Placinta cu branzeturi si gris

Da, tot un fel de Galaktoboureko negreceasca. O sa ziceti ca nu seamana, daca sunteti carcotasi n-aveti ce face, are gris, are oua, e burek …

slide18

De fapt toata chestia e ca am facut curatenia de primavara prin frigider si nu numai (si prin figiderele unor magazine, reduceri, ce mi-a mai ramas de la musaca, ma rog). Nu am cantitati, dar am pozat branzeturile si, sincer, nu ma hotarasem daca sa fac dulce sau sarata chestia asta, asa ca intai am amestecat branzeturile si apoi le-am gustat. Si creierul meu a alaturat imediat niste gris, oua, inevitabil, avnilie si caramel. De fapt parca mai mult aduce cu bougatsa aia, tot imitatie, de o vindeau pe vremuri la Gregory.

Aduce pe naiba, nu aduce cu nimic, e doar un amestec de branzeturi nesarate plus una nitel sarata (da’ cu Guarande, da?), oua, gris, esenta de vanilie (din aia misto), amestecul pus peste aluat de foitaj, stropit cu zahar caramelizat, acoperit cu alta foaie, uns cu ou si decorat cu coji de portocala.

slide17

 

Chestiunea s-a dovedit delicioasa, cu o singura zbarca, la care as fi putut sa ma gandesc, dar nu m-a dus mintea, asa ca va zic numai sa nu puneti coji de portocala confiate peste ceva ce coaceti. Maoritatea s-au intarit prea tare.

slide20

Umplutura dintre foi insa, super buna. Si branzeturile au fost foarte bune, ele insele, nu prea aveam ce gresi.

 

slide19

Ce am mai facut, mi-au ramas chestii, ca atunci cand am facut ciorba si musaca am curata cartofi pe automat, ca la cantina. Si mi-a ramas si carnat din cel folosit la compozitia musacalei. Si aveau si aia la Lidl la reducere branza de capra in bacon si  eram curioasa cum e.

Si fiind saptamana italiana am luat si o Baba cu rom pe care am pozat-o numai sa nu uit sa scriu ceva ce cred cu tarie (stiind retetele despre care urmeaa sa zic): baba au rum si lava cake sunt doua rateuri ingrozitoare, una s-a vrut cozonac alta s-a vrut sufleu, ambele rateuri au fost redenumite de bucatari descurcareti (plus ca un bucatar nu isi recunoaste niciodata, dar niciodata greselile) si s-au impamantenit ca vedete.

 

De prin localitate, ceata se asterne misto, numai la parter la Asmita, un rasarit, un cadou pe care l-am dus cuiva care nu stia nici ca o sa il primeasca nici de la cine e, o pisica la soare si o alta zona rezidentiala remarcabila, panta de 40-45 de grade incheiata in noroi neasfaltat, ceva de vis. Dar o scurtatura super care scuteste multe minute de aglomeratie.

Plus calul de la Kaufland Basarab.

 

rororo

