Coaste de porc

Tutlus e o semi-minciuna, nu e vorba despre coaste ci garf, dar erau mai mult coaste, plus ca reteta se poate aplica la mare arta la o scaricica, la aripioare, la ciocanele, la … la la la.

Si mai am si altele pe langa, fireste, din restrovizoare si nu numai, dar coastele astea sunt principalul subiect, cu patru lei am luat o caserola, cum ziceam, carnoase cam cat scaricica, asadar.

Slide3

Mai intai am lasat coastele pe foc doar cu bere si putina sare si cimbru, sa se faca inabusit, cu capac, nu de tot sa cada carnea de pe os, pe jumatate. Le-am pus apoi la cuptor si  pe ele am stropit cu mujdei din rosie, usturoi, ulei (de masline, dar nu e obligatoriu) si marar. Le-am lasat tot cu capac sa se faca bine. Am pregatit separat o glazura din suc de rosii (al din poze e fantastic de bun de baut rece de la frigider mai ales), tabasco, worcestershire si un praf de amidon. Am lacuit carnea si am mai lasat totul la foc, apai asta e tot, ce garnituri, ce vreti, treaba voastra. Sunt minunate.

De prin retrovizoare, imagini de prin canicula infioratoare, deja ceva obisnuit numit „vara bucuresteana”. In primul rand tot orasul e dat peste cap se taie pomi in prostie, umbra nu mai e mai deloc, e doar asfalt si iar asfalt, se construieste, sapa si darama,  e un haos de te doare capul.

Berzele si cainele sunt in voluntari, primele sunt un indicator al unei strazi care are  sora geamana in aceeasi localitate, iar cainele, primul Husky pe care il vad in viata mea stand de buna voie in canicula, in plin soare, chiar lenevind satisfacut.

Pocalul ala, fantana, nu stiu ce este, nu stiu cum sa aflu, e la o intersectie, absolut aiurea pus in statia de tramvai, mai avem in peisaj smecheri cu masini (in imaginatia lor cool), nesimtiti care blocheaza banda pentru a cobora sa manance la Mc, o locatie Oac Oac de care nu stiam, o cladire noua deja abandonata pe la Carol, o colectie de inghetata ieftinache si floarea din gradina.

In continuare, am facut o salata de vinete de mega regim, eu nu am voie deloc vinete, deci dovlecel fiert si scurs bine cu asa de putina vanata ca as zice ca e salata de dovlecel cu esenta de vinete.
Am luat branza pentru gratar de la Delaco nu pentru ca merita ci pentru ca voiam sa vad cum este, curiozitatea bate antipatia, deci merge, e bunicica, mai ieftina putin decat Halloumi oricum.

Mi-am mai facut o dambla „de capota”, paine cu unt, mustar si parizer, pentru ca trebuie, pentru ca e musai si am facut un soi de placinta/strudel, ce o fi acolo, cu mere, aluatul e foietaj de cumparat, se prajea prin congelator, umplutura, minunata.

Pentru ca merele alea import Polonia care costa 1.95 sunt excelente, pentru ca la noi merele putrezesc, nu se oboseste nimeni sa le culeaga si sa le dea ieftin, se importa, da, polonezii au mere bune.

Umplutura am facut-o am estecand merele taiate feliute subtiri, putin zahar, scortisoara, esenta de rom, amidon. Putin amidon, pentru a lega zeama caer iese din mere si a face un sos bun, delicios, care sa stea in foile alea.

Cam atata  momentan, e weekend deci zi de munca, vacanta placuta o, voi, muritori de rand :)))

rororo

3 gânduri despre &8222;Coaste de porc&8221;

Lasă un răspuns

