Mancare rece cu conopida

Nii, atata am zapacit mancarea asta ca precis Bacaul caruia i-am furat reteta fierbe. Am facut-o ca la carte, ca la ei acasa, cu carne, ceapa, vin, suc de rosii, masline, am respectat la fix cum mi s-a spus ca se face ceea ce ei numesc mancare rece dar am mai si mermelit-o.

La un moment dat am pus chiar chiftele in mancare rece, de data asta am facut-o inlocuind carnea cu conopida, dati cu parul, nu dati, nu stiu.

Slide14

Am sa reiau modul in care se face chestia asta, ne trebuie multa ceapa, ea de fel se face foarte uleioasa, noi mai taiem din ulei. La o bucata de conopida de aproximativ un kilogram am folosit patru cepe maricele taiate pestisori pe care le-am inabusit cam intr-o ceasca de ulei (am combinat de masline cu uei de rapita).

Dupa care am inceput sa torn vinul, putin cate putin pana ceapa se inmoaie si devine sticloasa. Conopida am oparit-o numai putin separat.

Peste sosul de ceapa cu vin am pus si doua cutii de rosii tocate, putina zeama de la conopida (am pus-o si pe ea, desafcuta in buchetele), plus maslinele. Am uitat complet sa pun foi de dafin.

Slide12

Asta e toata ingineria, dureaza, cica nu e buna daca nu o faci molocm asa, ca duminica, o zi in care se presupune ca totul e liniostit, tihnit si asezat, oricum iroase misto sosul ala de ceapa cu vin, asa ca nu e nicio graba. Oarecum important e sa nu rasfierbeti conopida, desi nu cred ca dauneaza gustului, dar e mai misto asa, „al dente”.

Slide13

Sa nu uit, reteta e totalmente vegana, gluten free, de dieta … nu stiu care, una dintre diete.

Altfel, ploua ud si am pozat catedrala bantuirii neamului, o limuzina la Lidl si un accident de weekend, clasic de altfel vara.

Trash Panda tax (ca l-am lacuit).

Slide8

rororo

