Ficat de vita cu diverse garnituri

Da, e de vina si reclama cu porcusorul isteric, dar cred ca mi-am ampliFICAT rasfatul poftelor de la o vreme, asa ca am comis urmatoarele.

Slide1

Ca am planiFICAT clar ficat, era clar, dar cum? As fi mancat si cu niste mamaliguta ramasa, smplu, la gratar, dar si cu mere, ceva sos dulceag, ficat cu ceapa, ce mai, si din aia si din aia, asa ca am comis-o altfel (stiu, nu e reteta).

Am adunat chestiile de care aveam chef ca garnitura.

Slide2

Ficatul l-am pus in lapte (si cu nitel ulei de masline ca sa nu il mai ung dupa ce il sterg plus piper, ma misc rapid, nu mai frecam duda, nu?)

Slide3

Nu va temeti, bucata cu pielita, care s-a strans ca un rulou, fireste, e pentru Casandra.

Deci, sa gratarim ficat cu garnituri.

Slide4

Ideea nu a fost deloc rea. Ficatul, scos de pe tigaia grill (eu tot gratar ii zic, e mai scurt), l-am uns cu amestec de balsamic si ulei de masline si l-am lasat in folie. Restul, le-am pus doar pe gratar unse cu ulei. In farfurie, le-am presarat cu sare (fleur de sel, e misto daca s-ar gasi pe toate drumurile si din astea si sare cu trufe).

Slide5

Pentru ca sapuniera mea si lumina de afara fac sa para ficatul talpa (nu numai ca nu e, dar mi-a dat o idee de tentativa de confit pe care o voi testa cu prima ocazie), inainte sa mancam prima feliuta, am pozat-o.

Slide6

Vinul ala de care vreau sa va povestesc in amanunt, a fost un bun insotitor (poza e de azi dimineata, iar ninge).

Slide7

Si brusc, foarte brusc, mi-am amintit ca in toata combinatia am uitat ce era mai important, asa ca poza de final e efectiv impiedicata cu bucata aia de kaizer de Tulcea, cu usturoi, asa m-a enervat ca am uitat de ea incat azi o sa fac o combinatie. Da, nu e reteta, nu sunt retete, blabla, nu e blog culinar.

Slide8

Da ce bun a fooost.

Top combinatii in farfurie:

1. ficat si mar
2. ficat, mamaliga, kaizer
3. ficat, ceapa rosie
4. ficat, praz, mamaliga
5. ficat intins prin sosul ramas

rororo (a mancat si ea, coaja de la mar si bucata aia cu pielita, lasata pe gratar special pentru ea, am o idee si cu fasii din alea, ma mai gandesc :)))

5 gânduri despre &8222;Ficat de vita cu diverse garnituri&8221;

  1. Ti-au iesit super pozele, cand am vazut postul dimineata m-am gandit imediat ca si eu mai trebuie sa am ficat de vita in congelator si da, am controlat, mai am o caserola cu 2 bucati, o execut maine sau poimaine, bine ca mi-am amintit de ea , deocamdata am luat iaurt sa fac maine o reteta cu oua su sos de iaurt -usturoi ( cred ca mi-o aleg pe aia cu oua ochiuri si sos de iutica deasupra). Ciupercile nu le-am mai facut ca nu am gasit la turc numai la supermarket unde sunt de 4 ori mai scumpe asa ca nu am luat, turcul are zilnic proaspete si ieftine dar se termina pana pe la pranz ca nu aduce numai o lada ( este alimentara mica) dar tot le fac eu zilele astea…..

  2. Am pus si eu doua pungi de ficat la congelator, am luat si ciuperci pentru pilaf, aine e de treaba si pe aici, cu cheful stau de la foarte prost in jos, dar ne mobilizam. Mi-am amintit ardeii aia grasi mici luati din Olanda de la supermarket. Acum cand am fost am luat numai dulciuri (putine) si cascaval (stii tu). In rest, shopping zero, ma oftic.

  3. De la supermarket i-ai luat atunci nu din piata? de la care de fapt? nu stiu de ce ardei vb , poate ceva aprozar mai variat sa aiba Albert Hein dar si acolo nu intotdeauna, deci cred ca ai gasit tu tocmai ceva, de sezon…sau ai luat de la o alimentara tip toko, asiaticii au de astea da, madame janette si minuni, nu am luat niciodata chili de aia ca iau pasta direct facuta.Sunt frumosi dar trebuie si sa stiu la ce sa ii folosesc.
    Chiar nu stiu de ce ardei vb ca la voi in Bucuresti se gasesc mai multe ca aici, eu asa am impresia. AH mi se pare un supermarket slab, eu nu imi fac cumparaturile de acolo. Despre LIDL si ALDI se duc campanii in presa plus zvoneli si raspandaci ca numai sarantocii isi fac acolo cumparaturile pentru ca Olanda nu este Romania, aici au intrat doar marketurile germane ( LIDL< ALDI) pe langa cele olandeze si din cauza diferentei de pret uriase ( mancarea in Germania e jumatate de pret fata de aici, supermarketurile germane sunt mult mai ieftine) isi pierd marketurile olandeze clientii…este un fapt psihologic sa raspandesti zvonuri cu : saracii merg la LIDL, etc, oamenii sunt receptivi la asa ceva, imagine…cad in plasa. Nu au dupa ce bea apa dar platesc mai mult in un loc numai pt imagine ( ca ei nu sunt romani sa mearga la LIDL) cand in Germania LIDL si ALDI sunt marketuturi de clasa A ca aici AH de exemplu, sunt multe de zis, sa se deschida marketul ala unde se da de toate pe gratis :)))) si eu cu 1 milion de euro in banca daca castig loto ma duc ACOLO sa ma aprovizionez.
    Nu pune deci niciodata pret pe ce zice lumea, lumea in general este PROASTA sa stii, mai multe nu zic. Cine nu e prost, se uita, da, si la 5 centi.

  4. Alina, uite in poza de la link ardeii (era un magazin langa hotel dar nu stiu cum se chema):

    Si in Luxemburg era la fel, m-au trimis toti sa cumpar de la un supermarket Cactus, scump, cand am dat de Lidl am zis ca am prins pe Dumnezeu de un picior de bucurie. Dar nimeni nu mi-a spus ca exista Lidl si Aldi, nu cumpara nimeni de acolo, tineau toti coada sus.

  5. Am luat ciuperci 😉 …dar cred ca numai maine le fac, acum fac o ciorba de cartofi, simpla ( cu carnat).

Lasă un comentariu