Carnati la garnita, reteta de la bloc

Unde-i pohta, nu-i tocmeala, cum ar veni, daca e musai trebuie si alte chestiuni inteligente pe care le pot debita la ora asta.

Dar am reusit, va prezint producita la hectar: un borcanel si un mini-borcanel.

Slide5

Ingredientele pentru aceasta reteta de bloc sunt carnatii, in primul rand, apoi untura. Cand am mai facut carnati la garnita, mi-am facut propria untura si carnatii i-am luat de la bulgaroaica.

De data asta am luat patru soiuri de carnati, cate putin din fiecare, de la Auchan, proaspeti, fireste, ciobanesti, picanti, nu mai stiu de care, plus cativa plescoi pe care ii aveam.

Si nemaifacand jumari, ca dauneaza grav taliei fine, am luat untura de-a gata, la risc.

Slide6

Excelenta untura de la Silvana, pe cuvant, uitati un detaliu inainte sa dea carnatii buzna in ea, dupa cum ati vazut pe eticheta nu contine nimic aiurea, slana si osanza. Chiar e buna.

Slide7

Am portionat carnatii ca sa imi incapa in borcanele si i-am lasat sa bolboroseasca in toata untura, am avut si ceva pierdere, ca au lasat reziduuri, dar nu mari.

Slide8

Nu stiu daca ma credeti, dar de cand am luat Rilettes, numai la carnati in untura ma gandeam sa bag in borcanelul asta, dupa etichete vedeti borcanele cui le-am folosit 🙂

Slide9

Nu stiu daca sunt buni, dar am de gand sa fac cum povestea chef Sebok ca procedeaza cu confit du canard, scot in fiecare luna cate o bucatica, sa vad diferenta, asa ca la anu’ pe vremea asta ii termin.

Deci madames et monsieur (sper ca am scris bine, ca io an franse nu stiu), avem confit de saucisse pana la anu’ si la multi ani.

Slide10

Aporopos de poza, am reusit sa nu manjesc toata bucataria deoarece posed un luş destoinic, nu se vede in poze prea bine dar voiam sa il fac vedeta, lucreaza la mine de ceva ani buni si mereu si-a facut treaba.

rororo

20 de gânduri despre &8222;Carnati la garnita, reteta de la bloc&8221;

  1. Am mancat doar un S, mi-l asum ca nu am luat lectii de franceza in viata mea, doar ce citesc revistele alea cuisine et vins de france, cu ele ce mi-am dat seama cu ce sa manca franceza, dar sa scriu habar n-am sa p[arlesc nici atat, asa ca doar un S minus la inventar ma face un mic geniu :)))) nu stiu daca fac si cu carnati, putem verifica la amicul gogu, dar nu vad de ce nu ar face, ca is mari carnatari si frantujii.

  2. Vai !
    Foarte frumos, cred ca-s buni, si untura este buna….:P
    As manca si eu dar eu nu am ( nici de aia nu mai am acum, trebuie sa imi achizitionez iar sapt viitoare) decat untura de pasare si aia este exagerat de scumpa ca sa o „prelucrez” , o mananc asa cum este pe paine sa nu pierd nimic din ea….

    Arata super ! si untura aia arata excelent.

  3. Sa stii ca e buna. Dar nu poti lua de la macelarie (nu am stat suficient la tine in zona sa stiu cum e cu astea) niste slana si sa iti faci tu untura si jumeri? Am pe undeva o postare cu executia ca sa iasa untura lacrima si jumarile crocante. A de pasare aici la pret decent numai la Deva am gasit.

  4. Vai de viața me… Apoi vă trimit pachet grăsime de fiecare dată când degresez găina de leveșă. Trebuie topită, dar na…
    Nu mă mir că ai găsit la Deva, că prin Ardeal ai ce ciopli de pe găină dacă nu vrei să te îneci în grăsime. Așe trebe să fie, ca muierile, grase și faine. Și untură avem, pe tăte gardurile, că doară porcu-i cea mai bună legumă, pasăre și pește 😀

  5. Aia de o gasii la piata din Deva era import Ungaria, ieftina si buna, facui niste cartofi fripti in ea, sa vad de ce se dau belgienii in vant dupa asta, e pe undeva pe blog dar imi e lene sa caut. Poza cu eticheta zic.

  6. Apoi belgienii se jură că ăia adevărați îs cu huile de boeuf (seu topit de vacă), dar pe mine să mă bată cucu dacă simțesc vreo diferență… Că veni vorba de belji, unt și alte unsori, mă tem că azi se mănâncă carne cu sos de bere și stoemp. Dacă am de stoemp, că pentru bere înfrunt ninsoarea până la domnu Teo peste drum 😀

  7. Smarandito, am si garnita – garnita dar nu mai stiu unde o pusei cu atatea deplasari.

    Stoemp ii bun, despre prajitii belgieni, zic si eu ce citesc pe net, deci nu bag mana in foc care ce si cum e decat daca relatez de la fata locului, ceea ce nu este cazul ca in beljica nu am fost niciodata. De nu mi-oi face eu un stoemp cu bok choy sa vezi tu, tzar de ras sa-ti fie 😀

  8. Cum ai facut de fapt precis, ai prajit carnatii in untura si apoi i-ai pus in borcan si ai strecurat untura fierbinte deasupra si gata? stau asa 1 an???? in frigider?

    Banuiesc ca nu i-ai pus pe toti ( par multi) din prima poza ( cruzi) sau au scazut atat de mult la prajit doar pentru un borcan?

  9. Par multi in poza, dar daca ai sa te uiti la pretul de pe etichete din poza cu produsele, o sa vezi ca-s putini. Da, pusi cruzi in untura si lasati sa se faca la foc mic, apoi pusi in borcan, untura am lasat-o nitel sa se tempereze si am pus-o cu un lush (polonic din ala mic cu cioc) peste ei in borcan, se lasa la fund reziduurile, nu e nevoie sa o strecori, pierderile sunt minime si oalele de spalat la fel, putine.

    Tin si zece ani in camara, la temperatura la care nu se topeste untura, eu ii tin pe balcon, dar si in bucatarie stau binisor, cam la 12 grade. Nu se strica daca nu rancezeste untura, ca sa nu rancezeasca trebuie pusa pana sus in borcan si tinut borcanul la intuneric si temperatura constanta, nu mare, normal. Asa cum tineau bunicii care nu aveau frigidere, la beci, de iarna pana iarna cealalta, dar eu am mancat si gasit dupa mai multa vreme.

  10. Ok, multumesc frumos de explicatii, vreau sa imi fac si eu.
    Eu am spais, unde este temeperatura constanta si intuneric si rece caci coboara sub imobil , in fundatie. Deci as avea unde tine borcanul/nele in cazul asta.

  11. Da, merge de minune si daca strecori si niste bucatele grase de carne de porc, mmmmm. Eu nu am avut, de obicei combinam carnatii cu porcul si puneam totul in untura. Si pe urma manci cu stoemp sau mamaliga, doar ii scoti si ii trantesti in tigaie, sunt mai buni dupa minim o luna, parerea mea. Se luau vara la coasa borcanele cand aveam tzara, se topea untura de la caldura si se mancau cu pita sau mamaliga rece.

  12. Acum citesc aici, belgienii faceau mai demult ( ca acum 90 la suta din localuri nu ii mai fac asa, ii fac in uleiuri vegetale) cartofii prajiti in osanza de bivol, vita sau untura de porc.
    Dar din cate stiu eu si romanii isi mai prajesc cartofii in untura de porc, corecteaza-ma daca gresesc.

  13. Fara mvai si aoleu, cu chestia asta m-ai spart tu pe mine. Ca la mine treburile astea sunt pe lista neagra de cand au descoperit ca sangele mi se apropia de consistenta magiunului 🙂 Sa va fie de bine! Nu stiu daca ai citit raspunsul de la mine de pe blog, dar peste bun la preturi rezonabile se gaseste la piata la Progresul. Cel putin al meu de acolo a provenit. E o piata buna, se pare, in orice caz, mult mai buna decat supermarketurile.

  14. Pingback: Varza clujeana | Aphex

Lasă un răspuns

