Zacusca usoara

Prima zacusca de anul acesta, cu Chablis, nu oricum. Face parte dintr-o galerie de aperitive, o sa va arat aproape tot si, unde e cazul, o sa va dezvolt pe scurt, tienti cont, mai ales o, hateri, ca nu avem un blog culinar, deci retetele sunt in stilul meu. La zacusca o sa incerc sa aproximez cantitatile.

Slide21

 

Am copt doua vinete, medii, am avut ardei kapia taiat fasiute, cam 3-400 de grame (da, crud), un dovlecel dat pe razatoare, trei cepe, maricele. In plus cam un pahar de ulei, vin alb (Chablis, cum spuneam), sare, piper, foi de dafin. Si o cutie de rosii tocate. Mutti.

Am pus toate cele la calit la foc  mic in ulei, timp in care am copt, curatat si scurs vinetele. Vin am adaugat din cand in cand (ca la mancarea rece, daca mai tineti minte). Multe dintre poze sunt facute foaret devreme, nema soare, deci au doar caracter pur informativ, nu estetic.

In toata chestia de care v-am zis am pus si vinetele tocate (nu, in niciun caz date la blender) si am lasat sa scada frumusel, cand se prinde nitelus de cratita batraneasca e semn ca trebuiesc puse si rosiile. Se lasa pana capata consistenta misto. La mine nu merge treaba cu uleiul car eiese deasupra pentru ca nu pun o tona de ulei la doua vinete.

Slide19Slide20

 

Se gusta din cand in cand apoi se toarna fierbinte in borcane, care borcane se lasa sa se raceasca in cuptorul cald si aia e.

Ready to go.

Slide22

 

Am mai facut chec aperitiv dupa reteta veche, cea de chec aperitiv al Stellei.

Hummus (ca orice hummus dar cu unt de arahide in loc de tahini), tabouleh dupa indicatii de la doamna Betta care de pe plaiurile ei aduce experienta, niste chiftelute misto cu carne de vita, carne  din carnati cu jalapeno si carne de burgãri luata de la Lidl (care dupa parerea mea e foarte misto ca gust), plus verdeata, usturoi, oua, ce mai pui in chiftele, date prin susan si seminte de ceapa neagra, niste briose cu ton si diverse alte gingiumingiu, nu am pozat chiar tot.

Pentru ca era necesar felul doi si felul cainelui si in casa de uom, plus ca am vazut o salata de cartofi la gratar pe care am si incercat-o, s-au comis si altele.

Mancarea de cartofi este absolutamente banala, ceapa, aredi, boia, rosii, cartofi, afumaciune, iar potolul cainelui, ei, da, un pilaf de hrisca,  cu carne de vita si legume.

Avem si poze de prin oras, cu un caniche la bord, baia publica Grivita, doi catei freegani (umor involuntar negru), un Fiat sport si, fireste, poza din gradina din geam care este fantastica.

Am reusit sa fac un rezumat, nu credeam 😀

rororo