Ia cu sarmale

Am sa incep lin, cu poze frumoase, dezastrul il las pe final.

Nu stiu de ce, de la vreme, de la ploi, de la habar nu am ce, s-au mutat anarhic zburatoarele prin pomii mei, ciorile grive dau iama in cuibul mierlelor si al gugustiucilor, ciocanitorile au disparut de ceva vreme, aricii idem, au aparut niste ciudatenii de gandaci gigant cu mers de crocodil (am fobie de insecte, nu i-am pozat).

Acum stapanii cartierului sunt pescarusii care urla de la 5 dimineata de zici ca e vreo pruncucidere in zona, graurii si ciorile. Ce or manca, ei stiu.

Nu stau la poza, asta e asa.

Slide1

Un gugustiuc are placerea de a imi face jaf in plante, asa ca am achizitionat un sarpe. De cauciuc. Tare sunt curioasa daca il sperie.

Slide2

Mai am o poza care imi place, am tuns trandafirii in primavara, anul trecut nu ii tunsesem. E gradina roz bombon cu o umbra neagra care ataca dupa gard, manca-i-ar mama fenobarbitalul ei.

Am trimat-o ieri, un sac de subpar am scos, bun de perna.Acum iar luceste ca pana corbului.

Slide3

Si acum sa trecem la potoale, ca nimeni nu ma ia in serios cand spun ca-s somnambula si daca adorm nu se mai poate vorbi cu mine, ba mai mult, cica nu poti strica sarmalele. Asa fara chef de ele si cu asa somn am dormit, ca iaca:

Slide4

Reteta e aia banala, daca ma intrebati pe mine, au iesit sarate oricum (si noi nu mancam sarat) si cred ca au zacut vreo opt ore. Am un neam care ar zice: asa am vrut eu sa imi iasa, coapte bine. Eu va zic sincer ca am comis-o. Sunt sarate, uscate si naspa daca nu le ametesc cumva, le voi ameti. Dar nu asa voiam sa imi iasa, aia clar. Asa e cand faci treaba fara chef.

Slide5

Ma iertati, am uitat ca scriu pe net si nu vorbesc cu forul meu interior:

Sarmale:
timp de preparare: o zi
ingrediente: habar nu am cata carne, orez, sare, piper la greu, boia, ceapa, slanina, varza acra si dulce
mod de preparare: se amesteca, framanta, aereaza, impaturesc. se uita in cuptor.

mniam mniam, te lingi pe degete, cele mai bune sarmale din lume, share if iu laic sau cum se zice.

Cred ca am dat reteta corecta.

rororo

24 de gânduri despre &8222;Ia cu sarmale&8221;

  1. Ana-Maria,poate ca-i plac ca-s ca la mama acasa? 🙂

    Dana, lasa, sunt bune si mai rumenite daca iti e mai bine cu stomacul.

  2. BDanooooooooo, pe caldura de foc io am balit cand am vazut asa sarmalele rumenite! maica-mea m-ar batea daca le-ar vedea asa in farfurie, barbatu la fel, da’ parol ca eu pana si carnea ceva mai foarte bine rumenita (hahaha, metaforic, nu?) de pe gratar o prefer. nush de unde mi se trage – ca sa nu se sesizeze publicu, zic inca o data ca din familie nu. oare de la faptu ca-s io fuarte gospo? 😀 probabil ca da! una peste alta, io le-as trage o lingura de iaurt gros in cap, muama muama, mvaaaaai si bobinare placuta :D!

  3. Daca-s mai sarate merg cu mai multa smantana 😀 Mie imi ploua in gura mereu cand aud de varza acra 😦 ( sunt preferatele mele) . Cu cea dulce nu am nici o sansa, ca poti sa-ti faci opinci din frunze, dar ma gandeam cum ar fi niste sarmalute in foi de vita de Bordeaux :))

  4. voiam sa zic ce misto ar fi niste sarmale din foi de varza de brucsel 😀 – oare cei mai priceputi la a le face vor fi tot chinezii? si le vor umple cu boabe de orez sculptate? (da ma enervez ca am apasat prea repede, acuma nu ma mai hlizesc asa, la inceput mi s-a parut comic rau 😀 )

  5. Eu ma gandeam sa merg pe vreun deal si sa culeg cateva frunze de vita de vie, ca vinul oricum nu-mi place ( din lista de alte buruieni de invelit). Dar extra-mini-sarmalutele in varza de Brx…pfff….as gusta vreo 30 😀

  6. zuzule, am vazut la un festival al sarmalelor cele mai mici sarmale, premiate, impachetate cu scobitoare de romani de-ai nostri, cred ca aveau un miligram si erau un foi de varza.

    Ana, am extra productie de frunze, poate le tund si iti fac o surpriza la borcan 😀

  7. tiiiiii, Ana, sa stii ca am dezbatut acasa intens (sotul se trage dintr-o familie de producatori de vin) daca sarmalele in frunzele diferitelor soiuri de vita s-ar deosebi la gust unele de altele. am zis ca o sa incercam, ce avem de pierdut :D? cu Bordeaux, parca si vad titlurile de pe bloguri: sarmale gourmet in stil frantuzesc :D! Dana, zau ca mi-ar placea sa vad cum impacheteaza oamenii asa sarmalute mici mici. si eu care o boscorodesc pe maica-mea de cate ori nu-mi face sarmalele ca la sarbi (cat pumnul), ci ca la Bucuresti (cat un bigudiu din ala mijlociu asa 😀 )

Lasă un răspuns

