Chiftelute in sos si biscuiti simpli

Da, da, retete, dar nu pentru bipezi. Tot uitandu-ma la cat costa o conserva buna pentru caini (cele de un leu nici nu imi pot imagina ce contin), mi-a traznit sa vad cam cat ar costa daca as face acasa, fara mortaciuni nedefinite, cu toate cele cumparate de la magazin.

Am citit si ce se presupune ca au in compozitie cele bune, cu ficati, inimi, diversi miei si oi, mai mult sa vad cum fac aia sosul ala de arata ca gravy englezesc ala din prafuri, aparent caramelul este solutia.

Deci sa va zic fix cum am facut eu, am luat o cutie de carne tocata de vita (cea de la Lidl e ok, iese apa si din ea, dar numai bine cat sa se coaca ce facem noi acolo), am facut chiftelute(fara nimic, fara ou, sa nu va aud ca fara ou se destrama, noi stim ca nu e asa, da?) pe care le-am pus intr-un vas cu foaarte putin ulei (aromat cu oregano, de chichi asa, sigur ca nu trebuie) si radacinoase taiate cuburi, ca in conservele in care scrie chestia aia cu chunks.

No bun, astea s-au facut sub capac asa ca am facut sosul topind putin zahar (foarte putin, jumatate de lingurita) sa obtin caramelul ala de care scria pe conserve. Am pus apoi o cutie de rosii tocate, verdeata,  am lasat sa fiarba, dupa o vreme am pus amidon desfacut in apa rece, chiftelele in sos, am mai dat cateva clocote si aia e.

Un borcan l-am umplut imediat si l-am lasat nitel in cuptorul fierbinte. Cuptor pe care apoi l-am inchis si am lasat conserva sa se raceasca lent. Chiftelutele cu sos adica, da, se sigileaza bine, nu e problema.

Dupa calcule aproximative, din cam 15 lei ar iesi patru conserve cat alea de 320 de grame care, daca sunt de calitate, costa in jur de 10 lei (si mai mult).

Si e si bun si verificat.

Biscuiti pentru catei am mai facut, motivul de acum fiind doua banane fara niciun gust. Am cumparat, gustat, nu aroma, nu nimic, pai de ce sa nu biscuim atunci?
Am folosit aceeasi idee (am vrut sa ii si tai fain dar m-am plictisit repede), banane si unt de arahide, plus faina integrala (de ovaz mai aveam). In plus niste morcov ras si niste fulgi din aia de cereale (tot in plus prin casa) si pentru ca nu a ajuns faina, am mai pus niste pesmet. Si un sfarc de zahar si nitica aroma de vanilie, de chichi asa.

SI i-am copt si gata.

Da normal ca am gustat/mancat din toate, exceptand lipsa aproape totala de sare si zahar sunt foarte bune.

Beneficiara nu a colaborat  prea bine la sedinta foto, nu m-am inteles sa stea frumos, se uita urat si infuleca, aia e.

slide12

Ce mai pastram aici, fac niste chestii si sa vedem ce va fi la final, care va avea final, ce mai, pastrez schitele.

Cat despre umani, sa va zic, bai, misto e ca se gasesc pulpe de pui ambalate individual, fix de o pofta adica, na, cand vrei sa faci o cura de vulgaritate cu ciripelul sparcait de crescatorie, poti lua fix de un chef. Eu i-am (bai, scrisesem ia-m, fir-ar mama lui de net) pus pe sub piele niste tocatura de kofte, am stropit cu ulei din ala cu usturoi, am pus sare cu usturoi, ca aveam pe acolo, la cuptor si ala e. Se face foarte repede si se topeste ca untul, spre deosebire de fratiorul lui de tara care nu se lasa muscat decat de dinti de caine.

Am terminat si unlima varzuca mica de anul trecut, gata si cu aia.

Acestea fiind zise, rororo.

