Pui cu cartofi la cuptor

Da, stiu, mancarea nationala a gospodacei puturoase, ceea ce face oricine nu stie ce sa faca, o mancare pe care pana si Casandra o reuseste, stiu, dar daca de asta am avut chef cand am pus cartofiorii in plasa, ce sa va fac. Si oricum e cu pui marinat misto, deci sa purcedem.

Slide5

Primul pas e sa remarcam starea vremii, de o luna, neschimbat, cerul nu mai e albastru ca o petala de miozot cam de mult. E gri sobolan.

Slide1

In drumurile noastre toate (care din pacate nu ne duc in strainatate), agatam o minune de cartofiori, belgieni, Mega Image. Si fara misto, desi sunt scumpi, de o mana de cartofi tot te poti lipi, pentru ca merita.

Slide4

Pentru acest chef am scos la inaintare cam ce aveam in minte, pui, iaurt, pesto, cartofi, restul au venit de la sine.

Slide6

Am scos cainele afara cat am pus pulpele la marinat, dupa cum puteti observa pazeste cu stoicism contuarul de gaze.

Slide2

Acum sa va spun in ce am marinat mai exact picioarele puiului, intr-un amestec de iaurt, pesto, zeama de lamaie, ulei de masline, turmeric, coriandru, cardamom si nucsoara.

Slide7

Au stat la marinat cat sa dau si la zburatoarele golance, gugustiucul ala fura tot dar ce sa ii fac, vrabiile il depasesc oricum numeric.

Slide3

Revenind la reteta noastra, cartofii au fost intepati cu varful cutitului si amestecati doar cu sare, apa si ulei.

Slide8

Pulpele marinate o vreme le-am pus pe gratar, deasupra.

Slide9

Am dat ingineria la cuptor mai intai la foc mic, cu o cusma de folie de aluminiu, sa se faca in abur ror, apoi la foc iute, sa capete crusta si sa scada zeama.

Slide10

Pentru ca e o gateala destul de seaca, am facut si sos din marinata ramasa, clocotita, data prin sita si ingrosata cu putin amidon dizolvat in apa rece in care la final am pus si putin unt.

Slide11

Nu pot sa va spun decat ca rezultatul a fost multumitor si ca acei cartofiori merita cu prisosinta fiecare leut cheltuit, sunt gustosi, deliciosi, dulcegi si cu o textura nemaipomenita. imi pare rau ca nu am pastrat cativa sa prajesc, dar mai am un cartof mov, o sa il ucid pe ala.

Slide12

Vorba Casandrei, rororo.

Un gând despre &8222;Pui cu cartofi la cuptor&8221;

Lasă un răspuns

