De trei zile-ncoace, ploaia nu-mi mai place

In loc sa fie vreme de picnic cu cas proaspat, oua si ridichi, o arde pe ploaie de nu se mai vede nici blocul vecin (unde au inceput sa lucreze, logic).

Slide1

Asa ca  mizilicurile primavaratice le-am inlocuit cu supe, sa incalzim articulatiile.

Prima, cu coaste de porc, multe legume si Gârteni. Am gasit la Auchan pastele astea caer la noi se numesc dupa cum am zis eu sau dupa cum vedeti in poza, care sunt niste rude ale celor numite garganelli, doar ca astea sunt mici, mici de tot.

Slide2

Zeama, cum am zis, cu tot ce aveam in zona, radacinoase, dovlecel, rosii.

Slide3

Zeama numarul doi, de incalzit articulatiile, am facut-o dintr-o bucatica mica de piept de vita. Mica, dar vioaie.

Slide4

In asta am pus chiar toate legumele pe care le-am gasit, in camara, in frigider, in congelator, facuta la kukta a iesit limpede si concentrata.

Slide5

E, acum daca ne-am incalzit, haideti sa ne jucam.

Slide6

Inainte de desert, ne-am jucat cu niste culori si idei, in colaborare, eu am troznit niste extraterestrii iar vecina a sarit cu idei. Ce a iesit pana acum, iata.

Slide7

El este Blue.  Blue trăiește pe planeta Bușită unde toată ziua cântă din buze.

Urmeaza …

Slide8

Olept care trăiește pe planeta Olepta, se hrănește cu gogoși fiind exclusiv gogoșarian. Gogoșile trăiesc de bună voie și în bună voie, nasc boboci verzi din care ies gogoșele, când se fac mari devin gogoși glazurate iar gogoșile bătrâne se numesc Langoși. Lui Olept îi plac mult Langoșii.

 

Posibil e cu va urma, cat despre desert, nu este pentru copii, am facut un triffle pentru ca am facut o gafa. Am copt o prajitura cu capsuni, simpla, de „cinci”, a iesit super, a crescut, insa m-a dus capul sa o scot imediat in flig si pleosc.

Slide9

Acum na, de buna, buna, oua de tara, dar nu imi placu deloc cum dadea in poza asa ca am facut un triffle. De ce nu e pentru copii? Nu e gluten free, are zahar, chimicale (am pus inghetata Polar si niste Oreo si napolitane. Dar noi suntem mari si facem fata distractiei, fara sa abuzam, odata, din cand in cand, merge.

Slide10

Inchei cu poezia favorita a zilei, ca de trei zile ii toarna cu galeata.

Pe-aici când plouă, plouă îndesat,
Nu ţine ca la noi un ceas ori două.
Că ziua plouă, plouă pe-nserat,
Şi când se crapă iar de ziuă, – plouă.

În faptul zilei, streşinile plâng.
Pădurea stă plouată ca o curcă.
Natura calcă cu piciorul stâng:
Pe-aici când plouă, – plouă, nu se-ncurcă!

Iar când s-arată soarele sărac.
De după nouri, ca să-ţi facă-n ciudă,
N-apuci a scoate nasul din cerdac,
Că până la întoarcere, – te udă.

Există şi răstimpuri când se moaie,
Când parcă nu mai toarnă-aşa, de sus,
Şi cerul câte-oleacă, spre apus,
Se luminează puţintel – a ploaie.

Atunci se cheamă că e timp frumos
(Măcar că tot mai cade-un pic de bură),
Dar fumul din ogeac se lasă-n jos,
Şi porcul umblă tot cu paiu-n gură…

Multumim maestrului

George Topârceanu

rororo

Lasă un răspuns

