Prajitura „gusturile copilariei”

Asa mi-a venit sa ii zic, pentru ca unele amintiri din copilarie suna cam asa: mar cu biscuite, mar cu scortisoara, gris cu lapte, budinca de branza de vaci cu stafide … ei bine, asta le combina pe toate.

slide14

Din pacate pentru cei mai neexperimentati nu am cantitati, asa ca haterii si trolii o sa ma poceasca si injure, deci pentru ceilalti, e o idee, e misto, e foarte misto.

Si foaret simpla, pentru ca m-am gandit ca biscuitii se vor insiropa de la mere, toate se vor lega cu aluatul, ce mai, sa vedem cum rezumam.

Cantitatile le-am facut ca pentru forma mea, de aia zic, eu aproximez, voi daca vreti sa faceti, reaproximati.

Pe fundul formei am pus biscuiti rupti asa, in mana. Separat am amestecat un mar curatat si taiat felii     cu zahar, scortisoara si putin amidon. Marul astfel pregatit l-am pus peste biscuiti (la copt siropul va inmuia biscuitii, amidonul va lega totul, iese un blat direct insiropat).

Pentru crema am facut intai un gris cu lapte, mai moale, cam din 400 ml de lapte si doua linguri rase de gris, vanilie si zahar dupa gust. Cand s-a legat am amestecat branza de vaci (am avut trei cutiute a 60 de grame, vedeti ca ma straduiesc sa aproximez).

Am lasat sa se racoreasca, am separat doua oua, albusurile le-am batut spuma. In crema de gris cu branza racorita am incorporat intai galbenusurile, apoi albusul batut spuma, am turnat totul peste biscuiti si mere si am dat imediat la cuptor. Nu va bucurati, o sa se umfle, dar se si lasa.

slide13

A iesit cum am preconizat, blatul insiropat, sigur ca racita complet se taie mai bine, nu am avut rabdare, e inca nitel calduta. Nemaipomenita combinatia.

slide15slide16

Alte poze, o placinta cu branza sarata exceptionala, 3 lei la gogoserie la trapezului, un rasol de vita foarte bun a carui reteta chiar nu v-o dau, e chiar reteta irepetabila, imagini ed prin oras (nu e niic modificat la poze, alea sunt culorile diminetii, cea albastruie e la minus multe grade), am pozat si accidentul de la pasajul Obor pentru ca nici atunci nici dupa ce am consultat poza in amanunt, nu am reusit sa inteleg cum a ajuns masina alba cocotata pe celelalte.

Cainele cu promoroaca pe el nu e in pericol (am mai taiat din poza, parea chiar ca il calca masina), e in parcare la Electroaparataj, ii inghetase ceata in blana.

 

Daca o sa dati pe slide show si aveti idee, in penultima poza e ceva ca o casuta care se duce in malurile dambovitei, are si antena de cablu, mereu m-am intrebat ce e in chestiile alea, vreun atelier, vreo camera a motoarelor, nu stiu, asta e aproape de Vitan Barzesti si are si bolta de vie.

rororo

4 gânduri despre &8222;Prajitura „gusturile copilariei”&8221;

Lasă un răspuns

