Schite pentru Mona

Nu va panicati, nu-s musai originale, ba unele sunt chiar inspirate sau facute in anii de liceu, doar ca imi merge un comp la descarcat poze, unul la scris pe fb, asa ca e cea mai rapida cale de a imi onora promisiunea fata de file de poveste 🙂

Sunt poze facute din mana, pe canapea, nimic artistic, sunt doar pentru cei doi si, pana la urma, e blogul meu, fac ce vreau pe el.

Asadar, schitele:

Slide7

Slide1

Slide2

Slide3

Slide4

Slide5

Slide6

Atata am avut la stilul smuls la prima mana (mai am schite, o valiza, dar astea erau deasupra).

Cu dedicatie pentru Mona si Calin (si nededicatie pentru sensibili).

rororo

20 de gânduri despre &8222;Schite pentru Mona&8221;

  1. merci, dar te rog, tzatze mai mici ca 15 spre 16 ani este o varsta … pfai de mine in ceea ce priveste tzatzele

  2. Ptiu Fereasca Bunul Tata ceresc , Dana draga mea, atunci ai avut ceva fixatie cu Baphomet , nu ti-e frica ca umbla asta prin casa noaptea, ptiu ptiu ptiu sper ca le tii bine inchise in sertar sub cheie.
    Nu as fii niciodata in stare sa fac asa ceva, sunt super desenate, chiar super dar daca as vedea ultima figura in realitate ptiu Doamne fereste , as face stop cardiac.

    Catelul acela a fost un bouvier?

  3. Catelul, draga Alina, era un Teckel sarmos mai gras (dac anu vumva corcit). Asa desenam cand eram mici, na, rockeri 🙂

    Mona, pai tu alegi ce vrei, eu am pus ce am gasit prin mapa 🙂

  4. mwah….imi si imaginez , noapte, liniste , se aud asa niste pasi de copite prin casa, pac pac pac pac si cum se deschide asa incet usa de la bucatarie si apoi auzi tacamurile in sertarul cu cutite :)))))) -momentul in care lighioana asta ia cutitul de paine , apoi copitele pe scari in sus si din pat vezi: clanta de la dormitor care se misca asa cu incetinitorul moment in care asta deschide usa….brrrrrrrrrrrrr hahahahha, groaznic.

  5. O da ! teckel sarmos, acum vad exact da! Ne plac si noua foarte mult, mai ales cei mini…sunt foarte draguti, am o vecina dupa colt care are 1, pui ( dar de marime medie), il cheama Herman, foarte dragut, cateii astia sunt foarte docili, blanzi, nu-i auzi, asa….anonimi.Imi plac.

  6. Sunt si destul de rari, cel putin pe aici, acum e invazie de alte rase la moda (nu au cateii vina ca-s la moda), Labrador, Golden Retriever, Cane Corso, Beagle si, fireste, Bichon. Foarte, foarte multi. Cand eram eu mica mai vedeai un Setter, un Dalmatian, acum nu prea mai sunt. Teckel chiar nu am mai vazut de mult.

  7. Aici Teckel sunt foarte populari, bichon vezi foarte rar, nu prea sunt, golden si labrador este plin de ei ( imi plac dar nu sunt cainii mei) cane corso nu am vazut niciodata in realitate deci sunt foarte rari, pitbuli de toate marimile de cand sunt iar legali e plin de ei ( ma cac pe mine de frica pentru proprii caini ca sunt extrem de periculosi , intelegi tu, nu intram in discutii, este unul la cateva strazi crede-ma e extraordinar de frumos, monumental dar cat un vitel de mare, te sperii cand vezi asa ceva , crede-ma ) , dalmatieni mai vad, ce sunt extrem de populari aici sunt ciobanesti Mechelse ( ca si ciobanestii germani dar cu bot negru) , astia mici – de rasa sau corciturti ca Tomi al meu care a murit, ciobanesti si….si……mai nou, de cativa ani ciobanesti turcesti, ii vezi cateva luni pana cresc si se fac enormi si extrem de agresivi si apoi dfispar, este plin azilele de ei, nu sunt caini de oras, mai ales masculii. extrem de greu de tinut in frau pentru orice venetic.

  8. Mona, nu arde, oricum astea sunt niste schite vechi, doar ca idee.
    Alina, cainii sunt exact asa cum ii cresti si ii educi, micutul de Raf este foarte pupacios acum si va fi un caine urias (rasa de lupta care sare de 60 de kilograme) dar are stapani responsabili care lucreaza cu dresorul. Daca ai vazut in poze, il plimba in lesa o fetita (a vecinilor) de 30 de kile toata, e foarte obedient. Daca stapanii sunt tampiti si nu stiu sa creasca un caine mare sau de rasa potential agresiva, apai stapanii ar trebui castrati.

  9. Perfect de acord dar nu in totalitate, este discutabil, rasele au si anumite caracteristici pe care NU le scoti din personalitatea cainelui pentru ca pur si simplu ei asa sunt nascuti, de exemplu, Haim este un vanator, nu este caine de vanatoare ci vanator, te poti chinui 100 de ani sa scoti din el acest instinct, cand prinde ocazia: prinde. Un caine ciobanesc turcesc, poate sa fie obedient si bland, poate daca e femela si crescuta asa cum spui de un om care stie ce face dar acesti caini, asta este caracteristica rasei, NU sunt caini de oras, care traiesc in comunitati, printre multi oameni si caini, sunt caini extrem de independenti si dificili, greu de tinut in frau, se ataseaza de casa pe care o apara cu viata si ATAT. Masculii sunt extrem de periculosi din cauza marimii. Ii vezi cateva luni, ii vezi crescand , devenind din ce in ce mai dificil de tinut in lesa, acum cateva luni a scapat unul din curte aici , inca pui, de vreo 9 luni, a terorizat tot cartierul aici, a atacat o gramada de caini, inclusiv ciocbanesti germani, eu stiu ce vorbesc, nu oricine este in stare sa creasca un astfel de caine in comunitati in care traiesc oameni, oras. La stana….este altceva.
    Pitbulii imi plac si mie si sunt de acord, ii ai cum ii cresti, pericolul la acesti caini il reprezinta puterea pe care o au in falci si faptul ca atunci cand apuca NU mai dau drumul. In general experientele mele cu ei sunt 80 % rele, noroc ca majoritatea pot fii tinuti de stapan totusi, pe Tomi l=a muscat unul, a fost vina mea, recunosc, noroc cu stapanul care nu iti spun ce a facut dar oricum Tomi a scapat atunci cu viata dupa cusaturi, antibiotice, etc.Si pe mine m-a atacat unul, eram fara caini, anul trecut.
    Orice ai zice cainii nu sunt toti identici, mai au si caracteristici pentru care sunt facuti, de paza, de companie, de aportat, de vanatoare, etc.
    Deci da, sunt de acord cu tine, stapanul conteaza foarte mult dar si cainele !

  10. Nu am spus nicaieri ca sunt identici ci ca educatia, ca si la oameni, conteaza enorm si la animale, indiferent de caracteristicile rasei. Nu poti spune ca toti negri sau toti tiganii sunt hoti, daca majoritatea o au in sange, nu? 🙂 Asa si la caini, un dresor bun scoate mielusel din cea mai agresiva rasa. Desigur, cu anumite circumstante. Ciobanestii turcesti (am scris un articol despre ei) sau caucazieni sau alte rase cu potential periculos, cel mai des dispun de stapani imbecili care nu isi dau seama ce poate face asa o forta la o varsta, ba ii si mai atata, cand ii vad ca ii lasa sa traga de carpa sau de bat cand sunt pui (asta fiind un antrenament la priza si altele, deci agresivitate) si se amuza, ma crucesc. Ma rog, neimportant, fiecare face ce vrea cu cainele pe care il are, dar multi sfarsesc rau din cauza celor care nu-s pregatiti pentru ce rasa isi iau, nu isi asuma, nu cerceteaza, nu se informeaza. Stiu si stapani muscati zdravan de proprii lor caini.

    Cum ziceam, neimportant, e o lume libera si daca legea nu ingradeste, fiecare face cum il duce capul. Din fericire Raf cel mic are noroc de o sta[ana cu capul pe umeri care stie cum sa procedeze cu el.

  11. Da pui, inca o data, sunt perfect de acord cu tine ( mai putin aia cu tiganii sunt hoti ca au in sange haha) dar in ceea ce priveste ciobanestii turcesti, nu stiu cati in mod real ai avut tu sansa sa vezi in realitate, urmaresti in viata reala, ei , in descrierea rasei ( cainii NU sunt oameni) scrie clar pentru ce sunt FACUTI acesti caini Dana, caci cainii sunt facuti de OM din lup pentru a servii diverselor scopuri. Acesti caini NU sunt facuti pentru a trai in casa, in oras in comunitati, de scos de 3 ori pe zi de lasa la plimbare printre sute de oameni, caini printre care innebunesc , daca mai sunt si masculi si dau din 3 in 3 m de alti masculi….stii si tu, etc. Cainii sunt facuti pentru anumite scopuri si trebuie sa aiba stapanul potrivit. Bineinteles ca AI DREPTATE , nu cainii sunt de via ci oamenii care vor sa faca pe grozavii si ii inmultesc nefiind in stare sa ii cdreasca apoi. Aici in NL este o mare comunitate turca care in ultimii ani a innebunit cu datul mare cu acesti caini, nu degeaba ii vezi cateva luni, 5, 6 pana cresc si apoi dispar Dana, in proportie de 90 % saracii umplu azilele. Nu sunt ei de vina ci veneticii, si da Dana, si un ciuaua poate sa fie agresiv si inca cum , sa muste, sa atace alti caini haha dar NU poti compara situatia in care te ataca un ciuaua cu situatia in care te ataca asa un animal ca si ciobanescul turcesc care este facut si nascut sa traioasca independent departe !!!!!!!!! de comunitatile populate la greu.
    In fine, nu mai insist, vad ca multa lume NU intelege, ca si Vlad cu care as fii in stare sa pun un pariu de 10.000 euro numaio sa il vad cum se desumfla ca un prezervativ gaurit, i-as baga EU un caine pe gat , ales de mine, in Geneva, in Elvetia in mijlocul orasului , in casa, si daca dupa 10 luni inca il mai are ii dau eu 10.000 euro , sa vedem daca este de ajuns INTENTIILE BUNE, si personalitatea miloasa si buna a stapanului pentru a tine in frau orice caine.
    😉 Dar stiu ca ar fii degeaba, nimeni nu pune astfel de pariuri pentru ca este usor sa vb….practica este mai dificila.

  12. Pai nici eu nu ma contrazic , asa cum nu iti trimiti maltezul la haituit ursi de exemplu…cum il trimiti pe Haim de exemplu pentru ca el pentru asta este facut prin incrucisari in timp…pentru a servi diverselor scopuri….exact asa nu faci din ciobanescul turcesc care este o rasa construita pentru un anumit scop si facuta sa traiasca intr-un anumit habitat …un caine de canapea care traieste fara probleme in aglomeratii urbane. Asta in care il tratezi omeneste si nu il tii 12 ani pana moare inchis in temnita in garaj, intr-o cusca din care nu iese niciodata, ca sunt si de astia, ma refer la a tine un animal omeneste si normal.
    Nu degeaba 10 din 10 , acesti caini care acum umplu azilele aici in NL….si unde oamenii care plaseaza caini chiar sunt implicati si CINSTITI , nu ii dau oricui ( extrem de greu de plasat intr-o tara ca asta) si scriu clar la caracteristici ( la 10 din 10 !): pot cu alti caini? NU, pot cu copii sub 14 ani? NU, pot cu matze? NU. Cainii, nu ma intelege nimic, cu acesti caini NU este NIMIC in neregula, cainii sunt foarte OK dar sunt realizati pentru a servi altor scopuri si pentru a trai in alt habitat decat cel urban aglomerat. Poate crezi ca te mint, aici este invazie de ei 🙂 in ultimii 5 ani. De fiecare ! data cand mai vad unul zicem: pfffff iaaaaaaaaaaarrrrrrrrr????? sunt curios=curioasa cate luni dureaza pana dispare, il mai vedem cca 5, 6 luni apoi : dispare….este o femeie din Iran la mine in localitate care are unul, femela, mai mica si mai …blanda si si dansa ocoleste persoane cu caini ca si Haim de ex la 60 m cand te vede, prin centru prin piata plina de oameni, copii care topaie, etc, macar atat discernamant are sa nu il scoata, nu poate, asta este.
    Acesti caini au nevoie de un mediu de viata linistit, cu un teritoriu mare, fiind caini extrem de independenti, mai de 5 ani vad caini de astia crescand si rasucindu-se in lesa si muscandu-si stapanii de brate, fata, etc cand dau nas in nas cu mine si Haim de zagarda de ex. Deci, atentie, nu cainele este de vina, ci omul care nu pricepe ca ceea ce face nu este bine.
    As pune pariu da, cu o persoana care sa isi ia angajamnetul in scris intr-un contract cu mine, cainele il aleg eu, sa il tina mai mult de 10 luni tratandu-l normal ( deci nu tinandu-l inchis in cusca ca asa castiga oricine un ban usor) in oras intr-o tara ca si Elvetia 🙂 , in mijlocul orasului, sa il scoata personal ! zilnic -imbinand serviciul si viata de famile, din casa, cum se tine un caine si prin contract sa isi ia angajamentul ca daca il tine asa 10 luni eu ii dau banii aia dar obligatia lui este sa il tina toata viata acel caine, sanatos, OK, daca moare din cauze nenaturale in urmatorii ani ( exclus cancer sau ceva de neevitat) trebuie sa ma plateasca triplu inapoi. Intr-o tara serioasa diferita de Romania sau Turcia nu isi ia nici un om normal un astfel de angajament in scris , pentru ca daca se intampla ceva astia platesc pana la sf zilelor lor si in Olanda sau Elvetia nu duci cainele in padure sa ii dai drumul si nici nu ii faci ceva….ca…daca esti prins….ai incurcat-o rau de tot.

    Eu macar sunt o persoana sincera si imi cunosc posibilitatile 🙂 , dar o gramada de oameni isi supraevolueaza calitatile si posibilitatile pentru ca la urma urmei ei stiu : este doar un caine, daca nu merge ma scap de el si gata, viata merge inainte.
    In trecut draga Dana, cand acesti caini au fost selectati pana s-a obtinut caracteristica dorita….de catre OM….omul avea discernamant, stia EXACT de ce ii face si pentru ce ii va folosi. De aceea erau si mai putine animale suferinde si mai putini oameni terorizati. Dar oricum, nu tot ce zboara se si mananca :). O stii si tu asta.

  13. Nu ma provoca. In maretul occident, de frica sa nu fie prinsi ca abandoneaza cainii au inventat datul drumului in autostrada, de unde un caine nu scapa cu viata si stapanii nu au nicio vina, ca na, pot spune ca a sarit cainele din masina. Nu vreau sa discut ca am venit recent de la mare pe una din putinele autostrazi de la noi si e plina de cadavre de catei, deci nu ma provoca, nu am chef sa ma enervez si sa discut despre imbecilitatea posesorilor de animale. Sau de vietuitoare in general.

  14. Ai dreptate Dana, se intampla si de astea, stiu o tipa care in prima seara de Craciun , cand au iesit din casa sa mearga la biserica i-a intrat in casa un catel cat Tomi, dragut ! bland, jucaus ….tot asa de la un cretin care l-a aruncat pe strada ( pe bune si eu ma enervez, deci nici macar un caine periculos sau macar sa poata baga un motiv cat de mic ca il arunca asa), dar na….se intampla oriunde dar nu asa des totusi pentru ca exista azilele , nu de altceva, exista legi aspre , pedepse, amenzi si azile, deci de obicei oamenii isi iau cainele de lesa si il duc la azil :(……ma , nu ma intelege gresit, si mie imi plac ! si pitbulii imi plac…dar na, as prefera sa nu vad unele animale inmultindu-se asa degeaba pentru placerea scurta de cateva luni a unor tineri ( ca de obicei astia iau anumiti caini ) pentru ca 9 din 10 ajung in azil de unde este apoi extrem de greu sa fie iar plasati.
    O gramada de oameni sunt imbecili ai dreptate si sa stii ! 99 la suta din ei nici macar nu au intentii rele in prima instanta, pur si simplu, nu se gandesc, se gandesc ca POT sau cand vad ca nu e chiar asa si nu pot, le pune stapanire pe toata viata …il abandoneaza ( pe strada, in azil, etc). Pe strada …nu foarte des aici, inca o data , pentru ca exista azile si azilele primesc orice caine , il duci, il iau.
    Si noi vrem sa luam o data un caine din azil, inca nu , mai incolo, dar nu un de asta greu de stapanit pt ca stiu ca nu suntem in stare si nu avem conditiile.Asta e. dar unul comun asa….o sa imi iau o data.

  15. si Casandra are impulsuri datorate genelor ei si nu am educat-o, am protejat-o mereu, pentru ca e bolnava. dar mi-am asumat-o si am grija sa nu deranjam pe nimeni si sa supravietuiasca. costa enorm un caine bolnav, dar tu stii. daca as vrea vreodata sa am caine, asa, doar pentru ca pot si imi permit, doar de la azil, cum zici tu, mi-as lua, nu as da niciodata bani pe un caine, pentru ca stiu si cum se obtinj cainii de rasa si cati au nevoie de un adapost. si sunt mii de caini misto. ma bucur ca Lola e bine, nu a vrut-o nimeni si e cel mai bun caine din adapost de la noi (nu e sustinut material de nimeni, mananca ce le gasim, stau pe ce le aducem, paturi, custi, paleti). Daca nu aveam caine, o luam pe Lola. Niciodata nu mi-as lua un caine la moda.

  16. Noi am zis, oricum caine voi avea cat voi trai daca voi putea….urmatorul NUMAI de la azi, oricum, aici si ala din azil trebuie sa il platesti…pentru ca na, ii costa si pe ei, tinutul, vaccinele, etc…deci trebuie cumparati dar oricum…urmatorul caine va fii de azil. Nici eu nu sunt fana cu cainii la moda, singurul caine pur sange cum s-ar zice si chiar scump a fost Haim dar asta si pentru ca sotul meu toata copilaria lui acasa a avut rasa asta, este un caine pentru care el o slabiciune tare mare, pe mine daca ma intrebi, corciturile imi plac, astia fara rasa…nici Haim nu este un ingeras, ti-am spus doar de mai multe ori ! trebuie avut mare atentie cu el ! Eu nu ma ascund, nu fac asa ca : al meu este cel mai bland, nu ar face rau la o musca, nu…nu e asa, trebuie sa il feresc de alti caini-masculi ( cu femele merge si cu batrani si pui ca nu e psihopat).

  17. Nici Perluta nu e de rasa, ok , ei o numesc maltez dar NU este pur sange, este tot un boomer ( corci). Nu are pedigree. Haim insa da…si inca cum…in fine , eu nu sunt deci inca o data cu de astea, atat doar ca Haimi nu gasesti pe aici fara pedigree, maltezi de astia leuti insa….oricand.

Lasă un răspuns

