Fleica marinata, coapta la cuptor

Pentru ca am fost admonestata de o duduie ca nu disociez si nu asociez corect alimentele (la postarea regim asociat cu carbohidrati cu eliberare treptata, desi mi se parea evidenta caterinca, se pare ca umorul, culinar sau ne, e rara avis in zilele noastre), mi-am pus cenusa in plete si am rezolvat cum am stiut eu mai bine.

Slide1

Sa nu radeti, ar putea fi chiar o reteta cu sfaturi bune, chit ca nu am facut un plating de stele ci mai degraba o trantire pe farfurie care ar putea fi denumita peizana, homemade sau DIY, dupa cum va striga moda.

Prima faza pe care voiam sa o incerc de mult, vazuta am uitat unde, e cu decojitul cartofilor fierti in coaja, cu ajutorul ruperii termice, adica de la fierbinte la rece. Si a mers, ei pe net puneau cartofii in apa cu gheata, nu e nevoie ca apa de la robinet e gheata.

Deci taiem coaja cartofului de jur imprejur, punem in apa, fierbem cat vrem (eu mai putin ca i-am dat si la cuptor), ii punem in apa rece si se decojesc cat ai zice paralelipiped.

Slide2

Cu fleicile, aveam tot o tara, neavand frigider mi se stricasera o frumusete de fleici prin alte tari, asa ca le vazui, le luai si am ales sa fac o combinatie dulce-picanta, ca am incercat la o crasma si nu era fix ce imi doream, asadar …

Slide3

Am amestecat sos de stridie, sos iute, sare, zahar, praf de usturoi, 5 spices, niste limonada (mi-a fost lene si sa curat usturoi si sa storc lamaie, voi sa nu faceti musai asa), am gustat si am plusat cu niste miere.

Slide4

Pentru ca ma grabeam am incalzit marinata si am pus fleicile in ea calda, cum am invatat la scoala ca se face cand e zor mare.

Slide5

Le-am copt odata cu cartofii rasi amestecati cu sare, piper si ghee, cartofii in ulcica, fleicile pe baie de abur, ca v-am zis ca asa iese ca la rotisor.

Slide6

Ca sa fie regimul complet am incercat sa fac si un sunny side up, dar avui chinion, ambele oua incapatanate, nu e nimic, merge si asa, am vazut mai rau in carciumi de fitze.

Si am adunat ce e de disociat.

Slide7

Am tinut cont de sfaturi si, casa nu imi putrezeasca matele, am bagat in falci pe rand fiecare ingredient, am plusat si cu niste maioneza gasita prin buzunare, luata de la o terasa de prin locurile umblate.

Si ca sa nu imi dea cu minus la dieta, am pus si niste Leerdammer (mi-am scrantit degetele) sub cartofii fierbinti.

Slide8

Dupa admonestare, m-am apucat sa citesc un articol de pe gustos.ro, primit pe mail, in care e vorba de combinatii periculoase, eu consumand, cum spuneam:

Slide9

Conform articolului, cele mai periculoase cinci combinatii culinare ar fi:

1. paine alba si gem – am numai dulceata, sunt in afara de orice pericol
2. pizza cu salam – de retinut, o sa iau numai pizza cu bacon de az iincolo
3. lapte cu cereale – haha, a lovit jumatate din lumea civilizata, cica e nociv, na belea
4. friptura cu piure – nu e piure, deci sunt in siguranta
5. vin si desert – vin si eu si ma intreb cine e platit pentru asa articole incapabile?

Oricum, ce am consumat eu a fost foarte bun si nu intra in categoria combinatiilor letale, am disociat rand pe rand, deci inca o sa imi mai bata pitpalacul o vreme, sper.

Slide10

rororo

16 gânduri despre &8222;Fleica marinata, coapta la cuptor&8221;

  1. Daca e ceva ce urasc pe lumea asta cel si cel mai mult e sa curat cartofii fierti si ouale fierte! Dar faza asta cu bagat din apa fiarta in apa rece merge f bine, imi mai ard buricele degetelor dar nah…
    Iar despre combinatiile alea de mai sus la aia cu lapte si cereale nu-i vad nici eu rostul ( nici separat ma refer)…ce sa caute laptele in alimentatia zilnica a adultului?de ce sa dai nu stiu cati zeci de lei pe o cutie de „cereale” cu zahar? asta ma depaseste. Ori ca mananci paine cu gem ori cereale din alea tot aia e…doar ca prima varianta de de vreo 10 ori mai ieftina.

  2. MMM arata bini di tat… Am mai vazut la tine chestia aia cu sita la cuptor, instalatia e artizanala sau ai gasit special de cumparat?

  3. a mea e artizanala dar am vazut de vanzare la IKEA ceva de genul asta, de inox, parca tin minte ca era scumpicel, cred ca poti face pe orice gratar/sita pusa pe orice vas cu apa, dar avantajul la sitele mai rare e ca se curata mai usor, ca, fireste, se murdareste de la grasimea care se scurge.

  4. Aoleooo, ce bine ca ai venit ca nu aveam cu cine sa „ma carcotesc” printre desteptii astia. Acu m-am si luminat de ce suntem asa batuti in cap, noi astia mai bosho, ca am halit in copilaria mica, mare si mijlocie, numai paine alba cu unt si dulceata, magiun, miere, ce era pe acolo, Si paine prajita cu unt si ou moale…numai prostii. Multumesc lui Menci penci ca acu mananc numai piept de pui cu hormoni si ma ingrashai 25 de kile in 4 ani, e adevarat ca mi-am rupt toate alea si nu prea mai fac efort si nici nu mai fumez, ca cica muream…acu traiesc da de abia ma misc!
    Mi s-a cam luat de sfaturile astea de ce sa fac sa am talia de viespe si buzele de foca…
    Ma bucur ca ai venit cu Cassiuta mea in stare de functionare si abia astept sa ma duc acasa saptamana viitoare sa halesc mancare care aduce moartea devreme, gratar de piept de porc, cascaval pane , cartofi prajiti si salata de varza acra cu ulei muuuult si piper si mai mult!!! Mi-e dor de varza mea din beci, pe aici varza are cotorul cat incheietura mea de la mana! Am murat-o am dat-o la robot, degeaba…Am tras niste sarmale in varza Savoy…bunicele dar…nu ca acasa.
    Te pup mult, ai grija de tine!
    Rectific: VA pup cu drag, Vio

  5. Pai da mami un semn cand vii, poate servim (ca asa se zice, nu?) un snitel la Barca, sa moara dusmanii 😀 Iti multumim de gandurile bune, mecipicichi ala sper ca e tot la dilibau, daca poate sa scrie de acolo, am pus-o.

  6. Bine ai revenit Dana.

    Da, da foarte nesanatoase, vaca proasta gagica aia, daca sunt atat de nasanatoase sa le zica si la copiii aia amarati de la groapa de gunoi de care e plina Romania, care s-ar simti printi si printese sa aiba macar 1 data pe saptamana friptura cu piure sau in fiecare dimineata paine alba cu gem, o scroafa fara minte este dar lasa…nu iti face tu sange rau…din pacate asa mananca si ea o bucata de pita(alba) , asta ii este meseria, sa astearna pe hartie pentru cucoane isterice ineptii de genul asta.

    Garofitele alea sunt extraordinar de frumoase , mult mai frumoase ca lalelele si alte flori pretentioase, mie imi plac mai mult.

  7. Ieri am vazut, eu nu am fost niciodata in Maastricht, este departe de mine in cealalta parte a NL. Stiu ca este un oras studentesc f frumos si imi propun sa vizitez si eu orasul de mult…dar inca nu am ajuns. Banuiesc ca ai stat f putin, altfel poate daca stiam aveam si eu ocazia sa vin sa te vad si sa vad si orasul .

  8. Am stat putin, doar doua zile si fiind obosita am atarnat mai mult in casa cu cateii. E departe rau Olanda cu masina pentru mine, poate cu avionul sa merite, daca s-o mai ivi ocazia.

  9. Caini de aia ( rasa aia) nu am vazut niciodata in tealitate, nu s-au incaierat? s-au agreat sau nu i-ati lasat singure?

  10. Pingback: Fleici | Aphex

Lasă un răspuns

