, daca nu, mai caut

    da nu cred ca e originalul. editez, sigur nu e originalul, mai caut :)) tu esti de vina, ribena chorba/supa inseamna orice ciorba de peste la bulgari, ma dadui un pic pe gugle. bulgara mai retin ca acui rusa si pe vremuri ne uitam numai la bulgari, nu mult, extrem de vag.

  4. Bre avem o problema, ribena chorba are jde retete, greu de localizat pe care o vrei tu, unele au conopida, unele alte dracii. Dar majoritatea au smantana si lamaie, adapteaza, alt sfat nu am.

    E ca ciorba de peste de la noi, cate bordeie atatea obicee. Cand mai mananci la vecinii nostri, cere reteta.

  5. Pot sa-ti spun reteta casei noastre la supa de salata:)? Iata; tai slanina afumata in bucati mici,mici si o pui in oala la prajit/sau ,cum ai pus tu, costita afumata.O lasam sa se rumeneasca. Apoi adaugam lapte batut, 1l ,1l jumate; completam cu apa, asteptam sa fiarba. Taiem doi,trei catei de usturoi si ii adaugam in oala. Apoi punem si salata taiata. Facem si un rantas, ulei ,faina putina boia, il aduagam in oala si mai lasam un pic. In farfurie adugam smintina. Sare dupa gustul fiecaruia….Ca tine, nu am facut niciodata pentru ca nu-mi era nimic clar,din vorbe.Tu intelegi si fara imagini, eu nu…:( De-acum, o voi face si asa:)
    Toate cele bune!

  6. Poti, ca varianta oficiala ar fi fost aproximativ ca a ta, numai ca, varianta asta s-a nascut in niste ani negri de saracie, cand nu aveam de nici unele prin caza, numai niste salata, orez, cateva oua si sare de lamaie 🙂 Stiu ca suna penibil, dar asa a fost. Si a ramas favorita mea.

  7. Cind vedeam vara doua sticle cu lapte puse sus pe bufet la prins, stiam ca mama imi va face supa de salata…Aveam intotdeauna dreptate :))

  8. Pai da, si varianta asta e ca a ta….tot din saracie. Ca slanina oricum nu lipsea, si-o mincai si cu ceapa si cu mustar si cu rosii, usturoi era ca era, si daca laptele care-l luai era un pic acru, il lasai mai departe la acrit, doar nu era sa-l arunci. Costita afumata n-am pus niciodata, mai ales in vremea aia.
    Si vezi, am ramas tributare unor vremuri in care imaginatia era mai bogata!
    In rest ,voie buna si sanatate:)

  9. Am scris caza in loc de casa absolut accidental, acum am vazut, nu e romitalienism, scuze :))))

    la noi au fost ani in care slana era lux, deh, bucuresteni.

  10. Pingback: Ciorba de salata, varianta cu macris « Aphextwinz's Blog
  11. Pingback: Ciorba de salata, din nou, varianta oficiala « Aphextwinz's Blog

Lasă un comentariu