Omleta cu bok choy si pecorino

Sau un soi de brunch experimental.

Slide1

Cum ar veni, am experimentat urmatoarele: cat tine bok choy la frigider, sta el si in apa sau face cumva radacini? Pentru ca nu am reusit sa dau in cadoul primit de la Elena, neam.

De fapt de cand am primit bazdaganiile, numai la omleta cu bok choy mi-a fost gandul, oua nu am avut in casa o vreme, ca deh, nu-s mascul, dar azi, s-au aliniat astrele, am avut di tati.

Adicatalea niste oua, bok choy si pecorino romano. DOP! Si care zghiara ca nu e ras de mine (ras, nu râs) ci luat de-a gata, o suge, l-am luat ca sa refac cacio e pepe cu paste cu ou, vreau sa vad diferenta intre pastele cu ou si pecorino gata ras.

Just for fan vreau sa fac asta, o sa vedeti la link ca e o arta sa faci cacio e pepe, ei bine, vreau sa vad cum e altfel, na.

Sa trecem la omletele noastre, deci avem nevoie de bok choy, cat de mare sau mic primiti de la prieteni, oua, cat de bio vi se permite, pecorino, cat de bun il gasiti.

Slide2

Bok choy il taiem mare (cu prima ocazie, care se va repeta, il tai nitelus mai mic si o sa evit cotorul la omlete, merge mai bine la un risotto sau la un orez prajit.

Slide3

Am reinvatat ca trebuie sa ne aliniem gusturile, ma plafonasem infect, asa ca am batut ouale cu pecorino si un amestec de rozmarin (de-al meu, din gradina), coaja de lamaie si sare. Despre sarea marina in alt episod, ca si despre zaharul brun.

Slide4

Mi-am adus din nou aminte de ce exista slow cook si slow food, pentru ca o astfel de omleta, ca sa aiba arome, parti crocante si anume savoare, trebuie prajita in putin ulei de masline, anume: dupa ce planta ucisa a fost saltata la foc iute, dar, spre final, totul e musai de lasat la foc bland, sa isi intrepatrunda aromele. Dureaza, e drept, dar gustul …

In final mortul l-am scos din groapa cu foame mare in gat, dar am avut rabdarea de rigoare, ca altfel o mancam asa, cum zic unii, nu frumoasa, dar batrana.

Slide5

Am pliat-o frumos in folie si am lasat-o circa 4 minute la rece profund. Nu s-a descalzit (exista cuvantul asta?), doar a luat forma.

Slide6

Nu e ce voiam 100%, ba, ca sa imi cronometrez de curiozitate timpii, dadui si pe jos.

Slide7

Cert e ca se apropie ca textura de tomogoyaki, desi, culmea, e mult mai simpla. Si sigur, daca as putea sa ii dedic timp ar fi o omleta misto pe care as servi-o in feliute, aperitiv, cu un sos bun, dar inca nu stiu care, cert e ca acum as bea un sake.

Dozo meshiagare, adica un fel de pohta mare.

Slide8

Nu, daca am caine pe langa mine, reiterez, nu am par in bucatarie pe masa, ca ma seaca toti. Cainele nu sta de obicei in bucatarie, aude infiorator de bine cand imi pica ceva pe jos, cui nu ii convine, sa ma pupe, aude si cand taie al batrn paine sau mar, altfel, nu are voie in bucatarie decat la ora mesei lui de caine.

rororo

14 gânduri despre &8222;Omleta cu bok choy si pecorino&8221;

  1. Zeiss (adica tais) omleta. Bok choy-ul eu il tin numai la frigider in punga de hartie… In apa, in pahar n-am incercat sa-l tin, sa fiu sincera. Weekend placut!!!

  2. mai Dano, n-am tinut niciodata bok choy in apa.Io il tin in cutia frigiderului mult si bine, in punga cu gaurele: bagi matale deshtul sau varful cutitului in punga si faci gauri.Io l-am tinut si 2 saptamani.Acuma se poate sa fie si ceva legat de cat de proaspat a fost cand l-ai cumparat.Dar ideea cu punga de hartie bag sama ca e buna.Iar a propos de cotoare si frunze, daca e mai marisor, poti taia cotoarele,adica petiolul si sa-l prajesti putin inaintea frunzelor care se fac imediat, in cateva secunde.L-am facut si crocant la airfryer, dar am reusit sa fac frunzele croconate si in ulei bine incins, avand grija sa fie frunza intinsa si nu amesteci. Coada ramane moale dar frunza e crocanta.Si sa stii ca nu numai barbatilor le plac ouale ci si mie ( nu te gandi la altceva).Io nu-s om daca n-am oua in frigider.As manca in fiecare zi, da deh,….zice ca nu e bine pentru colesterol.

  3. Te faci chineza?
    😛
    Care este de fapt diferenta dintre varza chinezeasca si Paksoi asta? sau varza chinezeasca este aceeasi paskoi dar crescuta mare , complet?

    Dar ce comenteaza cineva ca umbla cainele in bucatarie? wow ce chestie, si la mine umbla peste tot, si pe pat , serios.

    Dar pentru cititorii aia care comenteaza: ALOOO lume, cainele nu e matza , nu umbla pe mobile, masa, mobila de bucatarie ca sa lase par si parul de caine nu zboara prin aer ca si parul de matza, si daca naparleste ramane pe jos unde se aspira zilnic…pffff, matzele sunt cele care se catara pe frigider si pe mobile si umbla peste tot nu cainii, lol.

  4. e mare diferenta alino, una e ca o salata, neam de salata, alta e neam cu sfecla.

    geta, am scris ca am pus sa vad daca se prinde sa pun in fata blocului, nu de cum se pastreaza era vorba. nevorbito :))))

  5. Aici se gaseste la noi la colt de fiecare data varza chinezeasca, nu am luat niciodata, deci este varza alba ( pe care o stim cu totii), varza ascutita ( mai moale si mai afanata, nu are gust asa pronuntat, eu de obicei iau varza alba) si…varza chinezeasca de care nu am cumparat niciodata.
    Boy de asta nu am luat niciodata desi se gaseste la toko asiatice dar eu sunt mai de la tara, nu iau ce nu cunosc dar acum m-ai facut curioasa si o sa iau.
    M-am apucat sa ma uit la filmul cu catelul de care ai spus tu intr-un post, acum am facut o pauza de mancat paste cu cas, dar sa iti spun sincera nu stiu daca rezist sa ma uit pana la sfarsit ( am vazut vreo 15 min) ca ma enerveaza ca au toti niste mutre de la inceput parca sunt morti de 2 ani , urati mai sunt cu totii….( asta asa ca fapt divers ca am inteles ca tare ti-a placut filmul deci tin sa il vad dar urati mai sunt copiii aia).

  6. Ai dreptate, varza chinezeasca asa arata ca o salata mai creata.
    Ok, m-ai lamurit nu sunt aceleasi. Eram in deruta ca pe aici multi numesc boy -ul asta si varza chinezeasca. Si varza chinezeasca in magazin arata altfel decat planta asta totusi.

  7. Pingback: Trofie Cacio e Pepe | Aphextwinz's Blog
  8. M-ai facut acum curioasa si aseara m-am uitat mai bine la zarzavaturi/legume in supermarketul de langa locuinta mea ( destul de popular si bine aprovizionat) si DA , au boy choy de asta este fix langa varza chinezeasca si costa 2 euro/500 grame ( cam scump?) , inca nu am luat dar iau, sunt curioasa.

  9. Nu e nici scump nici ieftin, e OK zic eu. La voi sunt multe legume bune, eu cand am venit din Amsterdam am adus in bagaj ardei grasi (mini) si un mix de ciuperci proaspete, o minune. Mama, ce as mai da o tura de Amster 🙂

  10. Ardei grasi mini? Nu stiu la care te referi, exista destule feluri de ardei, mai ales asiaticii au multe tipuri ce le folosesc la sambaluri, nici neu nu le stiu toate, in supermarketuri nu exista chiatr asa gama variata de obicei ( cam tot astea care le stim cu totii) , tu poate in piata ai vazut mai multe unde poate erau si mai ieftine ( ardeii sigur, de obicei si eu din piata cumpar ardei mai ieftini altfel sunt si 2 euro bucata in supermarket).
    Ok , asta cu scump/ieftin tine si de atitudinea proprie in fata banilor, mie mi se pare foarte scump avand in vedere ca o bucata are in jur de 800 gr 1 kg ( sunt mari) si poate si de cat este de bun ( daca chiar merita pretul) asta .
    Deci si la voi cam tot atat costa…hmmm

    Ciuperci proaspete se gasesc din belsug si sunt foarte ieftine dar NU uita ca tocmai la ciuperci lucreaza sclavi din Romania, Polonia etc, si nu, nu muncitori care traiesc bine si pe care ar trebui sa fim gelosi ci chiar sclavi, in cotete , nu vrei sa stii, o rusine. Deci da, ciupwerci, minunate, ieftine da, si eu mai iau dar rusinoase sa stii.In fine nu intru in amanunte, e si alegerea lor sa traiasca asa si sa se lase dusi in sclavie in loc sa isi lucreze acasa propriul pamant la tara de unde provin majoritatea.

  11. Nu gasesc neam poza cu ardeii de care zic, erau in paharele de plastic, precis am poza pe aici pe undeva dar nu stiu dupa ce cuvant sa ii caut.

    Despre munca in tara, e mai dificil, legile si taxele sunt de asa natura incat castigi mai bine ca sclav decat cu propria afacere, cateodata, desigur, nu e general valabil.

Lasă un răspuns

