Mancare rece – o alta varianta

Cu riscul de a lua bataie de la Mirela fara de feisbuc, nu m-am abtinut sa nu modific nitel originalul acestei minuni culinare moldovenesti. Daca s=ar face esenta de mancare rece eu mi-as baga-o direct in vena, modificata sau ba.

Am mai avut tentative, toate au fost bune, am facut asa: mancare rece cu carne de porc (asta a fost cea mai apropiata de original), mancare rece cu limba, mancare rece cu carne de iepure, chiftele marinate in mancare rece si sigur mai sunt dar nu le mai caut. De data asta am facut-o cu carne de pui.

Slide1

Dar inainte, ca doar nu o sa deschid subiect separat doar pentru niste cartofi, am facut niste chestii cu un borcanel de untura de gasca, luat la super oferta din Lidl, cam 3 lei, m-am jucat cu un bulan de pui, nespectaculos, dar cartofii au iesit mortali in felul urmator: am copt cartoful doar pe jumatate, l-am decojit si l=am feliat, apoi l-am prajit la foc mic in untura de gasca. Nemaipomenit, gust de cartof copt, crusta crocanta si miez pufos.

Slide2

Revin la mancarea noastra, ce am modificat, pai mai intai puiul l-am calit nitel (deci nu l-am fiert) si in afara de un kil de ceapa la doua pulpe am pus si un catel de usturoi (odata cu ceapa). In rest, m-am tinut de plan.

Nu mi s-a parut ca e nevoie sa fierb pulpele separat, deci …

Slide3

Restul ingredientelor, cum spuneam, cam un kil de ceapa, taiata pestisori, un catel mare de usturoi taiat felii, masline, lamaie, vin alb demi-sec, suc de rosii (excelent ala din cutie, merge si de un Bloody Mary), boabe de piper (szechuan am pus eu, de aia), foi de dafin.

Slide4

Dupa ce am dat pulpele la o parte am lasat la foc mic ceapa si usturoiul sa se caleasca usurel.

Slide5

Am adaugat si bucatile de carne si am inceput sa ii dau cu vin, mi-a inghitit cam trei sferturi de litra.

Slide6

Cu zece minute inainte sa sting focul am adaugat sucul de rosii, dafinul, piperul si maslinele.

Slide7

Si mi-am facut si o mamaliga cu gris (2/3 malai, 1/3 gris) pentru ca imi place. Si gata minunea.

Slide8

Cum descoperisem si degustasem si niste carnati, zis ardelenesti, taiati din barda …

Slide9

… cand s-a terminat carnea de pui din sos am plusat si cu carnatii. Olelei, nu o fi prea moldovenesc sa pui carnat ardelenesc in mancare rece, dar bun sigur e.

Slide10

Haha, se vede autoportretul artistului in maslina. Oricum, ideea este ca mancarea asta este in topul preferintelor mele, modificata sau ba. Si da, e foarte buna rece dar mie imi place la nebunie la temperatura camerei. Si este excelenta de pe o zi pe alta, dar nu apuca niciodata, ar trebui sa fac din minim trei kile de ceapa ca sa se intample asta.

rororo

(haha, a crapat compul cand scriam dar m-am prins cum sa il preiau din zbor de pe leptopel, daca am viteza mare cat sa micsorez pozele repede si sa le urc in draft pe wp, merge si asa)

12 gânduri despre &8222;Mancare rece – o alta varianta&8221;

  1. Razaciosul din acea farfurie grozava (sigur facuta de mesterii din Ardeal ) este tot artistul ? 🙂
    Despre mancare ce sa-ti zic … o moldoveanca stie cum se gateste moldoveneste :d buna rau (chiar daca tonele alea de ceapa-si cam bat joc de bucatariile noastre)

  2. Mi-ai facut o pofta de mancarica de ceapa cu mamaliga!!!
    La mancarea rece, bunatatea o da vinul, cat mai mult sa fie, asa cum ai pus tu.

  3. Diana, zambaret in mamaliga mi-am amintit ca mi-au pus in farfurie la o carciumioara din Bucovina si de aia am facut si eu (era la hribi cu smantana, acolo).

    Alina, mai are din cand in cand, marca aia DeLuxe, 3 lei si ceva la reducere (sub un euro deci) 180 de grame.

    Mirela, nu stiu de ce iarna nu prea se gaseste limba de vita, am observat in decursul anilor ca vacile raman fara limba de prin decembrie pana prin aprilie. Nu m-ai certat ca am pus usturoi 🙂

  4. Limba de vita se gaseste in supermarketuri aici mai ales iarna, in Decembrie, eu cred ca atunci se vinde mai ales pentru ca este un fel de delicatesa, este si foarte scumpa, aici am vazut in decembrie la 35 euro bucata, in perioada sarbatorilor de iarna. Nu am luat ( desi imi place) ca nu am avut chef sa dau atatia bani pe ea, la macelarii in afara supermarkeyurilor se gaseste insa la discretie.
    Pozele arata super ca de obicei, mi-ai facut brusc pofta de pulpe de pui mari, simple cu cartofi sau piure….nu am mai luat de mult iar pulpe.

  5. Eu am trecut de faza cu puii, deja am doua saptamani de cand o ard cu pui, azi in vizita mi s-au servit tot pulpe, gata. Am in plan o pasta e fagioli, conform unei retete dintr-o revista italiana, facuta gen mancarea saracului (modific nitel, ca saracia mea nu e saracia lor). De mult o am in plan. Cartofii aia in untura de gasca intai copti au iesit misto. Si mancare rece sa incerci odata, indiferent cu ce carne, daca e asa scumpa limba, nu merita. Eu mai iau si de porc. Poti sa o faci si fara carne, mie nu im pica greu ceapa aia multa facuta la foc lent, ca nu e prajita, e practic inabusita in vin, e tare gustoasa.

  6. Nu te mai cert, incerc cu vorba buna! 😛
    Eu gasesc si limba de vita, si coada, 15 lei kilogramul. Ma mir si eu, era o perioada cand nu se prea gaseau. Le-or fi aducand din Bucuresti. 🙂

  7. Coada am vazut si eu azi, 16 lei, dar nu arata deloc bine (era feliata si era plina de zdrente, nu era intreaga). Am luat insa o vita de lucru absolut superba, bucati frumoase, la 17 lei. Limba de vita nu am vazut, insa aveau la greu si momite si fudulii de vitel. Si purcel de lapte aveau. Oricum, majoritatea foarte scumpe, pieptul de vita (ala cu seu si os mult) era peste 30 de ei kila, enorm pentru un subprodus.

  8. Nu stiu pe la tine cum e, dar aici trebuie sa te duci diminecioara, pana in 9, ca sa gasesti ce cauti, ma refer la specialitati din astea.

  9. Nici mie nu imi pica deloc greu ceapa, am facut o data mancare de ceapa cu ou ochi deasupra si cu crenwurst, dupa o reteta de pe net si mi=a placut enorm, cred ca o repet ca acum mi=ai amintit. Efectiv mancare de ceapa, asa, scazuta, pe aragaz, foarte buna !

Lasă un răspuns

