Supa de vita – o varianta

Da, stiu, blabla carcotasii, mare inginerie, altii blabla, s-a mai vazut, mai, eu nu am mai facut, sincer, ideea mi-a venit de la cu totul alta chestie si pana nu m-am ntalnit fix cu rasoalele de care sa ma indragostesc, nu am facut-o.

Slide1

Procedura de inceput este specifica bazelor multor sosuri, adica intr-un vas cu putin ulei se pun la cuptor: carne, radacinoase, ardei gras si condimente. Eu am sarit ceapa (iese mai bun cu ceapa) si am pus doar putina sare si foarte putin ulei pe fundul vasului, asta e chestia data la cuptor.

Slide2

Dupa 45-50 de minute la 180 de grade (de parca as avea cu ptor cu d’astea, aproximez, voi verficati sa se caramezileze, nu sa se arda fundul vasului) arata cam asa:

Slide3

Punem totul intr-o oala, nu va sfiiti sa puneti apa si sa luati toata bunatatea de pe fundul vasului, eu am ales sa folosesc oala cu presiune, merge si cu vas normal, depinde cate ore aveti chef sa asteptati. Asta e ce s-a ales din vas.

Slide4

Am completat cu apa, am gustat de sare de pe acuma si am lasat la foc la oala cu presiune, doua ore.

Nelimpezit, nestrecurat, nedegresat:

Slide6

Slide5

Asta e supa mea de regim, care urmeaza celei de radacinoase pe care am terminat-o. De aici se poate face orice, degresa, limpezi, consomme (da, da, asta faceam acuma), ce va trazneste, mie mi-a traznit sa scot armele de samurai.

Slide7

Taiteii fierti (fierb cam 8 minute taiteii Udon, depinde de care sunt) i-am pus in farfurie cu bucata de rasol (cu zgarciuri si grasimita aia buna), morcov si bok choy. Aia am avut, cu aia am defilat. Se poate drege de gust cu multe sosuri, adaosuri, blablauri, dar eu am vrut sa o simt in simplitatea si nedegresarea ei. Am pus doar cativa fulgi de ardei iute.

Slide8

Practic in afara de sare, supa nu a mai continut nimic altceva. Si e buna, coz, pariu ca o sa gelifice, ma mai gandesc daca o degresez, cred ca da, deh, regim, ramane proteina pura.

Deci o perioada de cateva zile (exceptand maine seara), asta o sa fie baza regimului meu. Buna baza, stiu si va recomand maniera, daca nu ati incercat deja.

Slide9

A, nu uitati de ceapa pe care eu am sarit-o. Sau praz.

rororo

14 gânduri despre &8222;Supa de vita – o varianta&8221;

  1. Bai, am tot vrut sa iti scriu la tine acolo, dar nu am vazut unde sa comentez, nu stiam ca l-ai pierdut pe mustacios, imi pare sincer, rau, mie cand intru la tine si la Vladen mi se blocheaza compu asta prost, nu stiu de ce. o sa il repar, ceva cu mmorie virtuala. Deci sincer imi pare rau de Tomi. Am vazut-o si pe papusa mica, alba si rea. Sper ca bracul e bine.

  2. Haim este bine da, a suferit si el dupa pierderea lui Tomi, nu ai sa crezi cu a plans si urlat si cum fugea ca un disperat asa in ….cercuri…incredibil !
    Ei cand a murit Tomi am zis clar ca eu nu mai vreau catel nou ….dar dupa scurt timp deja eram cu puiul in brate si stii ce? bine am facut , altfel dadeam in depresie cred, nu mergeam in directia buna, plangeam zi si noapte, acum plang zilnic dar catelusa imi mai ia din tristete si dor …asta-i. Asa functioneaza.

  3. Tu banuiesc ca stii la ce ma refer …eu, nu mai puteam sa vin acasa Dana, nu mai suportam, as fii facut orice sa raman in afara casei, sa nu ma intorc la casa pustie fara Tomi, unde nu ma asteapta Tomi la fereastra,la usa…am plecat, am lasat totul balta si am plecat. Ideea este ca am observat ca exista oameni care ( au avut sau au caini) care ma intelegeau perfect si oameni care NU inteleg deloc ( ca e doar un caineeeeeee? ). da, un caine, dar eu il iubesc, l-am iubit, de faot nu l-am vazut niciodata ca pe un caine, ci ca pe o fiinta, a ramas viata, casa pustie fata el…:(.
    Tu stii, na am venit inapoi si m-a luat barbatul seara in masina si fara sa zica nimic ( eu credeam ca mergem la supermarket haha) m-a dus sa o vad pe Perle ( si la 2 ore distanta de condus), nu am vrut, am zis ca sar din masina daca nu opreste, pana la urma am ajuns la cuib si erau toti inghesuiti, mici, albi, unul langa altul, am luat-o in brate si nu am mai lasat-o.Asa functioneaza si Michael stia eu nu…cat de repede trebuie luat alt pui nou, nu asteptat un an, 2 …viata este scurta si nu inlocuiesti pe unul cu altul ( ca pe Tomi nu il inlocuieste nimeni , nici u caine) dar daca iti plac si iti aduc fericire in viata….de ce sa te abtii de la avea un strop de fericire si prietenie de la un asa animalut daca poti? Asta este…

    Deja o am pe Perle de 2 luni :D, acum incepe sa isi schime deja dintisorii de lapte…!
    🙂
    Nu sunt obsinuita cu fetite, eu am avut doar caini, m-am gandit, am intrebat etc, am citit si totusi cerd ca eu merg impotriva curentului si NU o sterilizez, o las asa cum este ea…daca este sa se intample ceva oricum se intampla, eu nu cerd ca operatii efectuate pe carne sanatoasa, pe carne sanatoasa nu trebuie pus cutitul, nu sunt doftor dar asta este convingerea mea, asta-i.
    Nu mai incerc sa ma opun sortii…deci.

  4. Dar ai un mascul in casa, ar fi foarte grav doua rase atat de diferite sa se imperecheze, daca nu steriz\liziezi nici unul dintre ei, o sa ai niste probleme. Nici eu nu am mai avut fete pana la Casi si sunt mai dulci si iubitoare decat baietii, sau asa o fi asta, ca a fost mereu bolnava. Eu am sterilizat-o ca aici nu merge cu „cum o da dumnezeu”. Cu un cuib de pui car enu sunt de rasa cu mama cu antecedente de sanatate precara, ce fac, daca se imperecheaza de doua ori pe an, ca scapa din lesa, ca nu se stie, ca diverse, in cativa ani am o haita la bloc? Nu-s inconstienta. Tu stii cum manageriezi la tine, la mine a fost clara treaba. Plus ca dupa ultimele studii, dac anu vrei sa ai caine reproducator, castrarea catelelor la varsta de pana in 6 luni le reduce riscul de cancer mamar. La catele e mai mare incidenta de cancer decat la femei. Ma rog, tu stii, vezi tu, momentan e mititica puiutza 🙂

  5. Nu nu, pai nu am de gand sa o las sa faca pui, in general cainii se tin in lesa pe strada( desi mai sunt si oameni care ii lasa fara…dar nu ii voi lasa sa se ajunga pana acolo incat sa o incalece) si liberi doar in custile ingradite pentru caini unde Perle nu va calca ca nu o duc, nu imi place sa ma incaier si cert cu oamenii pe strada din cauza cainilor si nici sa fiu nevoita sa palesc caini ( daca citeste Vladimir aici iar face spume hehe) , cainii altora mai ales, dar daca va fii nevoie…nu doresc sa o las sa faca pui, nu.
    Am inteles ca ciclul ii vine in jurul varstei de 7, 8 luni? si dupa prima menstruatie se sterilizeaza de obicei dar am inteles ca spre deosebire de castrare sterilizarea este o operatie mai serioasa….cu mai multe riscuri.

  6. Castrarea e mai simpla ca sunt organele externe, normal ca la femele e nitel mai greu, la catele se face intr-un singur fel, e acelasi tip de operatie peste tot. Riscuri sunt si la o extractie dentara, acuma na. Cel mai nasol e ca la catele poate aparea incontinenta urinara care e neplacuta (Casi are). In general nu prezinta riscuri sterilizarea. Noi aici la adapostul unde e Lola acum cred ca am sterilizat peste 50 de femele, fara nicio problema. Dar da, ca la orice operatie prezinta un risc. Casi mi-a colapsat ca era alergica la anestezic, dar 99% nu prezinta probleme, mai ales daca e caine sanatos. Acuma sigur ca depinde ce vrei tu sa faci, na. Din cate stiu, ultimele cercetari arata ca sterilizarea inainte de primul ciclu reduce simtitor riscul cancerului mamar care la catele este foarte intalnit, mai mult decat la femei.

  7. Pingback: Supa de vita cu ou si saculeti | Aphextwinz's Blog
  8. Pingback: Supa de ceapa si usturoi | Aphextwinz's Blog
  9. Pingback: Supa de vita cu ditalini si pesto | Aphextwinz's Blog
  10. Pingback: Ultimele potoale din 2013 | Aphex

Lasă un răspuns

