Primavara, unde esti?

Dupa episoadele de cautat pisica cea grasa (nu e la misto, chiar nu gasim o pisica) si de caterinca cu cei de la sector 3 care isi fac damblalele pe blocul de vis-a-vis, am observat ca nu a inflorit doar un liliac, ci doi.

Asa ca daca mai auziti zvonuri cu iarna geroasa si geruri aprige, dati o tura de bloc si va convinge natura ca nu Romica Jurca face legea si reinterpretarile ziaristice sunt de prisos. A, ca poate sa cada o zapada mica, mare branza, mai e nitel si schimbam anul, dar iaca ce ne prevestesc plantele:

Slide2

Slide1

Ba mai mult, materia prima de care imi e mila de mor cand o sacrific pe altarul pastelor, si-a luat nasul la purtare. Asa ca am decis sa incerc sa plantez si niste bok choy in gradina, in afara de calea cainelui, momentan testez sa vad daca ii dau mustati.

Busuiocul de care vorbeam, cand scapa de atacurile aeriene ale papagalilor, cu greu, o ia razna. Si parca ieri era doar un firicel, iaca:

Slide3

Astazi inainte de altele, musai sa gatesc pentru familie, am decis pentru varza a la Cluj (ma rog, reinterpretare cu deconstructie dupa chef, vedem).
Asa ca din punct de vedere culinar, nu am ce sa va impartasesc, decat faptul ca sunt extrem de emotionata pentru ziua de maine si ca cine s-a gandit la mine cu good karma, a functionat. Cam scump, dar a functionat si va multumesc in cadru dezorganizat fara preaviz.

Mai am un singur dor, sa plece politrucul ala nenorocit de la primarie sa imi dea si mie muncitorii niste pietris, da, atat de putin vreau de la viata, daca as putea filma tot ce se intampla pe o straduta, as fi o noua Agatha Christie.

rororo

12 gânduri despre &8222;Primavara, unde esti?&8221;

  1. Ce coincidenta si eu am facut alaltaieri seara varza cu carne ( nu a la cluj dar le-am pus toate impreuna pe foc in oala, pe aragaz, a iesit foarte buna, exact ca si sarmalele desi nu am respectat nici o reteta ci doar le-am pus toate simultan, amestecate pe foc unde le-am lasat vreo ora jumatate).

    Vine primavara? 🙂 la voi la Bucuresti? la noi vine iarna :(, e frig , nu stiu daca este prea bine sa infloreasca asa acum tufele alea, daca vine frigul ingheata si nu stiu cat este de bine pentru planta.

  2. Bucatarul lenes ( imi place numele asta), am citit reteta de varza a la cluj, asa o fac si eu :), asa se face da :), nu stiu cum o fac moldovenii dar varza a la cluj o fac si eu asa cum ai scris tu reteta.
    😀
    Dar varza este buna oricum deci banuiesc ca oricum ai face-o tot grozava iese, a la cluj sau pe moldoveneste :D.

  3. Carnetel, prietena mea moldoveanca ii zicea mancarii pe care-ai facut-o tu azi sarmale lenese. Oricum e buna varza daca-i buna. Doar ca ma scot din minti toti aia care zic ca ei stiu ca varza ca la cluj e mancare de lenesi. Nu e, bre. Iti scoate peri albi pana o faci. Si, daca ar trai, mi-ar rupe bunica degetele cu sucitorul daca mi-as bate joc de ea. 😀

  4. Eu sarmale lenese le zic la alea facute globulete intre straturi de varza. Dar inca nu am avut nervi, dupa ce tov amarata de varza pe care o urasc, ma ia o lene sa finalizez preparatul, ca mai astept, nu e nici 10 noaptea, ce atata graba 😀

    Varianta bunicii e nitelus mai complicata in sensul in care iti cere chef. Varianta mea e mai simpla, ca torc varza fideluta cu satarul si in somn. Calit varza cu sare, amestecat ingredientele ca pentru sarmale, strat de de-aia, strat de de-ailalta, la cuptor cu orele sau peste noapte. Dar pana si de aia imi e lene.

    Sincer, mi se pare mai gustoasa varianta cu zacutul la foc mic o droaie de vreme decat cea cu calitul care mi se pare inutil daca tot zac toate sa isi traga gusturile. Desigur, e chestie de gust si poti lua mare teapa daca e carnea de proasta calitate, dar na.

  5. Bunica era neam cu multe doamne cu școala de menaj. Așa le învățau acolo, să nu apuce să șadă până se întoarce soțul de la serviciu. Mama mai face și o variantă asemănătoare cu a ta, dar mie tot mi se pare prea multă muncă.
    E drept, în Cluj există Vărzăria, mama tuturor verzelor ca la Cluj, deci nici nu-i nevoie să mă omor prea tare 😀

  6. Am comis-o, a iesit super buna, deloc fatzoasa, poate o si pozez. Eu trebuie sa fac mancare gatita in casa, musai, din cea care tine mai multe zile, ca asa e in tenis.

  7. Pozeaz-o. Bună să fie, nu e musai să iasă bine-n poze. De când m-am apucat să pozez mâncare (cu săpuniera) am învățat vreo trei trucuri care funcționează, dar oricum nu arată ca în cărți. Deci ăia care-mi spun că mâncarea din farfurie arată cum o pozează ei și că nu au dat-o cu ulei, fixativ sau fotoșop, mint de-ngheață moarea de curechi.

  8. Mie imi place sa vad poze cu mancare cum primesti acasa la masa, sau in fine, cum arata in farfurie cand ti-e foame si iti pui tu sau mama, sau vecinii sau prietenii in fata farfuria, deci a mancare de …casa, oricum stiu cum are gustul varza deci daca vad o poza chiar si neartistica mi se face pofta.
    Bine, nimeni nu apreciaza sa vada poze cu aragaz murdar sau mai stiu eu ce grozavii dar nu este cazul, apreciez mai mult o poza naturala de la care mi se face pofta decat ceva care arata mai mult setul de lux si tacamurile de argint.

    Ce ai mai gatit azi bun?( la locul de munca sau acasa).

Lasă un răspuns

