Orez curry

Avem asa ceva la Ludic, insa eu o sa va povestesc cum il fac acasa, doar voi ilustra cu pozele facute acolo, ca altele nu am, dar in linii mari cam asa arata.

Slide1

In primul rand, nu depasesc cantitatea de lichid fata de cea de orez, la cel Thai (basmati, jasmine), intotdeauna pun trei parti de lichid.

Fiind vorba de ceva cu vag specific indian, folosesc ghee (mai am nitel, daca nu mai am, mai fac) si destul de multa ceapa alba. Asadar pun la sotat in ghee (eventual amestecat cu un strop de ulei de arahide) ceapa multicica, usturoi, ardei iute. Daca nu e suficient de iute, plusez si cu niste fulgi de ardei, dar in ultima vreme ardeii au luat-o razna.

Adaug orezul si toata zeama care, depinde, poate fi apa chiorenzis, supa de pui sau o apa in care am infuzat niste lemon grass sau chiar nitica banala coaja de lamaie.

Nu am zis de sare, pentru ca o pun, nu e asa, la sotat. In functie de timp, las la foc mic, besmeticul are nevoie cam de 15 minute sa fiarba. Daca e graba mare si posedati in casa scula aia de microunde, puneti orezul cu zeama, 5 minute la cea mai mare temperatura, pe urma adaugati peste cele trase deja la tigaie si e gata mai repede.

Dupa metoda de casa, dureaza cam 15 minute.

La final de tot, adaugati ce curry va place sau aveti. Eu inca mai am de la Stella, adus din India.

Si gata, asta e tot, mie, personal imi place, pana si Casandrei ii place.

Slide2

Reiterez, pozele is de la munca, pe al meu de acasa l-am troznit in farfurie si basta.

Desert? Hehe, v-am zis eu mai de mult ca astia ar putea bate orice Oreo?

Slide3

Bine, sincer mai bun e biscuitele de la varianta sandwich patrat, asta e cam tare si fara gust, dar e un desert recomandabil fata de mizeriile alea de Oreo.

rororo

6 gânduri despre &8222;Orez curry&8221;

  1. Luminează-mă și pe mine: cum faci ghee? Dacă-i neam cu jumerele de unt ale bunică-mii, după care mă prăpădeam, o să mă tăvălesc pe jos de râs, de mine, că-mi merit soarta.

  2. Nu stiu daca e neam, iaca am aici tehnologia preparatului. Faza e ca de la absenta cazeinei si apei, nu se strica si rancezeste greu. Iar gustul este incomparabil, un snitel prajit in ghee e ceva genial. Desigur ca e caloric si nesanatos. Iata reteta:

    https://aphextwinz.wordpress.com/2009/02/27/ghee-unt-clarifiat/

    Smecheria e ca separi grasimea pura de cazeina si proteina aia care se arde, este delicios pe urma. Porcaria e ca iti iese un unt de gatit foarte scump.

  3. Jumări de unt ieste, doar că bunica nu-l strecura, îl lăsa la răcit, lua grăsimea de pe deasupra și ne-o ungea pe pită. Acum chiar râd de mine (insomnie combinată cu tradus rețete de prăjituri și tâmpenia proprie). Pe-aici avem unt gras (85%) de la o firmă mai mititică și de-aproape (Torockoi, Colțești) și, cum am cumpărat tot ce-am găsit în magazin (3 cutii x 250 g), mă gândesc să sacrific una…
    Și dacă tot aduseși vorba de gras și nesănătos, apoi o untul de calitate ține mai mult decât ăla mai slab, care se găsește pe toate gardurile. De când am găsit untul ăsta, zău dacă nu mă ține mai mult decât orice unt mai ieftin și mai slab. În primul rând, se întinde mai bine pe pită, deci nu trebuie să-l pun cu halca, iar la gătit nu arunc jumătate de pachet până se evaporă zerul…

  4. Dupa cum ai observat eu scriu mereu „in poante” (alea de balerina) ca sa nu se iste vreun scandal pe baza vreunui misto. Nu sunt adepta halitului sanatos si fara colesterol decat in urma analizelor si la sfatul medicului, mai degraba a mancatului echilibrat, cate putin din toate, deci daca e unt, unt sa fie. Eu mereu iau de 82% untul, eram mare fan La Motte, dar s-a facut 20 de lei o cutie, oricat de putin as manca, parca tot nu imi vine sa dau atatia bani. Acum incerc marca lui Mega, mai ieftin, tot de 80 si am uitat cat. Nu stiu daca merita un pachet, in multe tari deja se gaseste de-a gata unt clarifiat, nu doar in India, ultima oara mi-am luat din Italia.

  5. 20 de lei? brrrr. nici eu nu sustin dietele, ci mai degraba mancatul cu cap. baiul meu cel mai mare e ca daca o iau la papuc prin lume, nu-mi place sa car multe si intre bulendre si ghee aleg bulendrele… si-s incoerenta si insomniaca. pardon si multam de luminare 🙂

  6. io vitavercea, cand mai mergeam pe mapamond, ceea ce e interzis momentan, lasam bulendrele pentru mojare, morcovi, frunze de sfecla, iaurt, sau ce mai era specific zonei. am carat si dovlecei si vinete 😀

Lasă un răspuns

