Un sfarsit e un inceput

E ciudat cum ajungi sa te uiti lung cand cobori niste trepte pe care stii ca nu le vei mai urca, sau cand privesti niste siluete ale unor oameni pe care abia ii cunosti dar care vei stii ca iti vor lipsi cu siguranta, desi habar nu ai cum ii cheama pe unii, nici vorba de relatii sau, din contra, noi prieteni buni. Stiu ce cele pe care le voi scrie vor starni ilaritate in randul celor care si-au luat diplome doar pe spaga, stiu ca se poate, am vazut ca se poate, ceea ce am de scris este doar despre oameni care chiar s-au straduit sa urmeze niste cursuri.

Indiferent de domeniul de lucru, rasa, studii, ne-am sudat o mini-echipa, unii doar aveau nevoie de diploma, dar au urmat cursurile, cu toate ca profesau de ani buni, altii voiau sa schimbe foaia, altii erau habarnisti, dar s-au straduit. Au fost si loaze dar s-au pierdut pe drum, posibil ca si alte loaze o sa isi ia direct diplomele, pentru ca se poate.

Dar noi am fost o echipa astazi. Fiecare si-a adus cum a putut preparatul, asa cum a iesit, bine, rau, multi muncesc zi lumina, mai au si copii si, da, incredibil, caini sau pisici si vin si la scoala, desi au o varsta, nu e asa, oameni anormali.

Nefredonand netul 24 din 24 mai au vreme s agandeasca si ne-am potrivit de minune. Eu m-am gandit ca unii o sa uite sa ia paine buna si calda si cutit de paine sau farfurii de plastic pentr staff, altii s-au gandit ca mai trebuie si sucuri si pahare, altii la servetele. S-a facut un front comun fara share si like ba, mai mult, la final am lasat totul bec, asa cum am gasit si, culmea, am facut platouase si celor care in mod normal sunt invizibil pentru marea majoritate. Da, portarilor si agentilor de paza.

Pentru mine a fost un curs asa cum a trebuit, bun, destul de solicitant, un examen relativ usor, blogarimea cu patalama stie de ce, am suflat, s-a tras cu ochiul la notite dar per total s-a muncit. Nu ma deranjeaza absolut deloc cei care vin doar la examene si isi iau patalamaua, eu sunt foarte multumita cu ce am realizat si colegii mei, idem. Cine nu invata bazele si nu face practica de la opinca, degeaba ajunge vladica, se va vedea intotdeauna ca are lacune in chestiuni de baza. As fi rea sa spun ce nume celebre imi vin in minte acum.

Sincer, cu toate emotiile si tot balamucul, a meritat cu prisosinta. Am poze cu preparatele de care puteti sa radeti pana nu mai puteti, dar tineti seama ca multi nu au avut posibilitati materiale, pe unii nu ii duse capul si o gramada au venit cu toate in plase prin transportul in comun.

Si daca ma intrebati, cea mai mare admiratie o am pentru galusca noastra de 18 anisori. A venit, nu a venit, are totusi 18 anisori si a facut niste preparate simple pentru niste babete ca noi dar pe care nu cred ca le-ar fi facut cineva la varsta lui: galusti cu prune, sfecla cu scordolea, ciuperci, pui, sos alb, smantana, tiramisu. Cum i-au iesit a fost simpatic, cum le-a montat, ne-a mobilizat sa facem michimausi pe masa, ca a facut jaf. Dar copilul ala a muncit mult. Si nu, nu i-a dat nimeni bani de droguri ca sa isi permita uniforma asa ca a fost o pata de culoare.

Slide8

Galusca noastra a venit insotita de tatal lui care mai rau a mozolit decat l-a ajutat, dar galusca noastra a fost curajoasa si si-a sustinut examenul oral cat a putut de bine. Comisia a fost gentila cu toata lumea, cine chiar stia materie scapa repede (nu cred ca am vorbit mai mult de trei minute doua subiecte lungi plus prezentare de preparat), ceilalti au fost impinsi cu intrebari ajutatoare, multi s-au emotionat ca la scoala, desi sunt oameni cu copii mari acasa. Dar clasa noastra a muncit si s-a dus la scoala vreme de patru luni. Scoala, job, copil, catel, purcel, am cam dormit pe noi si nu am avut toti imaginatie, ba din contra. Dar suntem mandri. Asa ca o sa va arat si preparatele, reiterez, cine rade e lipsit de bun simt, multi sunt oameni normali care stiu doar de mancare de cantina, au lasat concaseurile pe seama smecherilor.

Slide1

Slide5

Slide2

Slide3

Slide4

Stiu, unii nu au inteles termenul de platou si portii, dar na, padure fara uscaturi nu exista. Favoritul meu (si nu cred ca numai al meu), pestele colegului Dan, prins si pregatit de el. Prada de razboi e la mine in frigider, ca am zis ca fac urat daca nu imi da si mie acasa.

Slide6

Toate preparatele au fost bune, gustoase, de ale mele nu zic nimic, am ales calea simpla, de ale celor care au cumparat de-a gata de la supermarket, nici atat, s-a vazut. Oricum nu are rost sa nominaliez preparate ca nu am putut gusta tot, 24 de feluri a 4 portii, a fost ceva mancare, dar tot ce am gustat mi-a placut.

O sa imi lipsiti colegii mei.

Slide7

rororo

24 de gânduri despre &8222;Un sfarsit e un inceput&8221;

  1. Felicitari!
    Cateodata ma bate gandul sa ma apuc si eu de o treaba de asta :).
    Am inteles ca nu-s prea serioase cursurile astea, la tine cum a fost? Ai invatat ceva.
    Pe mine nu patalamaua este importanta ci ceea ce se invata.

  2. E ca la scoala, daca vrei sa inveti, inveti, daca nu, dai spaga si treci si iti iei patalamaua. Daca esti deja bucatar nu cred ca merita sa o faci, daca nu, merita. Bucatar in alimentatie publica, in sensul asta. Depinde de fiecare. Dar daca vrei doar diploma sa o folosesti sau sa te lauzi cu ea, poti sigur, nu am incercat, dar am vazut la altii, inclusiv pe net. Mai e un vantaj daca lucrezi in domeniu, poti face specializari (gen bucatarie mediteraneana, blabla). Amu depinde fiecare ce isi doreste. Am cunoscut unii care si-au brodat tunica din prima, cu chef cutare, stiind ca o sa isi ia diploma, desi habar nu au nici in ziua de azi sa faca un snitel. Na, imi tot vin idei, deci depinde, se poate trece ca gasca prin apa, sigur ca da.

  3. Danutzo mama am zis eu ca ma tin tare insa cand am vazut poza cu noi toti si ceea ce ai scris tu sincer m-a facut sa imi fie dor si desi ma sti ca nu sunt asa..mi-ai spus o lacrima..O sa imi fie dor de tot,de pauza de tigare in care desi nu fumam unii dintre noi,ne strangeam pentru a sta de vorba sub pomul cel batran de langa gratarul din curte..o sa imi fie dor de diminetile de samabata pe care le incepeam pe jumatate adormiti dar razand impreuna..Sper sa pastram legatura…

  4. felicitari d-na dana!va doresc din tot sufletul sa va mearga bine pe drumul ales!mancarea arata f bine,eu as fi gustat din toate n-as fi ratat nimic 😉 !

  5. Andreea, eu zic ca o sa o pastram, poate ne invita Geta pe la ea intr-o zi cu soare sa ne faca o pizza. Asta daca nu mai face cineva poze de pe varful muntelui 🙂

    Felis, cred ca am gustat din toate, o sa ma fac cat un munte. La inima m-a uns ceva ce imi place si eu nu fac, fix tarta Andreei cu vanilie si fructe si galustile cu prune ale lui „galusca”. Dar tot ce am gustat a fost bun, sa stii.

  6. uaaa…vreau,dar musai vreau sa stiu ce-i in imaginea nr 5 de pe prima coloana.Are rosii langa, deci e ceva sarat.deci vreau 😀

  7. E facuta de colegul Nicu, o rulada umpluta cu cascaval, mi-a zis cum a facut-o dar nu mai retin, aluat de rulada blabla, cascaval ras, rulata. Are fasia aia neagra ca a ars-o nitel 🙂 Dar da bine. Era buna, light asa.

  8. pai di ce nu ai zis mai ca esti pe terminate sa-ti trimita tataia neste hribi clasa I? sa faci ceva ce-mi place si mie 🙂

  9. Bravo! Acum un an am facut si eu un curs din asta,din pacate o sa ma mandresc doar cu diploma ,desi inca nici pe aia n-am primit-o 😀 Teorie multa si am apucat sa gatim doar in ziua examenului,a fost o zi faina,dar cursul m-a dezamagit si eu chiar as fi vrut sa invat. Sper sa-ti fie de folos diploma 🙂

  10. Practica am facut si noi putina,dar si asta pentru ca m-am zbatut,altfel nu ieseam din sala aia de clasa. Am apucat sa vad cum functioneaza un restaurant,deci ceva tot am invatat. Am auzit si de cursuri unde predau maestrii culinari. Oricum ,doar dupa ce intri intr-o bucatarie de restaurant inveti cu adevarat.

  11. Pe noi au insistat sa ne trimita in practica, eu am ales cantina ca imi era aproape de casa si avea flux mare de productie, dar am fost si in alte restaurante si se sta, daca te tine, 5 zile a 8 ore zilnic. Sunt si altfel de cursuri, sigur, dar de cand cu legea asta trebuie si cursul de baza, pentru angajare. SI nu numai la bucatari si la altii din alimentatia publica.

  12. Felicitări! 🙂 A meritat, aşa-i? Eu cu diploma doar o să mă laud. :)) Nu cred că o să lucrez în domeniu, dar mi-am dorit ff. mult să fac un astfel de curs. Toate preparatele arată bine, ce de emoţii am avut şi noi… Nu s-a cumpărat din supermarket, doar unui coleg -care era la liceu- îi pregătise mama preparatele.
    A, nici pe mine nu m-a lăsat să vorbesc mult atunci. Cred că a contat şi prezenţa la cursuri şi practica.
    Mă bucur mult de tot pentru tine Dana! Baftă în continuare!

  13. Multumesc. Mai, ce sa zic, am muncit foarte mult, mai ales cu spatele meu in pioneze, practica mai ca m-a terminat dar am vrut musai sa stau geana sa vad totul din spatele scenei in conditiile actuale, jobless fiind mi-am permis sa aloc timp. Dar am muncit mult, pe gratis, ore in sir, nu am descris si nu am povestit, mai citeam ce scria Cristi Roman si regaseam cam ce faceam eu (chit ca pro-bono). Daca a meritat, momentan, da, in general, nu stiu ce sa spun, in strainatate lucram fara diploma fluierand, aici nu se mai poate. Salariile de aici, daca nu esti smecherul care se da pe net cu poze hoate sau cu cursuri scumpe, sau cu aparitii la TV (deci nu eu), nu sunt mari. Momentan am un job foarte bun si foarte corect, nu imi doresc mai mult. L-as fi putut avea si fara diploma vietii daca nu se rupeau astia cu legile in figuri, dar tot raul spre bine, ca am prins multe controale si am vazut cum misca treburile din spatele scenei. Na, experienta a fost destul de lunga durata si destul de bogata si obositoare. Dar raspunsul e: da, sper ca da.

  14. Felicitari pentru cursul absolvit, si in general pentru schimabrea de directie! Ma batea si pe mine gandul sa fac un curs de-asta, dar probabil un ma batea prea tare daca n-am cautat mai serios… Foarte fain!

  15. A durat ceva si nu e atat de usor de razbit, de fapt inca nu consider ca am razbit cu adevarat. Cursul poti sa il faci oricum, daca prinzi o practica misto intr-un restaurant care sa te si invete ceva si care sa respecte macar un minim de reguli de curatenie, tot inveti ceva.

Lasă un răspuns

