Ciulama de pui cu ciuperci

Nu e fix ciulama cum o facea mamaie. Sau cum o faceam eu, clasica, e nitelus altfel, deci e „ciulamaua mea” sau, daca vreti, pui cu ciuperci si smantana, dar eu zic ca aduce mai mult a ciulama, asa sa ii ramaie numele. Si o sa va zic si cum am facut-o, deci e aproape reteta.

Slide18

 

Am folosit cam 500g de pui (din ala crescut lent, nu ca recomand, dar sparcaitul, fie el si de Vaslui, il evit pe cat posibil) si tot cam atatea ciuperci. Spalate, grijite, taiate dupa plac, nu va mai spun ca se spala bine ce intra in contact cu carnea de pui proaspat, deoarece asta e ultima isterie, ca se dezvolta mama microbilor si salmonelelor. Ca nu spal ciupercile, nici nu le iau „coaja”, nici asta nu va mai zic.

Preparatul final va fi unul cu gluten, colesterol, lactoza, nu vegan, nu raw, deci pentru cine cauta cele enumerate, recomand ghiveciul calugaresc.

Asadar bucatile de pui le-am tras in nitel ulei (de masline, pentru ca de aia, puteti folosi orice ulei sau unt. Si untura daca va tine ficatul). Am adaugat ciupercile, plus niste ceapa si usturoi sa se „topeasca” toate acolo. Cu niste sare si piper, da.

Se adauga (atuinci cand toate au scazut si sunt nitel facute, nu de tot) smantana, eu am folosit La Dorna de gatit. Se mai lasa nitel, nu cu capac, da in foc si va faceti de lucru.

Separat am desfacut o cescuta de faina in apa rece. Cata? Mnu am idee.

Am pus sosul de faina si am lasat sa fiarba amestecand din cand in cand. Faina are nevoie de 20 de minute sa fiarba, deci din acest moment atat mai dureaza pana e gata ciulamaua neciulama.

Slide17

 

Gustati de sare si piper si, ei da, parca nu merge fara niste mamaliga.

Slide19

 

Sa revenim nitel la tarta aia misto de ieri. Ei bine, efectiv m-am lovit de ingredientele la jumatate de pret (cele cu termen de expirare apropiat) si am refacut-o. Aluat de pizza cumparat, branza de vaci cu smantana, kaizer si ceapa. Si nitica branza din aia veche pe deasupra.

 

De pe langa casa, la masa, cacaricius vegetarianus, Casi miloaga la coji de tarta si, ei da, toata salata aia de am plantat-o pe tot pervazul pe post de flori a dat prima floare. Roz chilotziu.

 

Am si doua poze care mi-au placut mie din oras, prin spate pe la un bloc pe Splai, „catz” si Foisorul de foc.

Slide8Slide9

rororo

